Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Swiss Klædeskab 2.000 kr.
  • Terrassedør trepunktslås binder 1.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gamle maskiner og blyfri benzin
  • #2   29. dec 2007 Nu fandtes der jo ikke blyfri benzin på benzintankene dengang, så alle cykler var vel mere eller mindre lavet til at køre med bly i benzinen? Men er det nødvendigt?
    Det eneste blyen gør er vel at 'smøre' ventilerne eller hvad?

• #3   29. dec 2007 ja på min skal man men ikke din bare 92 så køre det

• #4   29. dec 2007 Jeg gør det ikke. Kan sagtens køre på blyfri og uden tilsætning.
    Og den er fra 1953.

• #5   29. dec 2007 Tvivker på, at I kan finde en eneste japansk cykel, der ikke kan køre blyfrit.

De tyske, engelske og amerikanske kan det være lidt anderledes med.

De behøver ikke at få blyerstatning hver gang, men bare hver 4-5 tankning

• #7   29. dec 2007 simon J

Okay ...ellers sender jeg bare regningen til dig hehe smiley Just kiddin'

Sidder lige og tænker over; hvornår udgik benzin med bly egentligt på tankstationerne???

Fuck, jeg syntes bare tiden flyver hurtigere og hurtigere jo ældre man bliver - syntes lige vi har fejret Millennium og nu bliver det snart 2008!!!

• #8   29. dec 2007
    oplysninger (spørgsmål og svar) hentet fra Shell's Hjemmeside..

Hvad sker der, når der bruges almindelig benzin i en motor, der egentlig kræver superbenzin?

Hvis motoren belastes meget, opstår der bankning, og det kan beskadige motoren. Enten skal du straks skifte brændstof eller køre meget forsigtigt, indtil benzinen i tanken er brugt op.

Forbedrer visse brændstofadditiver effekten?

Ja. Men der er ikke nogen patentformel, der fungerer lige godt i alle motorer. Det afhænger også meget af brændstoffets generelle sammensætning.

Skyldes rester i forbrændingskammeret brændstoffet?

Ja, i princippet. Men for det meste skyldes de interaktionen mellem ekstra olie, der kommer ind i forbrændingskammeret, ud over det naturlige brændstofforbrug, og brændstoffet.

Kan blyfri benzin også anvendes i ældre motorcykler?

Kun hvis de er beregnet til blyfri benzin. Ellers skal du tilsætte OK Plus for at beskytte ventilerne. Husk at kontrollere, hvilket oktantal der skal bruges.

Vil en motor, der er beregnet til blyfri benzin, tage skade, hvis der bruges blyholdig benzin?

Nej, men hvis køretøjet har katalysator, bliver den permanent beskadiget eller sat ud af funktion.

Kan man få problemer, hvis man bruger moderne brændstof i gamle motorcykler?

Ikke normalt. Men det er vigtigt at sørge for, at brændstoffet ikke indeholder alkohol, da det kan angribe tætninger og kabler.

• #9   29. dec 2007 Mogens S

Jeg ved ikke hvad den har kørt på tidligere. Jeg har først lige fået den hjem fra Tyskland i denne måned ...og hun har ikke været ude og trille endnu herhjemme.

• #10   29. dec 2007 på min gamle cb650 fra 83 brugte jeg blyfri 92 uden problemer

• #12   29. dec 2007 har engeng læst at miljøkravene i Japan tilbage i midt firserne var ret strenge og at blyfri benzin var indført der ude i solens land...min kones Honda går fint på 92 blyfri og er fra 86 ...

• #16   29. dec 2007 Tak for svarene smiley

• henrik s
    henrik s Tilmeldt:
    jul 2005

Følger: 2 Emner: 15 Svar: 62
    #17   29. dec 2007 Hej John jeg har selv en gpz 1100 unitrak fra 1985 som jeg køre med Blyfri 95 med blytilsætning i. det er ikke nødvendigt men jeg syntes at den køre bedre med bly kan godt snakke lidt i vintilerne uden bly
    Hilsen
    Henrik

• #18   29. dec 2007 Gør det aldrig - burde man måske?!!...hmmm
    Rikke

• #19   29. dec 2007 John G

Hvis det er til den fine Gpz . .
    Så blyfri 95 .. .

mvh

Kommentér på:
Gamle maskiner og blyfri benzin

Annonce