{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
929 visninger | Oprettet:

Første køb er mc. {{forumTopicSubject}}

Hej alle her inde, jeg er så heldig at mit mc pap er ved at være i hus, og har længe gået og tænkt på hvad stil jeg skal ud og have, kommet frem til at jeg nok mere til det stille og rolige og set mig lun på chopperne.

Skal have min første mc og brændt lun på en dragstar xvs1100 årgang 2000 der har gået ca 22000km og bygget om i bobber stil...

Mit spørgsmål er, hvad skal jeg være opmærksom ved køb af sådan en fætter?
På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Første køb er mc.
  • #1   14. apr 2020 hej Lars. generelt et rigtig godt valg, som jeg tror du bliver glad for. Har haft en 1100 i 7 år og været rigtig glad for. Da jeg solgte havde den kørt stort set problemfrit foruden div slid 100000 km. eneste kendte problem med den model er start krandsen. så både min og nogle bekendte med samme modet står den af ved omkr 40-50000 km og det er en lidt bekostelig affære ca 12000 kr men så er problemet også løst. ( som jeg har forstået det er det noget med batterispænding og slid på starteren- kan ikke forklare nærmere) ,men modeller efter 2008 skulle være fri af denne sygdom. men kan ellers kun sige godt. god fornøjelse og gode køreture.

  • #3   14. apr 2020 Lisbeth- har godt hørt lidt omkring det der med starte halløj, men det er til at overlever tænker jeg, tak for svar smiley

  • #4   14. apr 2020 Ang stel skulle være skåret i er ikke sket, den er synet med alle de ring der er lavet på den( et firma der har bygget den op) så alt er tyv godkendt på den, skal ik have noget hvor jeg skal bøvle med syn osv smiley

  • #6   14. apr 2020 Hmm, kan da godt være man lige skal være helt 100 inden man kaster sig ud i det, tak for info...

  • #7   14. apr 2020 Starterdrevet, slid på kardanaksel og den er latterlig at skifte oliefilter på. smiley
    Men den kører sgu ok....


  • #8   15. apr 2020 Michael- men ting som er svære at se når man står og skal købe den, eller?

  • #9   15. apr 2020 Jeg kender ikke den MC du er brændt varm på, så min kommentar er mere generel:

    En cykel der er 20 år gammel og har kørt 22.000 - dvs 1100 om året? Lyder det ikke af lidt? Enten er den fusket med eller også er den ejet af en fyr der hellere vil pudse end køre.... eller er den bare ikke særlig god at køre på?

    Hvad er prisen for "bobberen" kontra en standard cykel? Det kan jo være den lige står som du gerne vil have den, men generelt er ombyggede cykler mindre værd i gensalg i forhold til originale. Hvorfor? Simpelthen fordi mange "custom byggeres" evner og smag ikke helt matcher flertallet.

    Hvis muligt, få alle original dele med. Det kan være du ikke selv får brug for dem, men de vil være "guld" værd den dag du sælger igen.



  • #10   15. apr 2020 En 20 år gammel motorcykel kan næsten fejle alt!
    Mørt gummi, stive pakninger, møre bremseslanger, defekt affjedring.
    Her i DK er vedligehold ofte lig med at man skifter olie hver år, eller hvert andet eller hvornår man gider.
    Væsker som kølervæske, bremsevæske, olie i forgaffel kan da sagtens køre en 5-20 år.
    Ofte bliver der hverken tjekket det ene eller det andet som ventiler osv. ligesom mange motorer går elendigt da karburatorer ikke har set en synkronisering eller rens i 20 år.
    Det er ting der er til at have med at gøre med væsker osv. men kan eller vil man ikke selv kan det blive dyrt.
    Man kan jo ikke forvente fuld service historik på sådan en gammel Svend jo, men det kræver altså lidt mere end et olieskift at holde en gammel motorcykel i form.
    Har haft flere 20 år + maskiner og de vedligeholder altså ikke sig selv, og der er ting der skal renoveres, tjekkes og udskiftes.


  • #11   15. apr 2020 Tak for brugbar info smiley

  • #12   15. apr 2020 der kører rigtig mange spc dragstar fra den - de årgange og ja mange har ikke kørt så meget, specielt fordi de er brugt til hyggeture, så alderen behøver du ikke bekymre dig om og de holder faktisk prisen forbavsende godt. sammenlign bare priser på 123mc Bobber modellerne er jo ikke bygget til at køre specielt langt, det er for ukomfortabel, skal man køre langt er det en mere toruring præget maskine, så har sæde komfort evt skærm og andre praktiske ting

  • #13   15. apr 2020 Jeg skal kun kører små hygge turer i mit nærområde, godt klar over skal jeg ud på turer som er lange ville jeg helt sikkert gå efter noget mere komfort i smiley



  • #14   15. apr 2020 Jamen, TILLYKKE med styrebrevet herfra....

  • #15   16. apr 2020 Dit spm er egentligt lidt sjovt "hvad skal man være opmærksom på" - er det privat eller forhandler salg kunne jo være det første man skulle være opmærksom på smiley

    Privat - OK garanti og forhåbentligt lavere pris til at dække uforudsete udgifter.
    Forhandler - 6mdr garanti, mulighed for at forhandle stort service, syn osv men sikkert højere pris?


Kommentér på:
Første køb er mc.

Annonce