1.765 visninger
|
Oprettet:
Identificering af et gammel Yamaha special fund. {{forumTopicSubject}}
Hej alle,
Jeg skriver fordi jeg forleden dag fandt denne gamle sag i en lade, som skulle tømmes for indhold. Jeg har slået stelnummeret op, men der kommer ingen information på den. Den har vidst aldrig været indregistreret, da den i tidernes morgen vidst ikke kunne blive typegodkendt. Det kunne være super fedt, hvis nogen kunne hjælpe mig med at få Identificeret den.
Det kunne også være fedt, hvis noget med noget erfaring kunne fortælle om det er et projekt, som er værd at kaste sig ud i?
- Christian C.
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.436
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 77 MC-er: 15 Emner: 47 Svar: 2.863
jul 2018
Følger: 1 Følgere: 19 Emner: 7 Svar: 167
mar 2016
Følger: 5 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 6 Svar: 922
Men om din kan er måske et mere tvivlsomt spørgsmål. Hvad er historien bag cyklen, den ser ud til at have tilbragt en del tid i laden? Måske så længe at den blev afmeldt før motorregisteret blev digitalt?
Har du stelnr ville det da være overkommeligt at henvende dig til motorkontoret og høre om de kan finde den i deres arkiver.
Har den aldrig været på DK plader og du ingen historie har om den er det nok lidt op ad bakke at få den på plader. Og med en handelsværdi under 20.000 for et flot eksemplar nok heller ikke rentabelt at gøre ret meget
jun 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2
Det er lykkedes mig et par gange, det er vigtigt at kunne dokumentere at man er retmæssig ejer, hvilket kan lade sig gøre med et par linjer fra den tidligere ejer.
Mvh Peter
apr 2009
Følger: 2 Følgere: 5 Emner: 1 Svar: 16
jul 2015
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 16
Jeg står selv med en cykel uden papirer da de er bortkommet, den er fra udlandet og jeg skal have papir på den fra det land som den sidst var indregistret i.
Jeg har sporet min til Schweiz og da det ikke er et EU land skal jeg selv kontakte dem, hvis den kommer fra et EU land så kan skat søge den for dig hvis du ved hvad land den kommer fra.( Se efter klistermærker osv)
apr 2009
apr 2009
jul 2015
apr 2009
jul 2015
feb 2011
Følger: 1 Følgere: 11 Emner: 11 Svar: 464
Ellers er det jo bare at køre til udlandet, smide en fed kværn fra gaden ind i varebilen, køre hjem til DK og så vente nogle år med at få den indregistreret.
Nok lidt ligesom man har en fornemmelse af, at det det nogle gange sker med MC'er fra DK, bare den anden vej. Og det er vi vist mange som gerne ser bragt til ophør.
apr 2009
jul 2015
Skat vil ikke bare starte fra en ende af og søge i alle lande.
Jeg fik den her af min svigersøn som købte den for 8 år siden af en mand som havde købt den af en mand fra Polen hvor den havde kørt på bane og været registret.
De papire som min svigersøn fik med er forsvundet så jeg fik skat til og søge den i Polen uden held, derfor er jeg endt i Schweiz pga klistermærket.
Så skaf nogle papirer hvis den skal på plader i dk.
apr 2009
jul 2015
Havde det været et EU land havde skat gjort det.
apr 2009
Identificering af et gammel Yamaha special fund.