{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Honda CB900-F2 Bol D'or -85
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.716
    #1   25. dec 2007 Bundsolid maskine. Lidt tung at danse med, men hvad er ikke det fra dengang... smiley

Pas på raslslyde eller olieforbrug - den er hammerdyr at renovere...
    Lad ikke sælges spise dig af med røverhistorier eller "det er bare lige" hvis det handler om motoren....!

Resten af cyklen er ikke til at ødelægge, og er nemt at overskue standen på.

• #2   25. dec 2007 Du vil få dig en cykke der trækker fra bunden, og et træk der fryder og virker i en hver situation. En rigtig dejlig cykket at køre på, og kræver respekt. Men knast og bundkæde kan være slidt, og noget dyr at renover. Knastkæden snakker altid, og det er ikke svært at høre når det er formeget. Ofte kan det klares ved at skifte kædestrammer. Er dette tilfælde, hvilket din mekanikker kan orienter dig m, så er det til at komme over økonomisk.
    Bundkæden er let at afsløre. Start cyklen op, lad den blive varm. Træk så koblingen, og hvis dette træk så reduser raslen væsentligt, er bundkæden slidt en del. Men husk, en Bol D'or skal rasle lidt.
    Beslutter du så at anskaffe dig en Bol D'or, så glæd dig til et godt bekendskab. Mvh Per

• #3   25. dec 2007 Lige et par kommentarer til de andre indlæg.

Per T:
    Det er ikke bundkæden som holder op med at rasle når du tager koblingen. Det er selve koblingsskålen som har 1-2mm spil på koblingsakslen. Det skal den have!
    Du kan minimere raslelyden ved at synkronisere karburatorerne og stille ventilerne ordentligt - det er nemt at synkronisere karburatorerne, men det kan tage lang tid at stille ventilerne, og kræver at du køber nye shims/afstands-brikker hver gang. Husk at de altid skal stilles til den løse ende af tollerenceområdet (0,05 mm), da den bruger shims/afstands-brikker til justering af ventil-spillerum og derfor bliver strammere med tiden - i forhold til hvis den havde vippearme, som ville blive løse. Så du kan ikke "høre" om ventilerne står for stramt.

Problemet med knastkæderne er at de bliver længere med tiden, på grund af stresset. Det gør desværre at timingen på knasterne ændres til det værre.

Ang. adskildelse af motoren, er det ikke svært, men det kan tage lang tid, og være besværligt at få det store monstrum ud og ind i stellet igen.

Jeg er ikke imponeret over dens oprindelige bremser, affjedring og fælge, men det er naturligvis også en gammel cykel. Tag evt. et kig på min profil.

Jeg ville umiddelbart anbefale dig at købe en større Kawasaki, f.eks. en Z1000 i stedet. De er mere slidstærke i motoren, og der findes flere "aftermarket" dele til dem. De kan tunes langt mere, og har en stærkere motor-konstruktion uden primærdrev/kæde, og med en stærkere knastkæde.

God jul smiley

• #4   25. dec 2007 For at det hele ikke skal lyde negativt, er jeg stadigvæk stikhamrende skudt i dem. Jeg elsker simpelthen de gamle maskiner. Så jeg har ikke givet op endnu, jeg er i øjeblikket i gang med at bygge min om, med

3,5x17" forfælg og 5,5x17" bagfælg,
    Upsidedown forgaffel,
    2x 6 stemplede bremsekalipre,
    310mm flydende ophængte skiver,
    Stærkere svingarm og mono dæmper bagtil.

Jeg vil sige, køb den hvis det bare er den du vil have. Og vær forberedt på at skulle bruge lidt tid på det mekaniske også. Det skal du nok altid være forberedt på når du køber en gammel maskine smiley

Men hvis du er i tvivl, så synes jeg stærkt du skal overveje en Kawasaki Z1000 i stedet. De er heller ikke perfekte fra standard. Men det er der jo råd for! smiley

Kommentér på:
Honda CB900-F2 Bol D'or -85

Annonce