Hvilken GS500? Hvilken GS500?
Ja, så kommer der endnu en af de tåbelige "hvilken MC skal jeg købe?"-poster
Jeg har haft lille kort i et år, og kunne godt tænke mig at få en MC.
Jeg tror nogenlunde jeg er kommet frem til en GS500.
Jeg har ca. 30k at gøre godt med - men er en GS500 til at få solgt igen? Jeg mener, er udbudet ikke større end efterspørgelsen? For der er vildt mange inde på DBA.
Så er der også lige om GS500'en taber meget værdi?
Mine lidt overdrevede krav til cyklen er:
• Den skal koste ca. 30 k
• Det skal ikke være en hvor motoren eksplodere efter 1000 km (hvilket er det indtyrk jeg har fået af f.eks. VF 500 F2)
• Reservedele skal være billige, da jeg ikke har råd til kasko
• Den må gerne rykke en smule (også som droslet)
• Den skal kunne sælges for 31 k
Er GS500 den rigtige til mig?
på forhånd tak
CW
apr 2005
Følger: 2 MC-er: 1 Emner: 8 Svar: 65
Køb en harley for højst 200,-
og sælg den kort efter formindst 500.000,- kr.
Det er bestemt der rigtige for dig..
jul 2005
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
jul 2005
"Overdrivelse" - som i "overdrivelse fremmer forståelsen"
I denne situation betyder det, at cyklen ikke skal miste for meget værdi
apr 2005
Jeg tror at hvis du spørger de fleste herinde, så vil de fortælle dig at, det langtfra er gratis at køre på mc..
MC dele koster, både reservedele og slid-dele,
og når du skal sælge.. er din mc ældre end da du købte den, så regn endelig med at tabe der også..
PS. er du jyde ?-)
apr 2005
men de har vel et vist.. ry for at holde på pengene
apr 2005
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 15 Svar: 148
KREJLERPUND
Mc hobbyen er bestemt ikke billig.
jeg tror den allerede står mig i 15.000.- bare for i år, nu har jeg også været uheldig
Du skal også huske at der investeres i tøj osv. det er rigtigt dyrt. men hellere "safe than sorry"
Søren
jul 2005
Er en KZ et bedre valg?
maj 2005
Følger: 41 Følgere: 42 MC-er: 3 Emner: 94 Svar: 1.998
Når udbudet er stort kigger du bare på en masser og presser dem op mod hinanden....der er sikkert nogle iblandt der har haft deres gser til salg i 6 mdr eller mere.....så byder du 25 kilo og sælger den for 30-35 når du er færdig med den. Bare vær kold og køb ikke den første og bedste og kan du ikke få et afslag på minimum et par tusinde kroner (også selv om de siger prisen er fast) køber du bare en anden.
Mcer er generelt prissat alt alt for dyrt mange privat sælgere drømmer når de sætter prisen på deres elskede cykel......(jeg selv inkluderet).
Fremhæv alle fejl......og det som sælger siger er et plus siger du bare nåda til og måske ligefrem vender til en ulempe....
Fx. Sælger: "special lak hva, en ener"
Dig "hm kan ikke li farven ville hellere have en grøn, og hvor helvede skal jeg skaffe en stumper i den farve og en omlakering til en fin grøn farve koster mere end cyklen er værd osvosv"
Ta din kone eller mor få hende til at brokke sig over alt lige fra farven på cyklen og til at hun hellere vil have en ferie til Malta end en mc.
Jeg har kun tabt penge på en cykel og den havde jeg kørt på i 3 år......
De fleste har jeg da kørt gratis på eller ligefrem tjent penge på.....
apr 2005
Peter S. Hvis det var så nemt for alle der vil købe en brugt mc, så vil problemet bare være tilsvarende større når du skal sælge.. men det har du måske ikke tænkt på..
Og jeg vil ingen problemer have ved at købe en mc til en fast pris uden afslag.. bare den er mere værd.
maj 2005
Følger: 41 Følgere: 42 MC-er: 3 Emner: 94 Svar: 1.998
Det er da ihvertfald gået fint de sidste 10 år.
Mht Salg hvis du har købt billigt kan du også sælge billigt nok.....til at der kommer en køvenhavner og køber lortet
Du skal bare være kold og ikke i panik......
Har solgt en (kun en) cykel med tab....også et tab der kunne mærkes....det var fordi der var panik .....en lejlighed skulle købes.....
Den situation er der garnteret også en gs500 ejer der står i et sted og der er Caspers nye Gs500 til en god pris
Men hvis man skal ud at køre i morgen (helst igår) for enhver pris så må man nok betale
Hvilken GS500?