{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.181 visninger | Oprettet:

Ingen tidligere afgift vurderinger hos skat?! - Hvordan beregnes afgift?! {{forumTopicSubject}}

Ved import af en Speed Triple fra 2011.
Hvad ville man så Ca. Skulle betale i afgift?

(Hos skat kan jeg desværre kun se et par 2005 modeller)

Nogle herinde der har importeret en 2008-2014 Ca? Som der kan sammenlignes med?

Eller har du blot et kvalificeret gæt?

Er det noget med man kan tjekke dem der er til salg i dk, og så regne Ca. Afgiften ud?

Den dyreste 2005, blev i 2019 vurderet til 32.000,,, mon det er helt ude i skoven at at satse på en 40.000-50.000?

Kan man ikke bare lave noget Ca. Procent regning? - Jeg ved bare ikke lige hvilke procenter jeg skal bruge smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ingen tidligere afgift vurderinger hos skat?! - Hvordan beregnes afgift?!
  • #1   22. mar 2020 Få et bindende svar fra skat for 400kr. De giver svar på ca 1 uges tid. Så slipper du for gætteriet

  • #2   22. mar 2020 #1 Man kunne godt tro at det ville tage lidt længere tid i denne corona tid..

    Men så igen, de var pænt hurtige til at sende min sidste fartbøde..



  • #3   22. mar 2020 Man kan også få et bindende svar fra Quick import.. Mener det kommer inden et par dage.. Koster vist også Ca 400..

  • #4   22. mar 2020 hvordan kan quick import give et bindende svar? - Hvis nu de får vurderet forkert, ift. skats afgørelse. betaler de så differencen eller hvordan foregår det lige :b

    eller kan man kun få et bindende svar fra dem, hvis man importerer en MC direkte igennem dem ?


  • #5   22. mar 2020 Du sender dem et link på den nye mc betaler de 400 og prisen de kommer med er så bindende.. Differencen betaler/beholder de så.. Det er sådan jeg har forstået det.

    Om de så er billigst er jo så spørgsmålet..


  • #6   22. mar 2020 de har jo så højst sandsynligt en "safety margin" du ved oftest vurderer x procent for meget - så de oftest får vurderet til deres fordel..... det er jo en forretning..

  • #7   22. mar 2020 Det tænker jeg også.. Ville bare nævne muligheden.. Kender er par stykker som har brugt dem til bil..

  • #8   22. mar 2020 "Hvis du ønsker at betale afgift gennem QuickImport, starter det med en forhåndsvurdering af registreringsafgiften (hvis køretøjet ikke er toldsynet) eller en afgiftsfastsættelse (hvis køretøjet er toldsynet). Begge dele er helt uforpligtende for
    dig, men vi garanterer for vurderingen i 30 dage. Forhåndsvurdering koster 399 kroner og en afgiftsfastsættelse koster 299 kroner.

    Hvis du vælger at gå videre efter at have modtaget en forhåndsvurdering og betale afgiften gennem QuickImport, opkræver vi et salær i forbindelse med afgiftsbetalingen. Salæret er vores betaling for at hasteekspedere sagen og overtage risikoen for efterregninger. Betalinger for forhåndsvurderinger og afgiftsfastsættelser modregnes ikke i salæret.

    Prisgaranti: Vi garanterer at hele det beløb, du opkræves i registreringsafgift, sendes videre til SKAT. Hos os er det derfor helt gennemskueligt, hvad du betaler for vores ydelse."

    Udover salæret, skal du også betale for nummerplader (ca. 1380 kr) samt eventuelt toldsyn og/eller registreringssyn."

    https://quickimport.dk/priser/

    Personligt kunne jeg ikke drømme om at bruge en selvanmelder, med mindre det var en absolut hastesag.


  • #9   22. mar 2020 nej kan heller ikke se grunden til det. medmindre det skal gå max stærkt.

    eller man har så mange penge at man bare vil betale sig fra det hele.
    og så er det vel bare et leasing selskab man ringer efter og bestiller den nye 2021 model af et eller andet og så klarer de det hele smiley


  • #10   22. mar 2020 Jeg kan kun anbefale QuickImport de har lige ordnet en hayabusa for mig til en god pris
    Og så tog det under et døgn så var der plader på


  • Vagn
    Vagn Tilmeldt:
    mar 2017

    Følger: 2 Følgere: 3 Svar: 123
    #11   23. mar 2020 #10
    Hvor meget kostede det så i deres ydelser?


  • #12   23. mar 2020 Jeg kontaktede dem efter jeg havde fået den toldsynet og der betalte jeg 299kr for at få en afgiftsfastsættelse derudover så betale jeg 3000kr for deres arbejde
    Men jeg endte med at give det samme som skat skulle have alt inklusiv. Det er jo i deres interesse at give en god pris og så har man ikke 6 ugers ventetid


  • #13   23. mar 2020 #12

    Det er nok mere i deres interesse at afgiftsvurdere så tæt som muligt på Motorstyrelsens/SKAT's do, fordi de ellers ville risikere at underminere deres egen forretningsmodel, da en selvanmelder står til ansvar overfor MS for deres vurderinger, og på grund af alle de svindelsager, der har været blandt selvanmeldere, bliver en række af dem nu gennemgået nøjere (kunstigt høje ved eksport og kunstigt lave ved import), og kontrollen (stikprøver) er markant skærpet.

    For alle niveaulistemodeller f.eks, hvor QI tidligere har meldt ud, at de naturligvis følger MS, er der dermed ingen forskel i afgiftsvurderingerne, så der skal man alene afgøre, om den hurtigere sagsbehandling er prisen værd.

    Andre selvanmeldere følger ikke nødvendigvis MS, og der er mange eks. på (også markant) højere vurdering, så man skal tænke sig godt om, inden man bruger en selvanmelder.

    Når det er sagt, så er det mit indtryk, at QI er en af de mere seriøse spillere, der stiller visse garantier og har en del tilfredse kunder.


  • #14   23. mar 2020 Nu du spørger til årg. 2008-2014, kan jeg komme med et ret kvalificeret gæt på en årg. 2008, det er nemlig en niveaulistemodel, som MS sætter til nypris 200.000 og en handelspris på 74.000 på deres seneste niveauliste fra feb., hvilket giver en reg.afgift på 36.020 for et eks. i middelstand (bedømt ved toldsyn)

    smiley


  • #15   23. mar 2020 tak billigste 2010 jeg har set til salg i dk står til 115 t. mener jeg det var.

    så tror afgiften bliver lidt mere end 36. t. men ved det ikke smiley


  • #16   23. mar 2020 #15

    Man kan ofte ekstrapolere lidt, hvis man vill estimere. På niveaulisterne er der ca. 4.000 i forskel i handelsprisvurderingerne pr. årgang (fra 2005-2008), så en grov estimering på en 2011 kunne være at lægge måske 12-15.000 til handelsprisvurderingen fra 2008 .

    En 2011 lister Sydfyns-MC til en nypris på 208.000, hvilket giver en afgift på 50,55% af handelsprisvurderingen, f.eks ca. 45.500 i afgift for en handelsprisvurdering på 90.000 og ca. 55.500 i afgift for en handelsprisvurdering på 110.000


  • #17   23. mar 2020 hold nu op, det giver god mening. Godt tænkt. tusind tak smiley det smart smiley

Kommentér på:
Ingen tidligere afgift vurderinger hos skat?! - Hvordan beregnes afgift?!

Annonce