{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.093 visninger | Oprettet:

Bremseklodser {{forumTopicSubject}}

Er det mig der bare er hysterisk, eller hvad?
Har d.d fået nye bremseklodser på Hondaen, både for og bag.
Baghjulet spinner fuldstændig frit, men på forhjulet er der lidt modstand/friktion og lidt skrabelyd. Det kan nemt drejes, og man hører ikke noget under kørsel, så er det bare et spørgsmål om, at det skal slides til?
Det skal siges, at den bremser perfekt.
Jobbet er udført af aut, mc værksted, med behørig faktura.
Den fik nyt fordæk ved samme lejlighed, men det er vel sagen uvedkommen.
På forhånd tak..


Kommentarer på:  Bremseklodser
  • #1   20. maj 2020 kaliber hænger i stempel O-ring .
    skil kaliber ad rens det hele plus glider .

    Man kan også købe et rep kit til hele kaliber.
    Nogle gange kan der også være rust/snavs på stempel.
    så slæber det på skive og går ikke helt tilbage.
    Kik i Haynes værksteds manual, de er gode.
    Hilsen Kenneth.


  • #2   20. maj 2020 #1 Kenneth
    Mener da bestemt at værkstedet burde ta hånd om den slags, nå jeg beder om at få ordnet bremser.


  • #3   20. maj 2020 kør lige et par dage og se om de nye klodser ikke bare skal slides til på de gamle skiver , så de kommer til at passe med sliddet på skiverne smiley eller må du tilbage til værkstedet smiley


  • #4   20. maj 2020 de skal ikke gå på så man kan høre det, heller ikke fordi de skal "slides" til, det caliber som hænger

  • #5   21. maj 2020 Eller rustkant på skiven, så klodsen går på.

  • #6   21. maj 2020 #5 jeg går ud fra at værkstedet monterer de klodser som passer til mc, ergo kan de ikke pludselig gå på en "rustkant"

  • #7   21. maj 2020 Der er intet rust på skiver, overhovedet, og må da gå ud fra, at værkstedet ved hvilke klodser der skal bruges, det har trods alt eksisteret i en menneskealder..B)B)

  • #8   21. maj 2020 Er det fast eller flydende ophængt caliber?
    Hvis kaliberen er flydende ophængt så stik den noget fedt på glidestængerne.
    Hvis det er fast caliber, så skal du nok smøre stemplerne.
    (...det skader så heller ikke selv om de er flydende ophængt....)
    Men som andre skriver kan det også være andre ting.


  • #9   21. maj 2020 Må jeg komme og kigge på jeres cykler ?, fordi jeg har aldrig mødt en cykel der ikke går imod skiverne, hvis ikke de går lidt imod, så vil man skulle pumpe håndtaget hver gang man skulle stoppe., ret upraktisk.

    Går ud fra at du kan løfte forhjulet på en måde (støttefod eller buk), drejer hjulet så fint rundt hvis du giver det en svingom ?


  • #10   22. maj 2020 Rust på kanterne, hehe, der er jo rustfaste skiver mester smiley

  • #11   22. maj 2020 #8 Det er en CBR 1100 XX Blackbird fra 05, ved ikke hvilken type calibre den har.
    #9 Jeg kan sagtens rotere forhjulet, uden at lægge de store kræfter i, men der er denne her svage skrabelyd, og det spinner ikke bare derudaf. Det du nævner med at pumpe bremsegrebet giver jo også fin mening. Som jeg nævnte indledningsvis, bremser den helt fantastisk, på både for- og baghjul. Den har Dual combined brakes, men det er vel uden betydning i denne sammenhæng. Hov glemte at sige, at bremsevæsken naturligvis også blev skiftet ved samme lejlighed.


  • #12   22. maj 2020 umildbart så lyder det ikke til der er nogen fejl på cyklen, men det er jo svært at sige når man ikke selv har oplevet det.
    Men hvis du kører en tur på et par km, og hvis du kan røre ved bremseskiverne bagefter, så burde der ikke være noget problem (vær forsigtig smiley )


  • #13   22. maj 2020 Så du kan faktisk ikke køre en tur uden at forreste skive bliver varm, fordi den bremser både for og bag når du kun bruger bagbremsen?

Kommentér på:
Bremseklodser

Annonce