{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.816 visninger | Oprettet:

Honda CB900-F2 Bol D'or erfaringer {{forumTopicSubject}}

Er tæt på at bytte kawasakien med en en CB900-F2 Bol D'or fra -85.
Jeg er dog ved at få en smule kolde fødder, da jeg har læst flere steder at den kan være dyr at holde kørende.
Hondaen står til 25kg og skal synes. Jeg har ikke set eller hørt den endnu, men skal mødes med ejeren i week enden og muligvis bytte.
Er jeg på gale veje eller er det et fornuftigt bytte?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Honda CB900-F2 Bol D'or erfaringer
  • #2   3. jan 2008 Hej Mogens
    Tak for hurtig respons smiley
    Jeg har været inde og læse i gruppen Bol D'orland også om denne der har gearskifteproblemer.
    Det fremgår måske ikke så tydeligt af min tekst, men jeg ville gerne høre om nogen vil fraråde mig denne byttehandel

• #3   3. jan 2008 jeg har været en meget meget lykkelig ejer af en 900 bolle og det er squ en af de bedste mcere jeg nogensinde har haft, jeg havde ingen problemer overhovedet de 2 år jeg havde , jeg kørte ca 22000 km på den og eneste nyt der skulle på var tændrør,olie og dæk.
    jeg ka kun anbefale en sådan mc, og den er altså ikke dyrere at vedligeholde end andre, især ikke hvis man selv ka skrue lidt og ved hvor man køber delene.
    en 900 bolle ka godt skralde lidt fra knastkæden og det er dens svage punkt, en smule larm fra knastkæden vil der dog altid være.

• #4   3. jan 2008 Tjaeeee, det er en driftsikker model, men de har jo efterhånden en del år på bagen, hvilket kan betyde store omkostninger på vedligehold, hvis tidligere ejere ikke har været gode ved den (men det gælder for alle af samme årgang, uanset mærke).
    Raslen fra knastkæde og bundkæde er det du skal lytte efter.

• #5   3. jan 2008 tak for de gode råd.
    Hvis der nu er tydelig raslen fra knaskæden og/eller bundkæden skal jeg så holde mig fra den?

• #7   3. jan 2008 OK.
    Lader til at jeg ikke behøver være så nervøs.
    Men det bli'r en kold omgang at prøvekøre på lørdag - Brrr!

• #9   3. jan 2008 husk evt lige at kigge efter bremseskiverne på den. hvis de er under målet er det ikke sikkert den bliver synet og de er ret dyre at skifte mener ikke man kan få dem uoriginale, men er ikke helt sikker ellers kan jeg kun sige at det er en fed maskine hvor langt har den kørt ?

• #10   3. jan 2008 jeg har 2 originale forfælge med skiver, har dog ikke mål på dem. Hvis det er et problem, så skriv endelig.

Ang. at falde ud af 3. gear, det er helt normalt på den motor. Det besvarer jeg lige under gruppen. Havde jeg vidst ikke set tror jeg.

Jeg ved ikke hvor i andre køber jeres reservedele? Jeg køber dem ikke hos de danske motorcykel forhandlere, men på eBay og fra Tyskland, England osv.
    Skal du i gang med en motorrenovering, kan det blive ret dyrt.
    Jeg har brugt 30.000 kr på min motor forrige vinter. Og jeg lavede alt selv.

• #11   3. jan 2008 jeg ved ham der købte min bolle totalrenoverede motoren efter 1 sæson og det kostede ham ca 10 kilo.
    jeg køber mine dele i tyskland bla hos louis.
    jeg havde ventilerede skiver på min bolle, som var originale boldor skiver. skiver koster ca 1000 kr stk uoriginale

• #12   3. jan 2008 Hej Søren
    En bolle dreng skal rasle lidt i knast kæden, og en smule raslend fra bundkæden er også ok. Bundkæden kan være meget slidt, men du høre straks hvis den er helt gal. Når motoren er helt varm sætter du den i frigear, trækker koblingen og lytter til om der er markant forskel i måden den rasler på. Lidt skal der være men ikke markant meget.
    Selv har jeh haft en bolle 900 i to år, og var rigtig glad for den. Dyr at have ??? NEJ !!! Skal du give 25 kg er det en ok pris, hvis den er ok pæn. En Bol d'ore 900 motor går let 100.000 uden at skal lukkes op. Skal du bruge stumper er de lette at finde, og de er bestem til af komme til for penge.
    Held og lykke med dit bytte
    M.v.h. Per T

• #13   3. jan 2008 Tak for de mange gode og positive kommentare.
    Den har gået ca 70000 og ER synet. Så skiverne må være ok.
    Der er nyt kædekit på. Det er modellen i rød/hvis med helkåbe.
    Eneste ejeren siger er at den trænger til at blive pudset og snart skal have et nyt bagdæk. Den er dog synet med det der sidder på og har ikke kørt siden

• #14   3. jan 2008 muligvis har jeg osse en god kammerat som har div bolle-dele til at ligge, stort set en hel mc adskildt, spørgsmålet er bare om han vil sælge den drønert

• #15   3. jan 2008 ikke muligvis har jeg en kammerat, for det har da tror jeg nok, men han vil muligvis sælge lidt af guldet

• #16   3. jan 2008 Den er sq ikke specielt dyr at holde kørende.....
    Bare der er olie på -
    Og kæderne ikke rasler alt alt for meget. Lidt våd hund der ryster sig skal der være. Så ka den blive ved.

Havde en total forkneppet 900 et par år.....
    Matsort spraydåselak der ikke var benzinfast (den var rød før smiley ) Hullet komplet laser udstødning og en knastkæde der var så slap at den sled hul i cyllinder blokken......... kunne larme - woble og køre helvedes stærkt....

Da jeg smed den på værksted og fik skiftet knastkæden og blokken...... sprang den efter 1000 km smiley
    Så måtte jeg igang selv fandt en gl. top hvor der kun var bøjet 2 ventiler nye i og vupti så kunne den gl. bolle igen.

• #17   4. jan 2008 Jeg tror sgu' jeg er overbevist: Næste sæson bli'r på en CB900 "GG"
    Tak for hjælpen gutter.
    Og Johnny f: Jeg vender tilbage hvis det bli'r aktuelt

• #18   24. jan 2014 Hej Liltorp,

Nu står jeg selv i den situation, hvor jeg overvejer at købe netop en CB900 Bol d'or MC. Kan du sige mig om det er en god stabil maskine, og evt. om den er til at modificere, altså gøre mere naked, end den er, uden der sidder en masse elektronik under sædet?

Mvh Ole

• #19   24. jan 2014 Hej Ole. Nu er det jo tæt på at være 5 år siden denne tråd er oprettet og der er løbet meget vand i åen siden. Men når det er sagt vil jeg altid savne min gamle Bolledreng. Det er den mest karismatiske mc jeg har ejet. Den kan have tendenser til højt olieforbrug og løs knastkæde. Men hvis den lyder sund er der ingen motorproblemer. Nogle stumper er vanskellige at skaffe, hvis der bliver behov. Mht ombygning til mere naked er det den mest velegnede model du kan få fingre i. Jeg vil anbefale dig at skaffe en Clymer håndbog til den. Ikke en Haynes dr er for mangelfuld.

• #20   27. jan 2014 Du skal have mange tak for at besvare og komme med dine erfaringer. Jeg tror allerede jeg har fundet en, så nu skal jeg bare af med min egen. Sig endelig til, hvis du falder over nogen der er interreseret i en CBX 550 F fra 86 smiley

Kommentér på:
Honda CB900-F2 Bol D'or erfaringer

Annonce