{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.138 visninger | Oprettet:

Michael B
Michael B
Tilmeldt:
24. sep 2019
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Ny brugt XJ 900 {{forumTopicSubject}}

Hejsa
Jeg har efter en del års pause endelig fået mig en ny brugt mc. Jeg købte en gammel XJ 900 F i efteråret, og har kørt på den indtil den 1. december.
Hensigten var så at skrue det der skulle skrues i vinterperioden, men jeg har haft lidt udfordringer med at finde "de rigtige" steder at købe reservedele.
Det er primært skruer, bolte, spændebånd(specielle) og gevindstænger der er udfordringen.
Er der nogen der har gode forslag til steder at handle stumper, gernei nærheden af Herlev?

/Michael


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny brugt XJ 900
  • #1   22. dec 2019 Fisker på Aaboulevarden..

  • #2   22. dec 2019 Nu skriver du ikke hvilken årgang, så jeg har valgt lidt tilfældigt, men prøv at se her:

    https://www.cmsnl.com/yamaha-xj900f-1987-2hl-europe-272hl-300e1_model37370/partslist/#.Xf9ihm5FwdU
    Ret selv til hvis årgangen ikke passer.

    Det er godt nok ikke lige om hjørnet, men de har til gengæld et godt udvalg.
    Bortset fra det, hvad i alverden vil du så med gevindstænger på en MC ??
    Men du tænker måske på pinbolte?


  • Michael B
    Michael B Tilmeldt:
    sep 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #3   22. dec 2019 De gevindstænger jeg tænker på, er de pinbolte? der holder flangerne ved forrør på plads - de er rustne, og ender nok med at skulle bores ud, så jeg ville skifte dem når jeg skiller det ad.
    Tak for link, den er godt nok fra 94, og den dukker ikke umiddelbart op på derse liste, men jeg ser hvad jeg kan fide ud af.

    Selvfølgelig burde jeg have tænkt på Fisker... smiley


  • #4   22. dec 2019 Ja det er pinbolte ved udstødningen, vær forsigtig når de skal skiftes, som du selv er inde på skal de måske bores ud. Det kommer der sjældent et bedre resultat ud af end udgangspunktet, så det er klart at foretrække hvis man kan skrue dem ud. Hvis du har mulighed for det, så prøv at varme på dem inden du skruer dem ud. Lirk gerne, først lidt ud og så lidt ind og så fremdeles, hvis de synes at gå stramt. Det er besværet værd at bruge tid på at få dem ud uden at de knækker.
    Mht årgang på din MC, så skiller de vist mellem den "gamle" XJ900 og den "nye" XJ900 Diversion i 1994, hold øje med stelnummeret, der står den første del af stelnummeret i betegnelsen på cmsnl, så går det næppe helt galt. Det er to vidt forskellige cykler og er du i tvivl, så er der mange ting, fx forlygten, hvor det er let at se forskellen på de to modeller inde på cmsnl.
    God fornøjelse med vinterprojektet


  • #5   23. dec 2019 yambits.co.uk
    har meget og det er nemt at finde hvis man søger på mc-model, og gode billeder, så man kan se hvad man køber.
    (men tæt på er det jo ikke)


  • #6   23. dec 2019 Ellers er YSR i Roskilde også altid hjælpsomme smiley

  • #7   31. dec 2019 Hvis man leder lidt på nettet, kan man finde næsten det hele. Forrørene er helt umulige at opdrive, men resten af udstødningssystemet er det ikke så svært at finde. Når nu du får studserne ud, så smør lidt teflon på inden du skruer dem ind igen, så gror de ikke fast og løsner sig heller ikke. Det kan nemt koste en dyr reparation på topstykket.
    Der findes en XCJ900 gruppe på FB, der kan du få svar på alt. Jeg har selv 2, den ene fra 1991 har nu kørt 200.000 km uden andet end normal service, men den får et sæt kæder m.v. som jubilæumsgave. Den anden er en N model fra 1986 og har kørt 125.000, den går uden nogen som helst mekanisk støj. Du har købt en uopslidelig MC. Du skal huske at det eneste der passer på både en XJ900F og en Diversion er luften i dækkene.
    https://www.wemoto.com/bikes/yamaha/xj_900_f/87-90/


    profilbillede
Kommentér på:
Ny brugt XJ 900

Annonce