{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
11.827 visninger | Oprettet:

emsig betjent på kanal 5`s politijagt. {{forumTopicSubject}}

Er jeg den eneste der får kvalme hvert gang jeg ser Betjenten Henrik på kanal 5`s politijagt.

I går så jeg et afsnit hvor han giver en mand en bøde for at holde i tomgang. Det var midt om vinteren og manden render rundt i kedeldragt (så koldt var det ) ydermere er han ved at læsse hvad der ligner et stillads af, så han var jo ikke gået fra bilen.

Sidste afsnit jeg så der gav han en ældre dame en møde på 1000,- for at køre med tændte tåge lygter, Come on, stakkels dame, hun anede slet ikke hun havde dem tændt.

Hvorfor giver han dog ikke folk en chance ? havde helt ond af den ældre dame som lige fik taget 1/3 af hendes månedlige pension fra hende pga den betjent. hvis det havde været en farlig eller lang mere alvorlig overtrædelse syntes jeg det er ok, men for fanden da.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  emsig betjent på kanal 5`s politijagt.
  • #2   7. apr 2014 Jamen, ellers opnås budgetterne ikke og cheferne får ikke bonusløn.

  • #3   7. apr 2014 Nu forsvarer jeg ingen, men skal man kigge sort/hvidt på det er han jo i sin gode ret, det er den gamle dames ansvar det er hende der fører bilen.. Det samme med ham der er ude af bilen, der er jo altså nogle regler.. Hvis jeg kører for stærkt og bliver taget kl 0.30 for at køre 82kmt i en 60 zone, så får jeg også klip og bøde, selv om der ikke var en bil i kilometers omkreds.. Regler er regler, og alle kender dem, og har pligt til at sætte sig ind i dem, det sek de starter et køretøj.. Hvis hun måtte slippe, hvorfor skulle jeg så ikke måtte? Kan I se problematikken? Loven er ikke i gråzoner, den er sort/hvid.. Hvis det var Brian der kom med tågelygter (i hans stylede Vectra), skulle han så også slippe, det ville han jo aldrig gøre, er det fair? Begge er forpligtet til at sætte sig ind i loven..

  • #4   7. apr 2014 -Juel- Har ret, desværre............

  • #5   7. apr 2014 Er vel ikke desværre, tænk hvis det var den enkelte betjent der var dommer!! **GYS**

  • #6   7. apr 2014 så engang et program tilsvarende, er flere år siden, men kan sagtens huske det. . .
    i københavn, de fulgte en taxa,som flere gange kørte overfor rødt.
    blev stoppet, fik at vide det må man ikke, du slipper med en advarsel for du
    er jo afhængig af dit kørekort.
    Flot!!
    og så viser de nu hvor bøder bliver delt ud for alt.


  • #7   7. apr 2014 Pas I nu Jeres, og lad manden passe sit!


    I kunne jo møde ham eller tilsvarende.


  • #8   7. apr 2014 De få gange jeg har set det, har jeg også ment at han var/er et fjols. Når politiet hyler op om at der mangler respekt for dem, kommer jeg til at tage mig selv i at tænke, ja det gør der, og det er helt jeres egen skyld. Både en nidkærhed som den nævnte betjent udviser, men også manges opførsel generelt, er absolut ikke noget der kalder på min respekt, tværtimod. Hvis man behandler andre nedladende og bedrevidende hele tiden, ja så må man altså forvente at få igen af samme skuffe, men der er så nogen betjente, der findes selvfølgelig også dem der har føling med mennesker, der tror de er en slags små guder, og går helt i baglås hvis man ikke nærmest kysser deres fødder. Ynkelige magtsyge små stakler, der overhovedet ikke er egnet til at have med mennesker at gøre.

  • #9   7. apr 2014 Man skal passe på med at hidse sig op over manipuleret medie dækning... Der er ingen af os der ved hvad der reelt er sket i de gældende situationer smiley

  • #10   7. apr 2014 Det kan jo godt være at manden er en nidkær natur, men så længe hanspiller inden for reglerne, har han jo lov at være det.

  • #11   7. apr 2014 #9

    Ja. det er jo en helt anden og meget relevant snak. Ingen af os aner hvordan der er klippet.


  • Morten J
    Morten J Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 1 Svar: 11
    #12   7. apr 2014 man må jo godt bruge tågelys som kører lys?

  • #13   7. apr 2014 Morten J

    Ja, maen så skal nærlygterne mig bekendt være slukkede


  • Morten J
    Morten J Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 1 Svar: 11
    #14   7. apr 2014 ja også jeg, men det melder historien jo ikke noget om smiley

  • #15   7. apr 2014 prøv at kigge på #9 og #11

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.657
    #16   7. apr 2014 Lige så snart der er kamera på, opfører betjente sig anderledes - logisk nok.

    Jeg har den største respekt for ordensmagten, men de er bare mennesker som os andre - og en gang imellem reagerer de langt udenfor den givne situation.


  • #17   7. apr 2014 Jeg blev stoppet af vlado, hvor tv holdet kom løbende ud af bilen og stod og filmede det hele, jeg snakkede i mobil og det fik jeg en bøde for og ja det er sgu sur røv men sådan er det og jeg må jo bare tage imod og betale ved kasse 1. Men han var elles rigtig flink og stille og rolig.

    Men det får i jo at se i løbet af året smiley


  • #18   7. apr 2014 Det er kameraet det tænder for deres indre flueknepperi. Alle de gange jeg er blevet stoppet på mc er jeg sluppet med en advarsel og løftet pegefinger og en god snak. Sidste år overså jeg en æggeskald, fyrer en god 2.gears wheelie og lige op på 190 da jeg opdagede jens betjent i spejlene med fuld babuuu. Jeg stoppede og så drt kørekort forsvinde. Han var helt oppe og ringe men efter en 10 minutters snakken osv fik jeg kortet igen og kunne kører videre.

  • #19   7. apr 2014 Tågelys må ikke anvendes som kørelys fordi det ikke er asymetrisk og derved blænder andre bilister. Jeg synes det er i orden og mener at mange flere burde have bøder for forkert lygteføring

  • #20   7. apr 2014 Knud:"Det kan jo godt være at manden er en nidkær natur, men så længe hanspiller inden for reglerne, har han jo lov at være det. "

    Ja, det har han jo, ligesom vi andre så har lov til at synes han er en usympatisk flueknepper, der skriver bøder ud, bare fordi han kan.


  • #21   7. apr 2014 Kommer jo strengt taget ikke sagen ved:-) Jeg kan snildt enes med dig om dette, men den betjents adfærd er jo ikke værd at spilde krudt på:-)

  • #22   7. apr 2014 Syntes det er fint nok, han følger reglerne

    Nu bor jeg lige ved siden af en bager, og der er rigtig mange der bare lader bilen stå i tomgang når de er derinde, det syntes jeg er noget svineri, plus det er irriterende at høre på.

    Det samme med tågelygter, bilerne viser at du har tågelygterne tændt, så der er ikke nogen undskyldning for at kører med dem tændt.


  • #23   7. apr 2014 Når jeg møder dem, i bil eller på mc, har jeg normalt også, oplevet det som om, at jeg er blevet godt behandlet af dem, til min fordel.
    Men ja jeg syntes også, at han virker lidt løs med bødeblokken, men sådan er det, han har jo ret, og går den denne gang, så går det jo igen, og det stopper han så, med en bøde.
    MEN når de LYVER over for mig for, at dække over en kollega, som jeg har oplevet, i forbindelse med min mc der blev hugget, så syntes jeg også de er nogle røvhuller.


  • #24   7. apr 2014 Den værste af dem fra politijagt er da Vlado.

    Kig på det afsnit her, hvor han giver en mand en bøde for at have en flænge i forruden, bare fordi han har set sig sur på ham da han helt lovligt var i gang med at overhale.
    www.youtube.com/watch?v=fQsMvgCFn3M
    Starter ved ca. 13:40 - synes især det er komisk når han begynder at dytte af ham for han skal flytte sig... Og så dytter igen når han ER kommet uden om, bare for at provokere smiley


  • #25   7. apr 2014 Jens

    Lytter du efter så havde det måske også endt anderledes hvis føreren af varevognen havde sagt <b>Ja Vlado, du har ret. Jeg har intet og gøre i overhalingsbanen når jeg alligevel kører med trailer og kun må køre 70, det giver jeg dig ret i</b> og måske brugt en lidt pænere tone. Men bruger han tonen som i filmen så er jeg da forståelig overfor hvorfor Vlado vælger og give idioten en bøde, da der er grundlag for at han får den. Ja, Vlado gør det istedet for kun og give personen en påtale, fordi han har set sig sur på manden, grundet hans attitude, fuldt forståeligt da Vlado så kan gøre gøre noget til gengæld.


  • #26   7. apr 2014 Hvor ved du fra at bilen han overhalede ikke kørte mindre end 70? smiley Så vidt jeg ved må du, selvom du kun må køre 70, godt overhale et køretøj som kører langsommere end de tilladte 70 km/t.
    Og nej, politiet skal da ikke "gøre gengæld" på grund af attituder; det er da en fuldstændig forskruet tankegang - og hans attitude skyldes da ummidelbart blot Vlados egen attitude. Der er absolut ingen grund til at stoppe manden da han ikke har gjort noget forkert. Han har (uden at vide det) måske kørt 5-10 km/t for stærkt, men han stopper ham bare fordi han har brug for en tudekiks fordi hans måling er blevet ødelagt.

    Men det er da fint at høre at du selv bare bøjer fremover og siger "ja hr betjent det må du meget undskylde hr betjent" når du har med politiet at gøre.


  • #27   7. apr 2014 Vlado er personligt fornærmet.
    For at få afløb for det, bruger han reglerne på en måde, som han ellers ikke ville have gjort.

    Det siger han jo også selv.

    Det er muligvis en normal menneskelig reaktion, men det er hamrende uprofessionelt.


  • #28   7. apr 2014 Syntes det er helt fint det vlado gør, man snakker da bare høfligt igen, også kan du så bande over ham idiot betjenten når han er kørt og ikke kan høre dig, der er da ingen grund til at begynde at diskutere med ham.

  • #29   8. apr 2014 OMG OMG OMG Morten P !!! Er der folk ved bageren der holder i tomgang ??
    Ring efter Ghostbusters, Greenpeace og kræftens bekæmpelse !
    JORDEN GÅR UNDER !!!


  • #30   8. apr 2014 Nej nej nej sæt da et kamera til at filme, læg nøglerne inde midt under bilen og tjen penge på optagelserne af ikke særligt atletiske mennesker på jagt efter deres nøgler under en varm bil smiley

  • Andrzej S
    Andrzej S Tilmeldt:
    apr 2009

    Følgere: 1 MC-er: 1 Svar: 164
    #31   8. apr 2014 Betjenter er ikke almindelige mennesker. Så vidt jeg ved får de en speciel uddannelse i at "hjælpe og beskytte" borgere. De får ikke lov at blive fornærmet.
    I gamle dage tænkte de på hensigten med loven ikke på lovens bogstav. De kunne belære om lovens hensigt og nøjes med en reprimende. Mange af paragrafer i trafikloven er forfattede af folk der ikke aner en pind om hvad det drejer sig om.
    Nærlys om dagen i en våd af vanddråber bagspejl blænder så effektivt at cykellygter kan ikke ses. Så meget for sikkerheden.
    Ud fra nationaløkonomisk synspunkt er det rent ud idiotisk. Tager man en bilmotors effektivitetsgrad gange generators effektivitetsgrad gange pærens effektivitet i betragtning så bruger man milioner af liter brændstof til politikernes tvivlsome ære. Miljøet får det rigtig godt af!


  • Andrzej S
    Andrzej S Tilmeldt:
    apr 2009

    Følgere: 1 MC-er: 1 Svar: 164
    #32   8. apr 2014 Vlado har ikke tændt udrykningslys men kørte stærkere end det er tilladt så han skulle faktisk udskrive en bøde til sig selv hvis det skulle gå lovligt til. Bamsen hade gjort ham opmærksom på det så blev han sur. Meget uprofessionelt.
    Reglen her var meget klar: har du en anden mening så er du umedgørlig og så stopper samtalen. Oven i købet får du tilskrevet Vlado's uprofessionelle holdning på din konto. OG de ønsker at blive respekteret for det. Flot! smiley


  • Andrzej S
    Andrzej S Tilmeldt:
    apr 2009

    Følgere: 1 MC-er: 1 Svar: 164
    #33   8. apr 2014 Den Østrig-Ungerske Kejser Franz Josef hade regeret over 20 forskellige nationaliteter i mange år uden etniske konflikter og krige. Kunststykket uden mage!
    Han hade en motto: Giv ikke et embede til en mand. Giv embedet en mand!
    Det ville være skønt hvis det kunde indføres i Danmark.


  • #34   8. apr 2014 Muligt dumt spørgsmål fra endnu en dum blondine:
    Men hvordan skal politiet nogensinde fange f.eks. bankrøvere, flugtbilister, bil/mc tyve og andre der køre (for) hurtigt væk når de ser en politibil, hvis de ikke selv må køre for stærkt og er nød til at stoppe og skrive bøder til sig selv??

    Kald mig bare dum, men den logik fanger mig sku alligevel ikke.... smiley


  • #35   8. apr 2014 De må jo godt kører for hurtigt uden blink, bare tag en civil politibil, den vil da aldrig fange nogen hvis den skulle tænde blinket når den laver en fartmåling smiley

  • Andrzej S
    Andrzej S Tilmeldt:
    apr 2009

    Følgere: 1 MC-er: 1 Svar: 164
    #36   8. apr 2014 Tænder de for udrykningslys så er de hævet over loven og må køre lige så stærk de kan, uden udrykning må de overholde loven ligesom vi andre.
    Til Morten: de kan godt måle hastigheden uden selv at overskride den. Skal de fange en der flygter tænder de udrykningslys og signal for at advare andre trafikanter om faren.




  • #37   8. apr 2014 "Ved udrykningskørsel med motorkøretøj tilhørende politiet kan anvendelse af udrykningslygte og udrykningshorn dog undlades, såfremt sådan undladelse skønnes nødvendig af hensyn til formålet med udrykningskørslen, og omstændighederne i øvrigt ikke taler imod."
    Det må vel betyde at de godt kan køre udrykning uden horn og lygter?!

    Og når de køre udrykning må de gerne overtræde gældende regler.

    "§ 7. Under udrykningskørsel kan føreren af køretøjet i tilfælde, hvor det skønnes påtrængende nødvendigt, og hvis der samtidig udvises ganske særlig forsigtighed, undlade at følge reglerne i færdselslovens

    1) § 4, stk. 1, om efterkommelse af anvisninger for færdslen, som gives ved færdselstavler, afmærkning på kørebane eller cykelsti, signalanlæg, m.v.,
    2) kapitel 4 om færdselsregler for kørende,
    3) kapitel 5 om hastighed, og
    4) kapitel 6 om særlige regler for færdsel på motorvej og motortrafikvej."

    Sådan som jeg forstår det.

    https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=81655#K1



  • #38   8. apr 2014 Sandie har helt ret:

    Ved udrykningskørsel kan al lovgivning tilsidesættes, men føreren er altid ansvarlig - og - udrykningskørsel kan sagtens foregå uden horn og lygter - forestil jer kørsel til et pågående indbrud eller overfald - skal ordensmagten så snøvle afsted eller annoncere sit komme med larm/lys?????


  • #40   8. apr 2014 Knud har ret.
    Man skal ikke reklamere med at politiet er på vej, i form og tændt blink og sirene tændt. Hvordan skulle politiet dukke uanmeldt op med de ting tændt? Det er da et signal til indbrudstyve, voldsmænd og andet at politiet er på vej og at det er på tide til og stikke af. Tænk hvis politiet under en fartmåling skal have horn og blink tændt bag en billist som kører for hurtigt, så vil politiet da aldrig kunne uddele bøder til fartsyndere. Stram nu op mennesker.


  • #41   9. apr 2014 De er rigtigt at færdselsloven kun gælder for udrykningskøretøjer i den grad den finder anvendelse

    Men synes i øvrigt det var nogle fornuftige pointer der kom fra andrzej


  • Andrzej S
    Andrzej S Tilmeldt:
    apr 2009

    Følgere: 1 MC-er: 1 Svar: 164
    #42   9. apr 2014 Tak for præcise oplysninger Sandie smiley
    Så har vi det på en fad. Politiet skal overholde loven men det skal den alligevel ikke.
    Sounds logical! for at anføre en kendt tegnefilms figur....
    Forestil dig at det var dig der lå i venstre bane når Vlad hade travlt (udrykning kørsel som du ikke vidste om da den var uden blink og horn) og du blev behandlet som bamsen der. Vlads holdning "jeg har altid ret og magt" stemmer fra det ukonsekvente lovgivning som han fortolker altid til sin fordel. Det befrier ham for at vurdere situationen. Han ser ikke mennesket i bilent, han ser kun en forbryder.
    Ordvalg og sammensætning afslører hensigter.
    Dannie. Hvad ved du om det? Du er sandeligt hurtig til at bedømme. Beundringsværdig!


  • Andrzej S
    Andrzej S Tilmeldt:
    apr 2009

    Følgere: 1 MC-er: 1 Svar: 164
    #43   9. apr 2014 McAwsome. Vi taler om trafikken. Indbrudstyve og voldsmænd kan sagtens fanges ved at køre udrykning gennem hele byen og slukke for musikken og lysshow før man ankommer på stedet. Stille og rolig. Motorbrøl og høj fart er advarsel i sig selv. Skal fartsynderen stoppes så skal man advare både ham og øvrige trafikanter at det er farlig situation på vejen. Hvordan kan det være at i andre lande er det mere klart? Det er kun en udrykning, med lys og sirene. Ingen "anonym" udrykning.

  • #44   9. apr 2014 Henrik er det ikke ham der deler bøder ud til folk i lind strøm for og snakke mobil samtidig med man i næste klip ser ham køre bil og taste nummerplader for og se ejerforhold mens han kører i kø.

  • #45   11. apr 2014 Hvis ellers politiet var konsekvente i deres regler så kunne man måske tage det mere seriøst, nu bor jeg kun nogle hundrede meter fra politistationen, og kan til dagligt se over på taxaer ved siden af der holder klar med tågelys på og det har de naturligvis osse når de er kørt.
    Men så snart jeg bevæger mig ud af indkørslen i min gamle BMW, SÅ bliver jeg holdt ind hver eneste gang de ser mig, og gud forbyde om jeg skulle have glemt at slukke mit manuelle tågelys så får jeg en bøde.
    Køre jeg i kone bilen er der aldrig noget i vejen, om man så holder lige bagved dem og tænder tågelyset på en skyfri dag.

    Nøjagtig det samme tænker jeg om vlado og hans latterlige måde at håndtere en revne i vinduet på fordi han er i dårligt humør, det står da manden fuldstændig frit for at ikke gide snakke med ham, reglerne er vel ens for alle uanset om man er "venner" eller ej?



  • #46   11. apr 2014 Ja, det er sørme synd for folk, at de får bøder når de ikke evner at overholde gældene regler. Vlado og Co, burde istedet forære de stakkels folk en citronmåne og stryge dem medfølende over hovedet, når de sidder og hælder undskyldninger ud.

    Lad os forbyde politiet. De er roden til alle tomme tegnebøger. Lad os indføre anarki på de danske veje, så endnu flere kan blive slået ihjel.

    Er danskerne ikke begyndt at blive en flok klynkende og småforkælede borgere. der stampende i jorden, påberåber sig alskens uretfærdige behandlinger af ordensmagten, når de en sjælden gang bliver snuppet med fingrene i kagedåsen?


  • #47   11. apr 2014 Eller så er danskerne begyndt, at sige fra overfor endnu flere stramninger, bødetakster, skatter, afgifter, miljøafgifter, røvpuling, etc, etc. Kan staten ikke få budgetterne til at hænge sammen, ja så opfinder vi da bare nogle flere afgifter. Se på registreringsafgiften: det kan rent faktisk betale sig, at fjerne den. Og så er der derudover de miljømæssige og sikkerhedsmæssige gevinster. Men næ nej - vi holder da fast i den.

    Man kan ikke plukke håret af en skaldet mand, men snart begynder man, at tage hovedbunden med.


  • #48   11. apr 2014 Nej man kan ikke plukke håret af en skaldet mand, men så må den skaldede mand enten tage bussen, eller sætte sig ind i gældende lovgivning. Eller tage bøden med oprejst isse (hår eller ej).

    At overtræde reglerne, er en beslutning den enkelte træffer for sig selv.

    Er det ikke OK, at der f.eks. strammes op i forhold til brug af håndholdt mobilsnak under kørsel?


  • #49   11. apr 2014 Det er lige præcist dén holdning, der kendetegner os danskere: vi kan bare bukke os forover og tage imod. For det er vores egen skyld. Nej, det er det fandme ikke - det er de latterlige beslutninger vores kære inkompetente politikere træffer for os.

    Generelt er jeg imod enhver stramning (når vi snakker bødetakster) SÅ LÆNGE der indgår noget der hedder budgettering og bonusløn til politicheferne. For så kan man selv prøve, at regne ud, om stramningen sker for sikkerhedens skyld eller for pengenes skyld. Det samme med det massive indkøb af nye ATK.


  • #50   11. apr 2014 "At overtræde reglerne, er en beslutning den enkelte træffer for sig selv."

    Ja.
    Alt efter hvor åndssvage reglerne er.

    "Er det ikke OK, at der f.eks. strammes op i forhold til brug af håndholdt mobilsnak under kørsel? "

    Nej, håndholdt mobil er ikke farligere end end den trådløse.
    Hvis den var det, skulle man også forbyde kaffe, smøger, manuelt gear og alt andet der optager en hånd fra føreren.
    Den stramning er kun god for finansloven, - hvis man vil noget med sikkerheden, så skulle man forbyde al mobilsnak når man er fører af et motorkøretøj.
    Det er samtalen med en der ikke er i bilen, der er farlig.


  • #51   11. apr 2014 <i>Nej, håndholdt mobil er ikke farligere end end den trådløse.
    Hvis den var det, skulle man også forbyde kaffe, smøger, manuelt gear og alt andet der optager en hånd fra føreren.
    Den stramning er kun god for finansloven, - hvis man vil noget med sikkerheden, så skulle man forbyde al mobilsnak når man er fører af et motorkøretøj.
    Det er samtalen med en der ikke er i bilen, der er farlig.</i>

    - Er der ikke tale om to modstridende holdninger her? Det er ikke OK at det er forbudt at tale i håndholdt, fordi der ikke er tale om at forbyde mobilsnak i det hele taget? Skulle det være OK, så skulle alt mobilsnak være forbudt?

    Så indtil videre mener du, at det burde være tilladt at tale i håndholdt mobiltelefon?

    Den med pengemaskiner osv, er ved at være så gennemtærsket. Man bestemmer selv, uanset hvor åndsvage reglerne er (jeg er enig i, at de kan justeres på mange områder), om man vil bidrage til vores slunkne kasse eller ej. Det er et faktum.

    Lad os lige tage fat i oplægget med den gamle dame. Hvis hun nu havde været en modkørende, og du var blevet blændet af hendes tågelys i en sådan grad, at du ikke havde kunne se hvor du kørte og eventuelt kørte galt......

    .... skulle hun så også bare have haft et skulderklap af Henrik Betjent?


  • #52   11. apr 2014 Nej, man bestemmer faktisk ikke selv helt, om man vil bidrage i kassen eller ej.

    Så snart noget er budgetteret og vi kører så pænt, at budgettet ikke kan overholdes, hvad sker der så? Så henter man bare pengene i form af en anden afgift eller skat. For pengene skal jo nødvendigvis hentes, så det samlede budget kan overholdes. Så ja: vi kan til dels selv bestemme om vi vil betale pengene i form af en bøde eller en afgift (når staten ikke før bødeafgifter nok ind). Det eneste sikre er, at vi kommer af med pengene på den ene eller den anden måde.

    Det er måske lidt offtopic og så alligevel ikke.


  • #53   11. apr 2014 JH hvis du læser min kommentar igen, så har du svaret på de spørgsmål du stiller vedr. telefonsnak i bil.

  • #54   11. apr 2014 <i>Det eneste sikre er, at vi kommer af med pengene på den ene eller den anden måde</i>

    - Så er vi jo inde på de demokratiske spilleregler og hvordan vi sætter krydset til de respektive valg til kommune og folketing.

    Steffen . nej, du har svaret på det jeg spurgte om. Jeg har været et flækket musefisse hår fra at blive ramt af en trunte, der ævlede i håndholdt mobil og kørte ud far en sidevej. Og fik tilmed en finger fra hende, da jeg formastede mig til at gøre opmærksom på at jeg rent faktisk var til stede.

    Så jeg har et lidt stringent forhold til folk der snakker i håndholdt mobiltelefon og iøvrigt laver alt muligt andet end passe deres kørsel.

    Måske oplever du det også en dag - håber du slipper lige så heldigt som jeg gjorde. Så kan det være, du får en lidt anden mening end bare "det er fint at snakke i mobil selvom det er forbudt, når alt andet er tilladt".


  • #55   11. apr 2014 Som jeg læser Steffens indlæg var det jo netop ikke pro mobilsnak, men pro konsistens - der er ikke den store forskel i sikkerheden om det er med eller uden hænder, det der er problemet er manglende opmærksomhed på det man laver: At køre.



  • #56   11. apr 2014 Spot on Jacob.

    Interesserede kan læse denne: http://asp.vejtid.dk/Artikler/2010/08/5816.pdf

    Et udvalgt sted:
    "Senere undersøgelser vi ser, at der ikke er signifikant forskel på brug af
    håndholdt og håndfri mobiltelefon under bilkørsel.
    Det er dermed den mentale og auditive
    distraktion, som påvirker kørepræstationen"


  • #57   11. apr 2014 Ja, det er jo helt håbløst.

    Jeg må ikke snakke i håndholdt telefon. Men jeg må gerne drikke kaffe, ryge cigaretter, råbe af børnene, take make-up på, skifte station på radioen, pille næse, hilse på damerne ud af vinduet, lede efter noget nede i handskerummet og indstille GPS'en, for så har jeg stadig opmærksomheden på kørslen. Det rammer jo helt ved siden af.


  • #58   11. apr 2014 @Steffen

    Jeg synes ikke man kan sammenligne mobilsnak håndholdt eller trådløs med at ryge en smøg eller bruge manuel gearbox, ved mobilsnak er samtalen jo det der distraherer fra kørslen ikke at man holder noget i hånden 99% af alle mennesker lærer jo at køre i bil med manuel gearbox -


  • #59   11. apr 2014 skulle have tilføjet at jeg hader emsige powertrippere men synes mobilsnak skulle forbydes totalt ikke kun håndholdt og at bøderne for det skulle være noget der kan mærkes, 10% af en månedsløn ved første forseelse og så 20% ved and 30% tredje og derefter 50% og en måneds køreforbus ved efterfølgende overtrædelser

  • #60   11. apr 2014 Jesper H

    Jeg sammenligner FORSKELLEN på håndfri og håndholdt, netop ved at påpege at den eneste forskel er den frie hånd, - og den gør ingen forskel.
    Jeg sammenligner ikke mobilsnak med de andre ting.

    Og jeg siger heller ikke at man skal forbyde mobilsnak helt, men at jeg ikke forstår hvorfor det ene er lovligt, og det andet ikke er.

    Så hvorfor ikke bare droppe forbuddet helt?


  • #61   11. apr 2014 <i>Så hvorfor ikke bare droppe forbuddet helt?</i>

    - Hvorfor ikke forbyde begge dele helt? Og samtidig forbyde andre ting, der fjerner opmærksomheden fra kørslen?


  • #62   11. apr 2014 Det var også en mulighed, - men at tillade det ene og forbyde det andet er talentløst lovarbejde.

  • #63   11. apr 2014 Svært at sige hvad der er rigtigt - måske er det danskerne den er gal med. I Sverige må man gerne tale i håndholdt, og deres trafikstatistik er meget bedre end vores

  • #64   11. apr 2014 <i>deres trafikstatistik er meget bedre end vores</i>

    - Det er deres generelle trafikmoral også



  • #65   11. apr 2014 ja knud det er lovligt . .

    men . men . men .


    http://www.fdm.dk/nyheder/sverige-strammer-regler-mobilsnak


  • #66   11. apr 2014 Busa:

    Når det nu kommer til stykket, så er det jo ikke en stramning, sådan har det altid været - muligvis har de der mennesker bare en bedre forståelse for sikkerhed end vi har??? Jeg ved det ikke, men man gør sig da sine tanker, når man ser svenskere, der kører ude ved midten af vejen og så trækker til højre når noget nærmer sig bagfra. Jo, de kører nok ude ved midten for ikke at punktere, men de ved sgu at man skal kigge i spejlene!!!!


  • Mogens J
    Mogens J Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 1
    #67   11. apr 2014 Jimmi det er jo blot en mand som gør sit arbejde, ubehageligt Tja, men det er jo helt i overensstemmelse med hvad han skal. Jeg sammenligner det med dem som brokker sig over at få en fartbøde, kørte jo kun 10 for stærkt, og vejen var helt øde.. ja men du kørte for stærkt..
    God påske til jer alle...


  • #68   12. apr 2014 Mod ignorance kæmper selv Einstein forgæves.
    Tak fordi du prøver at informere om kausalsammenhænge og inkohærens i loven Steffen, og om de 2 selv samme fænomener i debattanterne herindes rationale.

    Hvis alle vidste alt om alt og alle, ville alle være enige med alle om alt og alle!

    -så langt så godt smiley


  • #69   13. apr 2014 Tågelys må godt bruges som kørelys.

    Tågelygter kan ikke erstatte nærlyset efter mørkets frembrud og må IKKE kombineres med nærlyset såfremt det ikke er tåget. Under kørsel uden for lygtetændingstiden må tågelygter godt benyttes som lys uden brug af nærlys men heller ikke her må tågelys benyttes sammen med nærlys.



  • Andrzej S
    Andrzej S Tilmeldt:
    apr 2009

    Følgere: 1 MC-er: 1 Svar: 164
    #70   14. apr 2014 Rene J. Tak for at belyse endnu en tåbelighed i trafikloven.
    Tågelys og nærlys ma ikke kombineres, muligvis fordi der sker en eksplosion?
    Idiotisk! Det kan ikke være på grund af at de blænder modkørende da tågelys har lav og bred belysnings område. (kort rakkevidde). Gud alene ved hvad de lovgivere tænker med, med det er absolut ikke hovedet.


  • #71   15. apr 2014 C-4, når de holder i tomgang ved bageren, eller når de er inde og hente faster Erna, så har de også kørelyset tændt, for ingen ved jo vad parkeringslys er for noget, og i mange tilfælde holder de i den forkerte vejbane. Kørelyset er i de fleste tilfælde det asymmetriske nærlys, og det blænder, når man holder i den forkerte side. Uanset side, er det svært at se på lidt afstand om bilen kører, eller den holder stille. Lidt irriterende hvis man holder på en sidevej og venter på den tværgående trafik, der altså holder stille. Det er irriterende sjusk. Er der nogen der sætter sig ind i bilen og kører med den, betaler forsikringsselskabet ikke. Jeg tror ikke en millimeter på CO2 spøgelset.

  • #72   16. apr 2014 I nogen KIA biler der slukker nærlyset når man trækker håndbremsen, det er ret smart syntes jeg, så skal tumpen inde i bilen ikke selv slukke lyset når han holder parkeret smiley

  • #73   21. apr 2014 Andrzej S

    Ja sådan er det med mange love.


Kommentér på:
emsig betjent på kanal 5`s politijagt.

Annonce