Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • afhente skrald til containerplads 350 kr.
  • Electrician needed to put light fixtures up. 1.500 kr.
  • Enhver haveopgave 2.000 kr.
  • Rengøring 700 kr.
  • Flytte levende pumaer 570 kr.
  • Hæng spisebordslampe op 250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  SV650 vs SV1000 ?!
  • #1   28. dec 2007 Altså hvis du alligevel er "nybegynder" kan du måske ligeså godt starte på en 650... Den er billigere i indkøb of forsikring for dig og hvis den alligevel skal drosles...

  • #2   28. dec 2007 okai, det lyder nok lidt dumt, men det er mest for det bredere bagdæk smiley

    er det muligt at sætte et 1000'er bagdæk over på en 650'er ?


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.725
    #3   28. dec 2007 Ingen af dem går i stykker af at blive droslet.

    De fleste vælger at købe 650'eren, men 1000'eren er kun 1000 kroner dyrere i forsikring om året.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.725
    #4   28. dec 2007 Hvorfor vil du dog have bredere bagdæk?

  • #5   28. dec 2007 jeg er mere til brede dæk.. det er bare ren smagssag

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.725
    #6   28. dec 2007 Bredere bagdæk giver trægere styring.

  • #7   28. dec 2007 650

  • #8   28. dec 2007 så det vil sige, hvis jeg køber en 1000'er, drosler den, og fjerner droslingen efter 2 år, så vil den køre som en "normal" 1000'er ?

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.725
    #9   28. dec 2007 Ja da.

    Hvorfor skulle den ikke det?

    Maskinen har jo indsprøjtning, og droslingen på den bliver lavet på gasrullen og ikke i indsugningen som på de fleste andre cykler.


  • #10   28. dec 2007 @Sajmon: Det afhænger vel af "hvem"(alder?) man er...

  • #11   28. dec 2007 lige præcis Sir ~ XXalot ~

    Det også lidt fordi efter 2 år, så skal jeg ud og finde en ny cykel igen, så kan man vel ligeså godt købe en stor med det samme ..

    tak for svarene gutter smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.725
    #12   28. dec 2007 Kasper - IF's ordning med Suzuki gør at der kun er knap 1000 kroners forskel når man f.eks er 19 som Jesse er...

  • #13   28. dec 2007 SV1000 er touringvarianten af den sjove SV650....
    At vælge MC pga. bagdækkets bredde er nu det sjoveste argument jeg endnu har hørt....


  • #14   28. dec 2007 Jesper, nu det heller ikk KUN bagdækket.. det også for at tænke lidt fremad ... smiley

    men ja det lyder lidt morsomt smiley


  • #15   28. dec 2007 Købe en stor med det samme....
    Efter de 2 år, går du med 650'eren fra 34hk til 72hk, og med de 72 hk er en SV650 ikke en lille MC. I accelerationen følger den med ældre 750'ere. Og samtlige biler du møder på vejen kommer ikke i nærheden af den.
    Med SV1000 går du fra 34hk til 120hk. De 86 ekstra kræfter er en stor bid, når man er 21, og gerne vil dreje på rullen.


  • #16   28. dec 2007 det er mange flere kræfter der er på spil, det er jeg godt klar over, men måske er det bare mig, men jeg har prøvet en udroslet 650'er, syntes ikke den var så fandens kvik .. ? !

  • #17   28. dec 2007 Glem det pjat, med de 2 små motorcykler, tag dog den nye 2008 Hayabusa... Godt nok er den begrænset til 300 km/t, med det går vel.

    Husk også lige livsforsikring mens du er ved det...


  • #18   28. dec 2007 Jeg taler af erfaring og jeg vil klart anbefale at du 650'ern

    Når man drosler en SV'er er det på gassen og ikke på insugningen, faktisk er det bare et beslag der bliver sat på gassen så den kun kan gå ca halvt i bund. når du så bliver gammel nok til at kører stor mc og fjerner droslingen har du god fornemmelse med cyklen da kræfterne enlig er de samme, nu kan du bare give fuld gas. du springer som jesper siger fra 34-72 hypper og det slår dig ikke ihjel, og skifte fra 34 - de der 120 stykker som 1000'ern har er ligesom at komme fra sin 3 hjuler og op til en bugati(og den er vild)

    men har man is nok i blodet og selvkontrol nok så ville jeg da helt klart anbefale at tage 1000'ern IF har en aftale med suzuki så der er ikke mere end 1000 kr i forskel og prisen på cyklen er ikke andet end et par håndfulde...


  • #19   28. dec 2007 Den står som værene touring cykel hvis du spørger suzuki.. men så igen, det gør busa'en også.. den burde så tilgengæld stå under både.. smiley

  • #20   28. dec 2007 Gud: Den store er tungere og har bredere begdæk. Det er med til at gøre styringen mere træg sammenlignet med den lille. Desuden kan den grundet den større og mindre omdrejningsvillige motor, trækker flere kg bagage og passager.
    På en snoet landevej, er 650'eren lettest at køre gennem svingene. Der skal tages mere fat på den store.


  • #21   28. dec 2007 SIR: hehe, ja eller så jeg misundelig... ved det ikke helt..

  • #22   28. dec 2007 Pas nu på du ikke begynder at TUDE Gud;)

  • #23   28. dec 2007 Du kunne eventuelt også købe 650'eren - bruge det overskydende penge på nogle lækre (og lettere) fælge. Måske endda i en 6" bredde. Der kan du montere 180 bredt bagdæk på eller 190. Det ser ret heftigt ud på sådan en fælg.

  • #24   28. dec 2007 Gus: Den har også tungere styring. Det gør 650'eren mere letkørt på en snoet vej.

  • #25   28. dec 2007 650´eren er noget mere letkørt end 1000´eren. Det behøver ikke nødvendigvisvære negativt.

    Personligt syne jeg at SV1000´eren er for civiliseret. Den bider ikke rigtig fra sig, og overrasker ikke en, så selv farfar og morfar kan køre den smiley :) 650´eren er mere kvik i styringen, men "lider" af det samme
    Det ændrer ikke på at de begge er super gode allround cykler, der faktisk kan det meste, både de små sving og også de lange ture.


    Man skal nok gøre op med sig selv hvad man vil have, ligesom det jo er forskelligt hvad ens behov er, ligesom det er forskelligt hvad man synes der er sjovt.
    Vil man have en ballade maskine KUN til at lave ballade på, en maskine der er bisset og bider fra sig, så er der andre alternativer. Er der en allrond cykel man søger som kan lidt af det hele, er det et super godt bud enten man napper en 650 er eller en 1000´er.

    Jeg ville gå efter 1000´eren, da den har ccm (moment)
    Omvendt er der nu også mange gode ting i 650´eren der opvejer de ekstra ccm


  • #26   28. dec 2007 1000 = 186 KG
    650 = 171 KG

    Begge med 34 HK...

    Vælg 650'eren og køb en 1000 når den ikke længere skal være droslet...

    650 er nemmere at smide rundt med i svingene, og det må da vel betyde mere end et bredt bagdæk??? Det gør det ihvertfald i min bog...


  • #27   28. dec 2007 Sajmon:

    Mht. til IF's forsikrings aftale med suzuki...

    Jeg har selv lige skiftet til rasmussen assurance, da de er ednu billigere ;o)


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.725
    #28   28. dec 2007 Joos G - Jamen jeg er tidligere kunde hos dem, så det får du ikke mig til overhovedet. smiley

    Og hvis andre spørger, fraråder jeg det på det kraftigste...!


  • #29   28. dec 2007 dem skal du så bare passe på. Tag en søgning på dem herinde! Der er flere er har dårlig erfaring med dem

  • #30   28. dec 2007 Ja, nu er jeg jo ikke "mesteren", men den var bare for åbenlys;)

  • #31   28. dec 2007 Jeg mindes en tråd hvor der var flere der bitchede?!
    Skal lige se om jeg kan finde den igen


  • #32   28. dec 2007 Hehe, det blir sq nok aldrig mig, overlader det vist bare til de professionelle og nøjes med spydighed fra sidelinjen:)

    Men altså forresten havde jeg taget en SV1000 og nydt det brede bagdæk:)


  • #34   29. dec 2007 og så en del mere moment smiley
    HK er antallet af muskler, som er 34 på begge
    Moment er sørrelsen af musklerne som er større på 1000´eren.

    i perspektiv
    En 125´er med 34hk kontra en 1000ccm med 34hk. Hvad mon er stærkest?


  • #35   29. dec 2007 SV 1000 102nm/7200rpm VS SV650 61,7nm/7400
    tror i selv på de 15 kg ekstra kan mærkes :o)

    Jeg ville helt klart snuppe en SV 1000


  • #36   31. dec 2007 Køb en mindre maskine når du er nybegynder. Det får du mest sjov og selvtilid ud af. Jeg har selv haft en SV1000 og den har trods alt lidt mere moment end en 500/650. Mht. bagdækket kan jeg godt forstå dit synspunkt, men det er nok ikke klogt at ændre på anbefalingerne fra fabrikkens side. Prøv en mindre i et par år, og køb da en større - evt. en SV1000 der er en god og prisbillig maskine. Du kunne evt. prøve en trackday på den mindre og virkelig lære noget teknik - en SV650 skulle være god til det hele.

Kommentér på:
SV650 vs SV1000 ?!

Annonce