{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.991 visninger | Oprettet:

Parkere bil med trailer i sydtyskland {{forumTopicSubject}}

Jeg overvejer kraftigt en tur, evt med dreamtours til Østrig/Italien og køre i bjergpas til foråret..

Men tænker turen gennem Tyskland ville være bedre i bil med mc'en på trailer.. Så spændende er det heller ikke at køre mc på motorvej..

Men hvor parkerer man lige bilen og traileren i en 5-6 dage omkring München..

Nogle med erfaringer?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Parkere bil med trailer i sydtyskland
  • #1   9. jan 2020 Måske dette var en mulighed?
    http://www.magacin.dk/biler/nem-indgang-til-autozug/ar9850/


  • #2   9. jan 2020 Det er bestemt også med overvejelserne. Men pga arbejde bliver det ikke nemt at arrangere i god tid. Og så er det vel ikke sikkert der er plads på toget..

  • #3   9. jan 2020 Til München med trailer i stedet for mc?
    90 km/t vs 130+ km/t?
    Så ville det være mere oplagt med en kasse vogn. Den er også nemmere at finde parkering til.


  • #4   9. jan 2020 Enig.. Sådan en ligger jeg bare ikke lige inde med..



  • #5   10. jan 2020 Ofte kan man lave en aftale med en campingplads om at have bil og trailer til at stå i en periode.

  • #6   10. jan 2020 Super god idé. Det må prøves..

  • #7   10. jan 2020 Er det ikke bare at undgå motorveje så?

  • #8   10. jan 2020 Campingplads som skrevet ovenfor. Det har jeg flere gange gjort i Frankrig, godt nok på trædecykel, men er altid blevet venligt modtaget

  • #9   10. jan 2020 Nu har Dreamtour også en tur, hvor de samler din mc op herhjemme og kører den til munchen, du tager flyet derned hopper på modellen, herefter 4 dages guidet kørsel i alperne hvor hoteller også er booket, og samme model hjem:=) denne tur går jeg stærkt og overvejer:=))

  • #11   10. jan 2020 Hvad med dem her?
    http://www.modultransport.dk/www/Pub2103.asp

    Skal I på motorcykelferie i Tyskland, Italien, Spanien, Grækenland eller Irland og gerne vil have jeres egen motorcykel med, kan vi sende motorcyklen i forvejen, så den er klar når i lander med flyet.

    Du kan både sende One way eller rundtur, beslutningen og betalingen skal blot foretages inden afsendelsen fra Danmark.

    Når ferien er overstået, skal motorcyklen indleveres til samme depot som den blev afhentet fra i udlandet, for returnering til Danmark.

    Der er mulighed for at du kan blive afhentet eller tilkørt lufthavn i forbindelse med ankomst eller afgang i udlandet.

    Motorcyklen afleveres på et af vore depoter enten i København eller Vejle, og kan afhentes i følgende byer i udlandet:


    Italien Milano DKK 3900,- + moms
    Spanien Barcelona DKK 4200,- + moms
    Irland Dublin DKK 4800,- + moms

    Ovestående priser er pr. motorcykel og "one way".
    Der tilbydes rabat ved transport af flere motorcykler på én og samme gang.


  • #13   10. jan 2020 ja luxus til menneskepenge ca 3000 for transport af mc og fly tur retur, det er vel det samme som benzin og en overnatning derned koster og så slipper man for over 20 timers kedelig motorvej:=) og nej det er ikke min fætter der har dreamtour:=)

  • Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.405
    #14   10. jan 2020 Bare find et hotel der ligger godt i forhold til jeres rute, og så mail til dem om bil og trailer må stå der, et vist antal dage, det har vi gjort 2 gange, uden problem, omkring 50 km inde i østrig, vi har også gjort det i harzen flere gange

  • #15   10. jan 2020 #7 Med den tid jeg får til turen bliver det ikke en mulighed at køre landevej hele vejen derned.. Det ville vel gøre turen mindst 4 dage længere, sikkert mere..

    #9 Har også overvejet dreamtours det er præcis den type tur jeg tænkte.. Fly er bare fra kbh, men er jo muligt det kunne ændres til Jylland hvor jeg kommer fra..

    #11 Måske bare mig som er nærig, syntes det virker meget dyrt..


  • #16   11. jan 2020 jeg har i dag booket mig ind på turen,:=) det kunne lige passe at jeg oplyser om turen og den så er udsolgt fordi jeg er for sent på den smiley sammenligner du med tid-benzin og kilometer/slitage du bruger på selv at køre der ned, så syntes jeg det er en yderst fair pris!

  • #17   11. jan 2020 aaaaaaa sorry, jeg troede det prisen på den tur jeg henviste til, du syntes var for dyr

  • #18   11. jan 2020 Nej den tur er til en skarp pris syntes jeg..

    Den overvejer jeg kraftigt..


  • #19   11. jan 2020 Jeg har flere gange kørt med "Autozug" til henholdsvis München og Verona.
    Fra Hamburg sparer du masser af tid, og en del benzin - og det er sjovt at køre med biltog, fordi der er mange motorcyklister med, og følgende god stemning...
    Et alternativ som jeg bruger i år, er en "mellem overnatning" midtvejs, (rejsemål Trier) således at jeg "bider de i alt 780 kilometer fra CPH over.
    Pris for overnatning nær autobahn, på Kro, ligger på 50 Euro.


  • #21   14. jan 2020 Det hele handler om sving pr. Time ikke km pr time.. smiley

  • #24   14. jan 2020 Hvis man er rigtig biker hvis man syntes det er herre sjovt at køre 1200 km lige ud på motorvej.. Så har jeg det super fint med at være forkert biker og møde op hvor svingene starter med et baghjul som er rundt, og en røv som ikke er øm af turen..

  • #26   14. jan 2020 #23 uhh en af de rigtige bikere som også kan køre i regnvejr.. Hvilken mande mand du er.. ??

    I mens du kører mc som en rigtig biker viking. Må jeg bare vente til 1. Marts (hvis der da ikke er salt på vejene) i mens jeg skrammer mig over ikke at have lyst til at slide røv og bagdæk op på 2500 km dødsyg motorvej..


  • #36   14. jan 2020 Fandt lige et billede af en rigtig biker-troll.... der kører i al slags vejr

    profilbillede
  • #39   14. jan 2020 #32 kører som regl ikke ud hvis der er regn..
    Min mc bliver ikke brugt som decideret transport middel..Transport er hvad bilen er til..
    Men det sker da at jeg køre i regnvejr, men så er det fordi der begynder at regne på turen, eller fordi der er et arrangement jeg skal deltage i.. Og så bliver cyklen gerne vasket så snart jeg kommer hjem..


  • #40   14. jan 2020 Må man lave "lane filtering" når der er "Stau" i Tyskland?

  • #41   14. jan 2020 @Claus P
    Nej det er ikke lovligt i Tyskland.
    Dog er den almene tysker flink til at lave plads.

    http://www.fema-online.eu/website/index.php/consumer-information/riding-abroad/


  • #42   15. jan 2020 Hvem tanden gider dog at køre tog eller bil med trailer eller flyve til et eller andet sted i verden og så lade sin " baby " rejse alene sammen med fremmede...så kan I håne en "rigtig" biker som i nu vil alle jer luksus motorcyklister..
    Skulle man ikke bare overveje at flyve.gå .løbe .køre med tog..og så måske leje en mc hvor man nu skal hen..Det er squ da en langt bedre idé end alt det galimatias...jeg ville til hver en tid tage lidt mere fri og tage Mc'en og køre hele turen det er ikke målet der tæller..men rejsen i sig selv...find en god rute..nyd turen og livet..at rejse er at leveB)


  • Ole B
    Ole B Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 2 Svar: 61
    #43   15. jan 2020 I Thailand plejer jeg at leje en motobike, når jeg kommer frem - det koster kun godt kr. 500,- for en hel måned smiley

  • #45   16. jan 2020 jaja kim for det første så kan jeg godt forstå at du ikke vil lade din baby tranportere! det må jo nok koste en del extra når vi snakker 400 kilo genbrugsjern! den har måske været en ferguson i et tidligere liv :D. Denne tråd er ikke hvorfor, men hvordan, så i bund og grund behøver du ikke blande dig, bare fordi du ikke gider, det er sku da en tåbelig holdning at det det ikke må være bekvemt at tage en på opleveren for egne penge

Kommentér på:
Parkere bil med trailer i sydtyskland

Annonce