1.640 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Er min "MC" mærkelig?!? Er min "MC" mærkelig?!?

Hej Gutter/Gut-inder! -Og godt nytår forøvrigt :o)!

Kørte netop hjem på min PGO 150 (Derfor "MC" i titlen hehe), her til morgen efter en stille og rolig nytårsaften, efter noget tid på motorvejen, har jeg oplevet nogle gange, at det er som om scooteren ligesom bliver "mættet", og mister hastighed - og kan stort set ikke genoprette samme hastighed som i starten (Kører dog aldrig max. med kold motor) - Og ja - det føles som om at der kommer nogle svage "ryk", som om der er bitte små klumper i benzinen (Ved ikke hvordan jeg ellers skal forklare det), og den ligesom derfra begynder at holde sig tilbage... Kører jeg op ad en bakke, ja så dykker hastigheden jo self., den er jo ikke SÅ stærk igen, men - kan normalt hjem fra arbejde godt holde en langt højere hastighed, da turen er forholdsvis kort, men ikke når jeg har kørt lange stræk, så bliver den virkelig "træt" og jeg føler næsten jeg skal holde ind til siden for lige at give den en pause - kan dette virkelig passe?? Når jeg kommer ind i byen igen, føles det normalt igen, ved godt jeg ikke kører samme hastighed, men så er det som om den er faldet ned igen...

Hvad sker der?? Er det noget med teknikken, der fortæller at nu skal jeg nok lige til at sænke hastigheden noget, da jeg har hørt de PGO 150 er lidt hårdt presset også standard (hvilket min er)..??

Eller er der bare et problem med benzin tilførslen på lange stræk, men ikke i byen??

Ja ved godt det er nogle underlige eksempler, og beskrivelser, men er jo ikke motor-haj, derfor skriver jeg her =)

Håber nogle har en smule forstand på sådan noget scooter-værk, specielt PGO og kan nogenlunde sætte sig ind i hvad det er jeg mener :o)

P.S Den er lidt over 3 år gammel, og har overholdt alle eftersyn (Og lige været til et for 3 dage siden)

Fortsat god 1-januar =)

/Christian


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Bortskaffelse af haveaffald 500 kr.
  • Fragtmand 1.000 kr.
  • Rengøring af toilet, køkken og vinduer. 300 kr.
  • Opsætning af vaskemaskine og tørretumbler 1.000 kr.
  • Handyman til tilkobling af vaskemaskine 550 kr.
  • Siemens Opvaskemaskine med fejl E:24 – hjælp ønskes 1.120 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er min "MC" mærkelig?!?
  • #1   1. jan 2008 is i kabrator... pga lille åbning og høj lufthastighed...
    og et indlæg havde nok gjort det smiley

    godt nytår


  • #2   1. jan 2008 har du prøvet at komme lidt karburator sprit i benzinen. ved længere ture i koldt vejr kan der dannes is i karburatoren.


  • #3   1. jan 2008 ja eller andet snask er kommet der ind... det har jeg også oplevet på min kanllert

  • #4   1. jan 2008 Det lyder som is i karburatoen som Claus J (se andet indlæg) skriver .... det kan godt forekomme også selvom der er et par plusgrader ....

    Er næsten 100% sikker på noget karburatorsprit vil afhjælpe problemet ....


  • #5   1. jan 2008 Slå chokeren helt fra. .

    mvh


  • #6   1. jan 2008 Jesper J, der sidder automat choker på sådan en bandit, men den kan godt drille hvis det er koldt... ellers rigtigt nok:-)
    Og ja, det er is i indsugningen, evt fordi den lille varme slange til filteret er defekt, men sprit kan også kører tricket..


  • #7   1. jan 2008 Okay ja - bruger godtnok normalt sprit lige når jeg har tanket op, dog ikke i går, da jeg ikke fik det med da jeg kørte afsted... men synes bare jeg har oplevet det i sommers også hvor jeg faktisk kørte helt til Skagen, og det var i juni måned... Så jeg ved ikke -

  • #8   1. jan 2008 Med fare for at være helt ude i hampen: Kunne det ikke være membranen i karb. der er defekt?

    (hvis forslaget er helt galt, må der gerne grines..)


  • #10   1. jan 2008 Næsten sikker på, at det er karburator is!!!

    Alene at du ikke har hældt på sidste tankning siger en del.

    Lille dyse og høj lufthastighed - det betyder, at selv ved temperaturer omkrng 15 grader kan dette opstå ved høj luftfugtighed.

    Kan jo også være, at du bare trænger til at rense karburator


  • #12   1. jan 2008 Mogens S

    Ved fordampning af flygtoge væsker, bruges der en del varme. Denne tages fra omgivelserne, derfor dannes karburatiris også ved temperaturer pænt over frysepunktet.

    Jo mindre dyser og venturidiameter, jo højere lufthastigheder, jo mere fordampning, jo værre teperaturfald! Hvis så luftfugtigheden er høj - som den har været det meste af forrige somer, kan karburatoris sagtens dannes ved temperaturer på omkring 15 grader - endda højere.

    Det letteste i verden er jo at hælde en halv flaske sprit i og se hvad der sker smiley Hjælper det, så ved man hvad man er ude i, hjælper det ikke kan man begynde at tænke i værktøj smiley


  • #13   1. jan 2008 Knud

    Du taler altid så varmt for sprit... når du blander det, er det så for delt en---til---en

    altså en flaske til mc.. og en flaske til føreren .. .. : )

    mvh



  • #14   2. jan 2008 Jeg ville da også lige prøve at tag et kig på benzinfilteret..!

Kommentér på:
Er min "MC" mærkelig?!?

Annonce