{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJC RPHA 11 hjelm
  • #1   16. apr 2020 Jeg har kørt med RPHA 11 et par år nu.
    Den er ikke så slem med larm
    Jeg har fjernet de små løse puder ved ørerne, for at få plads til højtalere og det giver altså lidt mere støj.
    Jeg kører altid med ørepropper, så skulle der være lidt støj er det ingen problem.
    Hjelmen er super, syntes jeg. Rigtig god udluftning.


  • #2   16. apr 2020 Vindstøj kan du kun selv finde ud af. Prøv hjelmen på en tur på din egen cykel. Støjen kan være meget forskellig fra cykel til cykel og fra person til person.
    Selv har jeg en hjelm jeg synes er ret støjsvag. Alligevel kører jeg altid med hørepropper.


  • #3   16. apr 2020 Har kørt 30000km med min nu. støj er ikke slemt, men er nød til at bruge ørepropper på motorvej.
    Ellers mest positivt, jeg er glad for vægten, d-ring og udsynet.


  • #4   16. apr 2020 Jeg har lige skiftet fra min Agv k5s til rpha11

    Det er helt klart en hjelm der henvender sig til race kontra touring, udsynet er "højt" og den sidder godt stramt i bunden ved kæben.
    Jeg synes der er en del vindstøj i den, men ikke noget der får mig til at kaste den i havnen smiley

    Der er vanvittig god udluftning i den! Og der medfølger både klart og sorttoned visir inkl pinlock der passer i begge visir.


  • #5   16. apr 2020 Jeg har nemlig osse en agv k5s.
    Som jeg har været super tilfreds med.
    Så ud fra din mening. Er det et bedre køb. Jeg synes nemlig at ATV'en er meget støjsvag. Men synet kunne godt være bedre


  • #6   16. apr 2020 Det er to vidt forskellige hjelme!
    K5s er nem og hurtig at tage af, solbriller, visiret står nemt på klem i "bymode"
    Men selve skallen er stor, hjelmen fylder en del, rent fysisk.

    Rpha11 virker som noget bedre kvalitet (ikke at agv'en er dårlig) der er "emergency" puder rundt i siden. Hjelmen er noget mindre fysisk, vejer mindre og har noget bedre udsyn (som skrevet specielt op så du kan se noget hvis du ligger på tanken, men også ud til siderne)

    JEG synes det er lidt mere besværlig at lukke og åbne (måske jeg bare skal vende mig til den)
    Visiret klapper nemt ned hvis det står på klem, det skal noget højere op hvis det skal blive der, end det skal på agv'en.

    Sammenholdt synes jeg at agv'en virker lidt stor og klodset set i sammenhold med rpha11 der er mere "forfinet" i det smiley
    Kan tage et par billeder til sammenligning hvis det er smiley


  • #7   17. apr 2020 Det lyder som om at jeg skal skifte hjelm og forkæle mig selv i disse corona tider.
    Jeg takker mange gange for din hjælp Jacob.
    God vind


  • #8   17. apr 2020 Hvis en D-ring er svær at lukke og åbne, gør man noget forkert, remmen skal ikke ud af ringene når den er åben.
    Som Jacob skriver så blæser visiret i når hastigheden er høj, den plejer dog godt at holde i første hak til 160.
    Jeg har haft 2 Xlite 802 før, som jeg var glad for, og som minder meget om HJC`en.


  • #9   17. apr 2020 #8

    Agv'en er også med dobbelt D-ring smiley
    Jeg ved ikke hvad det er der gør forskellen, om remmen er lidt kortere på hjc eller om den er tykkere.. Jeg bruger bare længere tid på at åbne den (og 5 sekunder længere er MEGET når der skal køres isvaffel ind smiley )


  • #10   17. apr 2020 #9 ?? Knappen til at holde enden af remmen er sværere at knappe, end Xlite.

  • #11   17. apr 2020 Jeg har kørt 2 år med min rpha 11 og er godt tilfreds med den. Der er lidt støj i den. Hvis du kører meget oprejst vil der være mere støj end hvis du ligger mere foroverbøjet. Men ellers super lækker hjelm.

Kommentér på:
HJC RPHA 11 hjelm

Annonce