{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.109 visninger | Oprettet:

Køb af første MC samt højde {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

Jeg har efter længere tids søgen herinde valgt at oprette eget emne.
Jeg står og er næsten i hus med MC kortet og skal have købt mig en MC.

Mine valg er umiddelbart faldet på enten..
Yamaha R6
Honda CBR 600 RR
Suzuki GSXR 600

Mine tanker er så, hvilken af dem ville i sige ville passe bedst til en første gangs MC'er? R6'eren skulle være meget vild, dog kender jeg ikke rigtig noget til de andre?

Er 172 cm høj.. Er nogen af dem bedre end andre mht sædehøjde?

Ser frem til jeres input og pros/cons ved hver enkelt MC! smiley

OBS: Andre mc'er i samme stil og prisklasse 60-85k må i også meget gerne foreslå! smiley

Mvh


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af første MC samt højde
  • #1   7. maj 2020 Suzuki SV650?
    Jeg ville være betænkelig ved at anbefale en lidt for sportspræget/raceragtig MC til en begynder/urutineret. Der er rigeligt med krudt i mere street-prægede mc'er.


  • #2   7. maj 2020 prøv
    http://cycle-ergo.com/
    hvad med reglen om A2
    Kørekort til kategori A2 kan du tage, når du er fyldt 20 år. Kategori A2, også kaldet mellemstort motorcykelkørekort, vil sige du må køre motorcykel. Med max 35 kw. eller 47.5 hk. evt. med sidevogn. Du kan efter 2 år med motorcykelkørekort til kategori A1 lille motorcykel, nøjes med at aflægge en praktisk prøve for at få et A2 mellemstort motorcykelkørekort.


  • #3   7. maj 2020 Køb den honda cbr. Fed og flot maskine. smiley

  • #4   7. maj 2020 Skal også lige hører. Har fået et tilbud på forsikring på en R6 - 4300 årligt med ansvar + kasko, 6000 i selvrisiko og fri km.. Det kan vel ikke gøres billigere?

  • #5   7. maj 2020 Der er ingen af dem der er udfordrende for din højde.
    Og forsikringstilbudet lyder ret billigt.

    Men som Gunner skriver. Så er du sikkert opmærksom på, at du ikke har kørekort til de mc’er. (Såfremt din alder på 21 passer)


  • #6   7. maj 2020 Hej TJ. Det er nogle alvorlige maskiner at starte på, jeg har en xj6 diversion ABS til salg, der er a2 Kit med, den smager lidt af sport men er meget mere overkommelig for en begynder.

  • #7   7. maj 2020 Som de andre siger, hvis din alder passer skal du have en A2 cykel. Som en der startede på en kawasaki er6-f med A2, og efterfølgende har købt en BMW S1000rr, vil jeg sige jeg er rigtig glad for jeg startede på en mere street orienteret bike med mindre kræfter, da den er noget nemmere at håndtere, og man lære meget mere. En 600cc racer kræver RIGTIG meget af køreren og er svær at køre, ikke sådan en jeg ville starte på, vent til du har lært at håndtere motorcyklen bedre. Af overvejelser kan du gøre:

    Kawasaki er6-f/Ninja 650
    Suzuki SV650
    Yamaha MT-07
    Honda CBR650 F/R - måske cbr600f

    Med alle de nævnte cykler har du også mulighed for at vælge ABS, noget alle uanset erfaring burde investere i efter min mening. Sikkerhed er trods alt det vigtigste.


  • #8   7. maj 2020 Hvis du har allerede har bestemt dig for en af de 2 cykler, så er sædehøjden nok lavest på GSXR600......den ville jeg vælge hvis jeg var dig. Du får en væsentlig nyere knallert for de samme penge som du skal give for en CBR600rr. Min første knallert var en K7 GSXR750, men jeg var også noget ældre end dig da jeg tog pappet.

    Hvad er dit budget?


  • #9   7. maj 2020 En bandit 600, den koster ikke alverden, er god til vertikalt udfordrede, den kører ret godt, er billig i stumper, og så er den nem at tumle.

    Som bonus vil du heller ikke på så billig og lille en cykel være bange for at tabe og ridse den da det ikke gør den store forskel, og når den frygt er væk er der sikkert en bedre mulighed for at du lære at tumle den ordentligt og blive en bedre kører.


  • Hans A
    Hans A Tilmeldt:
    maj 2018

    Følger: 5 Emner: 2 Svar: 32
    #10   7. maj 2020 Jeg begyndte med større mc en Suzuki gs 500.
    Er meget glad for den. Du kan få dem rimelig billig. Så kan du jo altid købe en større.
    Jeg syntes det ville være klogt at starte med en a2 mc.


  • #11   7. maj 2020 Køb den du er mest glad for, og ta det stille og roligt i starten, så går det nok smiley

  • #12   8. maj 2020 Jeg havde en GSX-R 600 som min første, og det var der ingen problemer i, sålænge man kan styre sig med gashåndtaget.. smiley

  • #13   14. maj 2020 Startede selv med en honda cb 500. Det var klogt, da jeg dengang kun kendte en indstilling af gas håndtaget.. Fik efterfølgende en cbr600f2. Den kunne altså flytte sig, så som det er nævnt er r6, gsxr og alle de andre 600 cc lomme racere altså potentielt farlige maskiner for nybegynderen der tror han/hun er udødelig.. At kalde 600 cc klassen for nybegynder klassen er oftest langt fra sandheden.. Med mindre du hopper på xj 600 eller en gsx f.? Husk du nemt kan komme af med din MC igen med minimalt tab. Så det er ikke noget problem og køre et år eller to på noget lidt mindre hidsigt og så evt prøve noget større på et senere tidspunkt hvis man er blevet afhængig af at være motorcyklist. Mange af de gamle drenge grinede af min cb 500, men to år senere da jeg på min cbr600f2 satte min nabo og hans ducati 748 på plads grinede de ikke mere.. ??

Kommentér på:
Køb af første MC samt højde

Annonce