2.472 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Træf/Bagage spørgsmål??? Træf/Bagage spørgsmål???

Hej allesammen.

Jeg skal til mit første træf i sæsonen 2008, og på min første længere tur med overnatninger, men jeg har lige nogle spørgsmål, som jeg håber at i kan hjælpe mig med at få besvaret så detaljeret som muligt!!

1: Hvad og hvor meget tager i med af oppakning til et træf hvis i skal overnatte, og hvordan monterer i bagagen fast til motorcyklen uden brug af topboks, så det 100 pct ikke falder af på vejen, tænker på hvad i f.eks bruger til at spænde det fast med og hvor det bliver spændt fast på mc'en så det er forsvarligt og sikker, men heller ikke ridser lakken??

2: Hvis i f.eks har en topboks til ting som tøj, hvordan får i så et telt og sovepose med og fastgjordt det til motorcyklen så det er forsvarligt fastspændt og ikke kan falde af, igen uden at ridse lakken???

3: Hvad har i af erfaring med brug af rygsæk, det er jo for mig at se rigtig smart og man kan nemt have en del ting med på den måde, men jeg har hørt at det skulle være meget farligt hvis man skulle være uheldig og styrte???

4: Hvis jeg skal på en tur som strækker sig fra 3 til 6 dage, hvor meget oppakning vil i så sige at jeg skal have med, og hvad er mest nødvendig. Det skal siges at det i det ene tilfælde handler om en tur på 2 til 3 dage hvor vi kører kysten rundt i Danmark og i den nordlige del af tyskland, og i det andet tilfælde går turen en lille uges tid til Norge???

Hvis det har nogen betydning med hensyn til bagagen og dertil hørende plads eller mangel på det, så sætter jeg om til en Suzuki GSF 650 Bandit til sæsonen!!

Jeg ved godt at det var en del spørgsmål på en gang, men jeg håber at i vil hjælpe mig med svar på dem smiley

Mvh
Gert

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • rengøring 1.000 kr.
  • Montering af skab 1.560 kr.
  • Handyman: lampe og gardin opsætning 800 kr.
  • Fejlsøgning ovn - relæ slår fra 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Træf/Bagage spørgsmål???
  • #1   26. dec 2007 http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=15229

Sån kan det se ud, når man er på vej hjem fra Træf - fylder sgu altid mere:-)

• #2   26. dec 2007 Nååå, det kunne man ikke...så må du lige selv finde billede, blandt de andre....godt pakket "kamel":-):-)

• #4   26. dec 2007 hehe,ja - som ham banditten er pakket op, har jeg da ikke noget at skamme mig over....:-):-)

• #5   26. dec 2007 Rikke: Ja du har da fået noget smidt på biken smiley

• #6   26. dec 2007 Der er kroge under sædet på de fleste maskiner. Med nogle elastikker med kroge, kan man let spænde teltet fast på bagsædet. I tanktasken har jeg plads til sovepose og liggeunderlag, plus det mestee andet.
    Og du kan også bruge smid-over tasker, f.eks dem fra T-hansen.
    For at undgå ridser kan du lægger et stykke stof imellem (evt gammelt viskestykke).
    Glem rygsækken.
    Skal du til træf, så skal du kun have tandbørste og underbukser med, resten for du ikke brug for smiley
    Læg det tøj frem du mener du får brug for, og pak halvdelen af det.

Og glem GSF650, ER6 er det rigtige valg for dig :o)

Har selv taget en 14 dages tur på en GPZ500s, med bagage og passager. Havde t 36L sidetasker, tanktaske og en 70L pølsetaske med..
    Men undersøg din bike for div kroge og fastspændingssteder. Alm. MC'er som din nuværende, GSF650, CBF600, ER& osv osv. er lette nok at pakke på.

• #7   26. dec 2007 Skal man have andet med end underbukser tandbørste og Visa?

Tjae. En god vandtæt sæk (Sådan en kajak halløjsa fra spejdersport) med tøj og sovepose og så telter i bagagerummet under sædet. Sammen med det løse. Så er den.

• #8   26. dec 2007 Jesper: Tak for dit svar smiley Men det bliver nok en Bandit, he he... Kunne du virkelig have en sovepose og et liggerunderlag i din tanktaske, det er da lidt vildt, det tror jeg sgu ikke at jeg kan have i min, og den er ellers pæn stor???

Jeg har topboks til min nuværende bike, og vil nok også have en til den næste, men det er især til når kæresten er med... Så på ture til træf og lignende, hvor jeg er selv på mc'en kunne det da være lækkert at kunne rejse uden topboks, men sådan nogle smid over takser som du nævner, er de noget værd, bliver de ikke beskadiget af varmen fra udstødningen, og er de ellers nemme at have med at gøre???

Hva med bagageremme, er det en idé at bruge sådan nogle???

Men i sidste ende burde jeg jo nok bare bruge min topboks, nu jeg har en... synes bare ikke det er specielt pænt.... og man moterer jo ikke lige sådan holderen og pladen til topboksen af når man ankommer til træffet!!

• #9   26. dec 2007 Som jesper skriver, "Pølsetaske" eller "sailorbag" eller hva faen de nu hedder til mc, er sagen hvis du ikke har bagagebære, hvis det ikke er et villatelt du skal have med, kan du have telt,sovepose,tøj o.s.v. i den store sæk(tror det er wolf der laver dem)De er vandtætte og ridser ikke din mc.. De lukker "hermetisk" dine sager inde, så det bare at sætte remme på. Hvis du vil være helt sikker, kan du bruge de små "skralderemme"
    Der er kroge til det på din kommende bandit.
    På længere ture kan det være en ide at investere i "smidover" tasker og "mcbag" da de er nemme at af-og påmontere, så de ikke skæmmer din mc til hverdag.

• #10   26. dec 2007 Gør lige som Rikke. :O)
    Har dog ikke så meget med. så det handler nok om at begrænse sig når man skal på tur.

• #11   26. dec 2007 Min første regel efter utallige cykel ferier - ja den gammeldags slags med pedaler ;o) - er at tage så lidt med som muligt, og prioritere det som du absolut ikke kan undvære, og ikke kan købe i nødstilfælde. Selvom vægten ikke er et problem på mc, så fylder overflødigt grej.

Det er lykkedes mig at få teltet i sidetasken på mc'en. Jeg fandt 2 gamle teltfiberstænger, skilte dem ad og tilpassede de enkelte stykker i længden så de kunne komme i sidetasken. det var nødvendigt med 2 for at have stykker nok. Burde også være muligt at få i en topbox.

Ting som man bør have med:
    - sovepose
    - liggeunderlag (dyre selvoppustelige er bedst og fylder mindst)
    - oppustelig hovedpude (meget bedre end sammenkrøllet tøj!)
    - vandtæt overtrækstøj
    - en vandtæt pose (spejdersport) til papirer, kamera m.m.
    - lommekniv er altid rart at have
    - spisegrej
    - et par ekstra sko er rart hvis det regner meget
    - tøj har man oftest mindre brug for end man forventer. Underbukser og sokker har første prioritet.
    - toilettaske. Brug rejsetuber til shampoo etc.

Mine to sidetasker er nok til en uges ferie, og der er endda plads til hjelmen når jeg går fra mc'en. Ikke at sidetaskerne er så pæne, men de virker. Det er dog muligt at få ophæng til sidetasker og topbox der kan afmonteres i et snuptag, finder lige et link.

Og du kan roligt købe en Bandit, jeg er meget glad for min!

PS Husk et lille stykke aluminiumsplade/træplade til sidestøttebenet, det er ikke altid der er en tom coladåse i nærheden... og der er altid blødt lige der hvor man vil stille mc'en fra sig...

• #12   26. dec 2007 Den her har jeg, og der kan stoppes en hel del i, og ligger perfekt bagpå (link fjernet)

• #13   26. dec 2007 Carsten L : Nemlig. Undertøj og sokker en god kniv og lidt værktøj er sku en god ting. :O)
    Det er sku også rart at have et godt telt som bare dur. Det samme gør sige gælende for meget ander grej.

Det kan være en fordel at kunne pille sissyba topboks, og andet lort af igen hvis man vil køre en tur rundt og nyde Skagen og ligende steder.

• #14   26. dec 2007 Kanon, mange tak for de gode svar smiley

• #15   26. dec 2007 SW Motech har nogle bagagesystemer der nemt kan afmonteres, så der næsten intet er at se på mc'en. Passer til de fleste sidetasker og topboxe.

Producentens hjemmeside: www.mo-tech.de (lader dog til at være nede?)

Her kan du se nogle af de typer der findes: http://www.net-biker.co.uk/acatalog/SW_Motech_Centre_Stands___Rack_System.html

http://www.jml.dk/jml/sw-motech.asp

Havde jeg vist det dengang jeg fik sidetasker på, så havde jeg nok valgt det...

• #16   26. dec 2007 Der er også et par fotos på min profil og vi har også kørt to på en bike før konen fik sin egen bike det kan sagtens lade sig gøre god fornøjelse

• #17   26. dec 2007 1. placer altid tasken på langs med cyklen for at undgå at vingen tager den.
    2 brug evt weepinremme ( kendt fra forsvaret ) de gir sig ikke og kan strammes efter behov.
    3. pak let , husk ekstra hyler og strømper samt en varm trøje evt en windbreaker.
    4 Brug penge på et ordentligt telt og en god sovepose der kan pakkes og er varm en god nat søvn er guld være når ma er på tur.

• #18   26. dec 2007 Jeg har nu træffet rundt i danmark de sidste 6 år ca. 10-12 weekender med overnatning over flere dage,og jeg har klaret mig fint med rygsæk...Jo,den er lidt hård og kører med når man skal fra Hillerød til skagen...Men det virker fint.
    Husk det gode gamle husråd:
    Travel light,move fast....

• #19   26. dec 2007 Jeg har sovepose og liggeunderlag fra Wolf. Det er små dyrt, men har klart været alle pengene værd.
    Haen en tanktaske der kan udviddes til en stor. Lidt som denne:
    http://www.held.de/index.php?id=4320&lg=e&lg=e
    Men har dog også en der kan skilles ad, meget lig den fra T-hansen.

Har du kæresten med, så lad topboksen blive hjemme, og pak en sæk (altså den til bagage) og telt på bagagebæreren. Og spænd det fast med remme med skralde.
    http://www.thansen.dk/product.asp?c=1581342089&n=1200309370&pn=1226674853

Alt hvad du skal bruge kan du finde her:
    http://www.thansen.dk/products.asp?c=1581342089&n=1426221089

• #20   27. dec 2007 Med hensyn til sove posen.... der kan man købe nogle som ikk er størrere end en liter mælk, til små penge, http://rejsequip.dk/billed3.htm#MiniV købte selv en da jeg var til Træf på toppen i år. Virkede sq ganske fin...

• #21   27. dec 2007 http://rejsequip.dk/vskoereting.htm

Se da lige en sød lille ting man kan få til tøserne - en P-mate...har jeg sgu´aldrig set før.....Nå, men ser I en godt pakket kamel på motorvejen, med et pigebarn stående med bukserne om anklerne.....................så det bare mig der tisser;-);-);-)

• #22   27. dec 2007 LOL Den kan sikkert også bruges som olietragt.

En 70L vadsæk fra www.wolfcamper.dk er den billigste løsning sammen med et par gedine stropper.

En tanktaske til drikkedunk og hurtig mad, kort osv er uundværlig. Husk din max. last på cyklen, tjek dæktrykket, det skal være højere end til hverdag. Og din fjeder forspænding. Ellers bliver cyklen forvandlet til en chopper i rundkørslerne.

Ellers se mit sidste billede på min profil. 160L bagageplads + tanktaske. Vægt 180kg last incl. føreren.
    100% vandtæt. Vadsækken er kanon.

Kommentér på:
Træf/Bagage spørgsmål???

Annonce