{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.415 visninger | Oprettet:

Tåge, er folk komplet idioter? {{forumTopicSubject}}

Jeg kørte igår aftes fra Sdr. Jylland til Odense. Der var mange tætte tågebanker hele vejen, men alligevel kørte folk som om de kunne se flere hundrede meter frem.
Jeg blev flere gange overhalet med meget stor fart selvom sigtbarheden var max 20-25meter. Heldigvis var der ikke meget trafik

Så vågner man op her til morgen, og hører i radioavisen at over 30 biler er kørt sammen indenfor 1½time. Det er så forsat ud på formiddagen, og der er stadig biler der kører sammen på motorvejene. Folk kører ind i politibiler, der er kørt ud til uheldene, de kører ind i falckbiler, der er taget ud for at hjælpe, og folk kører ind i de biler, der i forvejen er kørt sammen. Falck og Poliit har alt mandskab ude, men alligevel er der stadig folk der ikke kan finde ud af at køre bil.


Jeg kan simpelthen ikke forstå der er så mange idioter (ja IDIOTER) der ikke kan finde ud af at køre efter forholdene. Når man ikke kan se frem pga tåge så sætter man farten ned og kører så man kan nå at bremse indenfor dem afstand man kan se frem Det er da logik for burhøns.
Jeg håber sq ikke der er uskyldige mennesker der kommer til skade pga de billister der ikke kan tænke logisk, ikke tænker over de sætter eget og andres liv på spil fordi de kun tænker på at få sig selv hurtigst mulig fra a til b.


Skulel lige af med det..... Grrrrr. Jeg ved jo godt der ikke er nogen herinde der kunne finde på at køre stærkt i tågen! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tåge, er folk komplet idioter?
  • #1   16. dec 2007 "jamen der står jo 130 på skiltet - det betyder vel at man SKAL køre mindst 130 uanset forhold?!" - du har helt ret Sebastian, har også flere gange tidligere kørt (listet) mig hjem i tåge, mens folk blæser forbi med mindst den tilladte normalhastighed - selvom der har været endnu lavere sigtbarhed... Folk tænker sig ikke helt om!

  • #2   16. dec 2007 Kan bare ikke fatte at der er folk der ikke kan tænke så langt som at skulle der være sket et uheld eller ligge noget på vejen, at man så med 25meter og 130km/t ikke kan nå hverken at bremse eller reagerer! Og hvad mon der så sker?

  • #3   16. dec 2007 Ja det er typisk dansk trafik-egoisme og mangel på omtanke....

  • #4   16. dec 2007
    Jeg oplevede det samme igår.. en eller anden idiot med hele familien i hans kæmpe et -eller.andet stor bil med stor motor.. overhaler ham der kører bag mig med stor fart på motortrafikvej, 200 meter inden et lyskryds..flot! (og i en tågebanke)Jeg kørte så med vilje max 40 hen mod krydset(den hedder 50 de sidste 300 meter inden).. fortsatte langsomt over hvor han lå helt oppe i røven på mig.. tog så yderbanen da jeg skulle til venstre i lyskrydset bagefter så vi holdt ved siden af hinanden.. ham filende på koblingen men da det blev grønt kørte Ane´s formel1 skoda fabia 1.2 sørme fra ham indtil jeg nåede 50 og var henne ved næste kryds og så jordede han ellers forbi alt det han kunne.. HA HA.. TÅBE!! :o) Har bare nada respekt for den slags mænd.. i tåget vejr(uden for byen), med familien(2 børn) i bilen osv. Helt ærligt! Men skulle tro det var en "Brian på 19"!

    Mage kører desværre over evne i tåget vejr og lærer først at køre efter forholdene den dag de kommer galt afsted.. Håber bare de ikke tager andre med i deres ulykker end dem selv!


  • #5   16. dec 2007 Kan blive så gal på sådanne billister. Og der er sq mange af dem. Det er jo ikke sådan at det var et par stykker igår. Det var fandeme hver 3-4 bil jeg så der ikke fattede at køre efter forholdene.

    Jeg synes det er væmmeligt sådan som vores trafikkultur udvikler sig.


  • #6   16. dec 2007 Kan kun gi dig fuldstændig ret Sebastian.

  • #7   16. dec 2007 Det er ikke alene hjernedøde stoddere der kører råddent, alt imens der skvadres løs i mobiltelefon, mange tøser kommer forsent af sted og skal liiige have makeupén på plads, samtidig med fartgrænser er totalt ligegyldige.
    Og for begge køn er det helt uforståeligt, når der fremsendes et foto.....


  • #8   16. dec 2007 du har jo fulstændig ret... hvor svært er det lige at køre lidt lang-sommer når man ikke kan se en skid. det er det sammen når der falder sne i mængder så man ikke kan se og vejen ikke er rydet optimalt... og der ved at bremse afstanden bliver næste dobelt så lang selv med ABS bremser....

  • #9   16. dec 2007 Ane det føromtalte fjols var det en af dem der kørte rundt med et børn i bilen klistermærke?

    Jeg syntes at halvdelen af dem der kører med det kører med hovedet under armen uanset om familien er med eller ej.


  • #10   16. dec 2007 Jeg kørte hjem fra københavn i nat. Og fra odense til Lemvig var der en sigtbarhed på omkring 20 meter. Det tog sin tid med en fart på omkring 60 km/t som max.
    Derudover blev der ved med at komme is på forruden, og da jeg kom hjem, var hele fronten på bilen fkatisk total indhyldet i is.

    Pas på derude.
    Og ja, der er MANGE der kører som om de tror de kan se som normalt. Det var en der overhalede mig som var MEGET tæt på at køre frontalt sammen med en modkørende.


  • #11   16. dec 2007 Nu du snakker om tåge, så er der UTROLIGT mange IDIOTER der kører med tågelygter når det IKKE er nødvendigt! smiley Hva' er meningen..?

    Ser det fedt ud når Brian slår hen på parkeringslys og tågelygterne nede vej vejen lyser?..

    Nej.. Og det blænder af h... til!


  • #12   16. dec 2007 Ja der er mange tosser i trafikken.
    Peter ZX 6 R. jeg er helt enig med dig med hensyn til brug af tågelygter. Alt for mange fjolser kører med dem tændt, når det er mørkt og vel og mærke ikke tåget. Når man kører imod sådan en ude på landet hvor der ikke er gadelys, bliver man/jeg voldsomt blændet af det.. DØ VED KØLLE smiley


  • #13   16. dec 2007 Lygteføring

    § 33.

    Stk. 5. Tågelygter må kun anvendes i tåge og under kraftig nedbør og kan i så fald anvendes i stedet for de foreskrevne lygter. Hjælpelygter må ikke anvendes til andet formål end det, hvortil lygten er bestemt.

    Stk. 6. Lygter må ikke anvendes således, at andre førere kan blændes.

    Stk. 7. Anvendelse af andre lygter og andre refleksanordninger end påbudt eller tilladt i denne lov eller de bestemmelser, der er udfærdiget i medfør af loven, er forbudt.

    § 33 a. Ved kørsel uden for lygtetændingstiden skal nærlys (kort lys) anvendes på motordrevne køretøjer. Ved kørsel med motorredskab gælder dette dog kun, såfremt motorredskabet er forsynet med nærlyslygter. I stedet for nærlys kan anvendes tågeforlygter eller særligt kørelys


  • #14   16. dec 2007 skulle lige en hurtig tur til middelfart og hjem igen. plejer af kunne gøre det på omkring 45 min hver vej. men i dag skulle det så lige tage 5 timer for samme tur.. for vildt folk bare banker der ud af når man ikk kan se en skid smiley

  • #15   16. dec 2007 Helt enig.
    Ser det hver eneste dag på mit job.
    Børn og unge idag er så ufattelig navlepillende og skideligeglade med andre end dem selv. Mega selvcentrerede og kender alt til deres rettigheder...


    De børn bliver voksne en dag.....desværre udvilkler det sig i den forkerte retning...


  • #16   16. dec 2007 jeps. smiley
    Der er altid 5 forældre der står og stiller krav hver eneste morgen smiley og brokke rsig.

    Det er sq sørgeligt


  • #17   16. dec 2007 Så sent som i dag oplevede jeg det. Folk er sku ikke raske når du ikke kan se en skid. Og så kommer med 130-150 km forbi en. (nok mere 150 i flere tilfælde)

  • #18   17. dec 2007 Hold da kæft sporer jeg ikke en snert af den jantelov indlæggene skyder imod i jeres svar.
    Jo nogle mennesker er vrantne, sure, egocentrerede og her kommer jeg typer, men lur mig om ikke de fleste af jer også har kørt en kende stærkere end godt var, kommet lidt sent hjemmefra og derfor har sat livet lidt over styr, jeg for mit vedkommende vil da ikke sige mig fra (har dog ikke haft uehld i 34 år ud over et eneklt påkørt dyr på mc)
    Jeg var "klogere" i den tid hvor børnene var en del af omdrejningspunktet, men jeg kører mc og store biler fordi jeg kan lide fart og trækkraft, bruger dog tyske highways til det (fortrinsvis)

    Men rigtig lad os få lidt mere åbenlys kontrol og en holdningsændring til at "lade" andre komme først og lad os komme hele hjem uden skader. og lad for fanden da være med at give ham der opfører sig dumt "fingeren" det hjælper i hvert til fælde ikke en skid på hans / hendes kørsel


Kommentér på:
Tåge, er folk komplet idioter?

Annonce