3.399 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 28 Svar

Hilsen Hilsen

Det har været omtalt før her, men jeg tager den lige op igen. Hvordan hilser man? Eller nærmere til hvem?

Jeg hilser på alle, som jeg har mulighed for, men MC-betjente hilser aldrig tilbage. Visse andre MC'ere hilser aldrig tilbage. Jeg kan forstå, at HD'ere ikke hilser på os ikke-HD'ere?

Vh, Lars.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytterengøring 2.000 kr.
  • Brolægger 6.000 kr.
  • Udskift 2 stopventiler 600 kr.
  • Nyt strømudtag til lampe 1.000 kr.
  • Cleaning 1.440 kr.
  • Pudset vinduer 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hilsen
  • #1   27. apr 2020 Jeg vinker til alle motorcykler og 9/10 gange bliver det hilst igen.. også fra Harley rockere og Vlado smiley

Det er ofte 2 fingre løftet fra styret eller ud til siden, afhængig af sving eller hastighed

Men jeg gider ikke at hilse på ATV'ere smiley

• #2   27. apr 2020 Måske Harley kørere ikke hilser fordi det kræver begge hænder på styret pga. af vibrationerne, eller fordi de har den ene hånd fuld af møtrikker osv. der er raslet af undervejs? smiley

Jeg hilser heller ikke på ATV'ere, men det er jo heller ikke en MC smiley

• #3   27. apr 2020 Jeg synes det er rart når en jeg hilser på, hilser tilbage, men det gør mig nu ikke noget dårligt når det ikke er tilfældet..

• #5   27. apr 2020 Hilser på alle på alm mc, politiet for et anerkende nik, HD er med rygskjold, ligner nogle der ikke vil hilses på.

• #6   27. apr 2020 Hilset på alt i trafikken på 2 hjul.

• #7   27. apr 2020 Hilser på næsten alt på to hjul. Kan sågar kaste et håndtegn til en knallert i ny og næ ?? kører selv Harley og jeg skal ikke være en af dem der ikke hilser. Synes det er kanon hyggeligt smiley
    To fingre ud til siden er det man mest ser. Men honnør fra hjelmen benytter jeg også hvis jeg er ekstra frisk ??

• #8   27. apr 2020 Hvis man lige vil teste topfarten kan man jo passende bruge langemanden til at hilse på dem i vest! smiley

• #9   27. apr 2020 Hilser på alle på MC.
    Dog sker det ofte at folk ikke hilser igen..

Stram op ! smiley

• #10   27. apr 2020 man skal ikke hilse på en MC betjent så tror de straks man har dårlig samvittighed og vender om og stopper en / ligesom det bræk ham Vlado fyrre af nærmest praler med at han har en 6 sans og kan se hvem der gør noget forbudt i de diverse tv programmer som politijagt politi og rokkere gider jeg ikke at hilse på

• #12   27. apr 2020 Hilste faktisk på to mc betjente i lørdags, begge hilste igen - og ingen vendte om.
    De må skam da også gerne se mit kørekort smiley

• #13   27. apr 2020 jeg hilser aldrig, jeg kan ikke se pointen i det. måske i 1930-40 var der belæg for det

• #14   27. apr 2020 Tro de fleste laver en dronning margrethe bare for fællesskabets skyld smiley det kan vel værer lige meget hvem der sider på cyklen.

• Jesper K
    Jesper K Tilmeldt:
    maj 2015

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 83
    #15   27. apr 2020 Jeg hilser på alle mc'er, enten lige med en enkelt finger eller ved at løfte hånden lidt. Hilser de tilbage er det fint, hilser de ikke bliver jeg ikke fornærmet over det. Jeg synes bare det er hyggeligt, men det er vel ligemeget hvordan man hilser?

• #16   27. apr 2020 Hilser altid - enten ved at strække hånden ud eller et nik hvis begge hænder er krævet på styret

• #17   27. apr 2020 Hilser også altid, hvis jeg kan komme afsted med det. Enten med hånden eller med et nik med hovedet

• #18   27. apr 2020 Vi danskere er generelt et høfligt folkefærd, og derfor hilser vi på hinanden.
    Traditionen med at motorcyklister hilser på hinanden, er nok udsprunget af, at vi jo stadig er en minoritetsgruppe i samfundet, og derfor føler en vis form for sammenhold om en fælles interesse.
    I forlængelse af dette, kommer jo så, at kører du ind på en rasteplads, hvor der holder andre mc'er falder man nemt i snak. Det er i hvert fald min erfaring, efter 42 sæsoner i sadlen.

• #19   27. apr 2020 kører jeg forbi en gårdsplads hvor der står en makker og skruer eller vasker på en cykel så får han også altid en hilsen, den er endnu blevet besvaret hver gang smiley -det er sgu da hyggeligt smiley
    polipanerne hilser jeg også på, kan faktisk ikke huske om jeg har fået en hilsen retur en enkelt gang, men generelt har de ikke hilst tilbage.. på den ene side er de jo også på job og skal ikke være vores venner... men på den anden side så nægter jeg at tro, at de var mc betjente hvis de ikke brød sig om at køre mc og så når man sgu også tit længst med at være imødekommende overfor hinanden uanset, så jeg så da gerne at de lige havde overskuddet til i det mindste at løfte en finger. smiley

• #20   27. apr 2020 Det er en sjov ting det med at hilse smiley du bestemmer da helst selv hvem du vil vinke eller hilse på, nogle gange vinker jeg helt vildt hvis jeg holder i et kryds og kan se anden mc holde i modsatte retning, bliver gerne ved med at vinke til det er grønt smiley (det er sjældet folk bliver ved med at vinke tilbage)

• #21   29. apr 2020 Hils for fanden!! Der er snart den eneste form for fællesskab vi har tilbage lige nu..??
    Det er symbol på respekt, sammenhold, kolde fingre eller 2 fra grillen..
    Venstre ud! smiley

• #22   29. apr 2020 Åh nej, nu igen smiley

• #23   29. apr 2020 #22 nå er det så nu emnet skal tage en negativ drejning til aaaaaa det har vi været igennem eller anden af samme slags! du må nok finde dig i at det hele ikke kan dreje sig om garmin problemer, som jo nok også har været oppe og vende flere gange! og husk det er skide nemt at springe et emne over hvis interessen ikke er der

• Hans B
    Hans B Tilmeldt:
    okt 2017

Følger: 1 Svar: 1
    #24   29. apr 2020 Hilser på alt, der på afstand ligner en MC. Med åben vinkehånd eller honnør. Som skrevet længere oppe i tråden - det er en hyggelig form for tegn på fællesskab - og det er få steder i vores efterhånden fremmedgjorte samfund, at folk, der ikke kender hinanden, hilser. Hils løs; brug din egen hilseform (undt. m. langefinger - det er sgu så plat) - og bliv glad i låget, når du kan se, folk hilser igen og smiler indeni hjelmen.

• #25   29. apr 2020 Hilser på alle med 2 hjul og gear. Så ikke scootere. smiley Jeg bliver da helt glad i låget over den fællesskab vi har med folk vi ikke kender som deler den samme interesse.

• christoffer H
    christoffer H Tilmeldt:
    jun 2013

Følger: 1 Svar: 2
    #26   29. apr 2020 husk at de fleste af os på maxiscooter også har kørt mc en gang. Gider bare ikke det med kæder og gear mere men holder lige meget af biker livet alligevel

• #28   30. apr 2020 Nogle gange hilser jeg også på knallerter og scootere.. Det er fedt at se de 16årige smile helt op til ørene, over at være en del af 2hjuler miljøet

• #29   30. apr 2020 #28 helt ærligt, mener du det ????

• #30   30. apr 2020 Hvis jeg ser en scooter - Fyrer jeg den altid på hjul forbi dem.. Det kan knejterne li smiley

• Kenneth G
    Kenneth G Tilmeldt:
    dec 2015

Følger: 1 Svar: 54
    #31   6. maj 2020 Hilser altid. Også på scootere.
    Og der er da smuttet en knallert 45 med ??

Og så synes jeg faktisk også dem med rygmærker og sjove hjælme hilser tilbage.
    Og de vil faktisk også gerne snakke, hvis man møder dem på en rasteplads.
    De er ikke nødvendigvis nogle slemme gutter.

Kommentér på:
Hilsen

Annonce