{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Finde oplysninger på importeret mc
  • #1   1. apr 2020 Hvike oplysninger ønsker du? Og hvad land taler vi om?

    Få lande har så digitaliseret et motor register som Danmark. Min Monster fra Italien f.eks havde små klistermærker påsat reg attesten for hvert syn og et andet mærke for afmeldingen i Italien. Jeg havde indtryk af alt var på papir dernede.

    Du har forhåbentligt den originale, komplette registreringsattest, ellers tror jeg det bliver op af bakke at få den på plader i DK.


  • #2   1. apr 2020 Jeg ønsker sådan set at vide alt det jeg kan få at vide om det . Jeg har købt en zx9r af en som for mange år siden, siger han har importeret den fra Frankrig og brug den til lukket banekørsel her i Danmark , han har sagt den kun har kørt 34000 km . Alt det , er noget jeg vil tjekke op på om nu er rigtigt , samt , finde alle andre oplysninger jeg kan om den.. Og så selvfølgelig betale afgiften inden jeg finder ud af jeg har købt en udkørt motorcykel jeg kommer til at ofre flere tusinde kroner på i reparationer.

  • #3   1. apr 2020 Okay, jeg kender et par franskmænd og vil gerne spørge dem hvad der findes af online registreringer på køretøjer dernede. Jeg ved de har periodisk syn også for MC, så den har da sikkert været synet dernede.

    Men tænker da banekørslen har slidt noget mere på cyklen end dens tidligere liv som indregistreret cykel i Frankrig? 34000km lyder af meget som banecykel - synes jeg

    Har du den originale, afmeldte registreringsattest? Ellers kan du godt glemme at få den på plader i DK


  • #4   2. apr 2020 Du må meget gerne hører om jeg ud fra stelnummeret kan få nogle oplysninger om evt syn osv på en fransk side ..

    Ja , jeg er med på den nok er blevet kørt hårdt på bane , og alligevel ikke hvis det er en "amatør" der har haft den.. De 34.000 km tænker jeg inkludere det den har kørt i Frankrig..

    Selvfølgelig har jeg papirerne, og forhørt mig om afgiften .. Jeg vil som nævnt før , gerne lige undersøge helt konkret hvilke historie den cykel har .


  • #5   2. apr 2020 Denne hjemmeside er det eneste online tool de har i Frankrig for at checke et køretøjs status.

    Jeg er ikke specielt god til Fransk, men ifgl siden og min kollega/ven er det primært for check af afgiftsstatus. Men du kan jo prøve at se om du kan finde din cykel der
    https://siv.interieur.gouv.fr/map-usg-ui/do/accueil_certificat





Kommentér på:
Finde oplysninger på importeret mc

Annonce