2.845 visninger
|
Oprettet:
Honda CB900-F2 Bol D'or -85 {{forumTopicSubject}}
Nogen der har erfaringer med sådan en maskine?
Er ved at bytte min Kawasaki til så'n en
Og sæ'føli' god jul til alle
Online Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.716
Pas på raslslyde eller olieforbrug - den er hammerdyr at renovere...
Lad ikke sælges spise dig af med røverhistorier eller "det er bare lige" hvis det handler om motoren....!
Resten af cyklen er ikke til at ødelægge, og er nemt at overskue standen på.
mar 2007
Følger: 70 Følgere: 60 MC-er: 14 Emner: 202 Svar: 805
Bundkæden er let at afsløre. Start cyklen op, lad den blive varm. Træk så koblingen, og hvis dette træk så reduser raslen væsentligt, er bundkæden slidt en del. Men husk, en Bol D'or skal rasle lidt.
Beslutter du så at anskaffe dig en Bol D'or, så glæd dig til et godt bekendskab. Mvh Per
mar 2005
Følger: 14 Følgere: 14 MC-er: 2 Emner: 3 Svar: 88
Per T:
Det er ikke bundkæden som holder op med at rasle når du tager koblingen. Det er selve koblingsskålen som har 1-2mm spil på koblingsakslen. Det skal den have!
Du kan minimere raslelyden ved at synkronisere karburatorerne og stille ventilerne ordentligt - det er nemt at synkronisere karburatorerne, men det kan tage lang tid at stille ventilerne, og kræver at du køber nye shims/afstands-brikker hver gang. Husk at de altid skal stilles til den løse ende af tollerenceområdet (0,05 mm), da den bruger shims/afstands-brikker til justering af ventil-spillerum og derfor bliver strammere med tiden - i forhold til hvis den havde vippearme, som ville blive løse. Så du kan ikke "høre" om ventilerne står for stramt.
Problemet med knastkæderne er at de bliver længere med tiden, på grund af stresset. Det gør desværre at timingen på knasterne ændres til det værre.
Ang. adskildelse af motoren, er det ikke svært, men det kan tage lang tid, og være besværligt at få det store monstrum ud og ind i stellet igen.
Jeg er ikke imponeret over dens oprindelige bremser, affjedring og fælge, men det er naturligvis også en gammel cykel. Tag evt. et kig på min profil.
Jeg ville umiddelbart anbefale dig at købe en større Kawasaki, f.eks. en Z1000 i stedet. De er mere slidstærke i motoren, og der findes flere "aftermarket" dele til dem. De kan tunes langt mere, og har en stærkere motor-konstruktion uden primærdrev/kæde, og med en stærkere knastkæde.
God jul
mar 2005
Følger: 14 Følgere: 14 MC-er: 2 Emner: 3 Svar: 88
3,5x17" forfælg og 5,5x17" bagfælg,
Upsidedown forgaffel,
2x 6 stemplede bremsekalipre,
310mm flydende ophængte skiver,
Stærkere svingarm og mono dæmper bagtil.
Jeg vil sige, køb den hvis det bare er den du vil have. Og vær forberedt på at skulle bruge lidt tid på det mekaniske også. Det skal du nok altid være forberedt på når du køber en gammel maskine
Men hvis du er i tvivl, så synes jeg stærkt du skal overveje en Kawasaki Z1000 i stedet. De er heller ikke perfekte fra standard. Men det er der jo råd for!
Honda CB900-F2 Bol D'or -85