{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.765 visninger | Oprettet:

Identificering af et gammel Yamaha special fund. {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

Jeg skriver fordi jeg forleden dag fandt denne gamle sag i en lade, som skulle tømmes for indhold. Jeg har slået stelnummeret op, men der kommer ingen information på den. Den har vidst aldrig været indregistreret, da den i tidernes morgen vidst ikke kunne blive typegodkendt. Det kunne være super fedt, hvis nogen kunne hjælpe mig med at få Identificeret den.

Det kunne også være fedt, hvis noget med noget erfaring kunne fortælle om det er et projekt, som er værd at kaste sig ud i? smiley

- Christian C.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Identificering af et gammel Yamaha special fund.
  • #1   22. jun 2020 Det er en XJ550 Maxim

• #2   22. jun 2020 Hvis den aldrig har været indreg, så bliver den det desværre heller aldrig. Cykler der aldrig har været registreret i EU skal overholde gældende regler for nyregistrering og det gør den absolut ikke desværre. I det tilfælde er den delene du kan sælge værd smiley

• #3   22. jun 2020 Aflever til storskrald

• #4   22. jun 2020 Der er da flere XJ550 Maxim til salg på 123mc.dk så de er vel typegodkendt og kan indregistreres.

Men om din kan er måske et mere tvivlsomt spørgsmål. Hvad er historien bag cyklen, den ser ud til at have tilbragt en del tid i laden? Måske så længe at den blev afmeldt før motorregisteret blev digitalt?

Har du stelnr ville det da være overkommeligt at henvende dig til motorkontoret og høre om de kan finde den i deres arkiver.

Har den aldrig været på DK plader og du ingen historie har om den er det nok lidt op ad bakke at få den på plader. Og med en handelsværdi under 20.000 for et flot eksemplar nok heller ikke rentabelt at gøre ret meget

• Peter B
    Peter B Tilmeldt:
    jun 2014

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2
    #5   25. jun 2020 Stik lige en finger i jorden hos skat og Færdselsstyrelsen, det er ikke sikkert det er så besværligt. www.fstyr.dk

Det er lykkedes mig et par gange, det er vigtigt at kunne dokumentere at man er retmæssig ejer, hvilket kan lade sig gøre med et par linjer fra den tidligere ejer.

Mvh Peter

• #6   25. jun 2020 Jeg har lige fået tilladelse fra motorstyrelsen til at få toldsynet og synet uden den orginale reg. Attest. Så kan du få lavet en slutseddel. Og kontakte en yamaha forhandler for at fo i vide hvilken årgang det er for det skal de vide i synshallen og ved skat. Hvis den er fra 1982 eller efter skal der laves en date-erklæring. Ellers nogle spørgsmål er du velkommen til at kontakte mig. Så skal jeg nok hjælpedig

• #7   26. jun 2020 Reno, det er kun muligt hvis den er dansk.
    Jeg står selv med en cykel uden papirer da de er bortkommet, den er fra udlandet og jeg skal have papir på den fra det land som den sidst var indregistret i.
    Jeg har sporet min til Schweiz og da det ikke er et EU land skal jeg selv kontakte dem, hvis den kommer fra et EU land så kan skat søge den for dig hvis du ved hvad land den kommer fra.( Se efter klistermærker osv)

• #8   26. jun 2020 Hvis man nu "ikke" er sikker på om den er dansk og detnu er et ladefund skal man bare søge om tilladelsetil atfå den toldsynet uden papir. Det er selvfølgelig noget bøvl hvis man skriver at den er fra udlandet,. For så skal motorstyrelsen kontakte det pågældende land.

• #9   26. jun 2020 Ronnie T hvor gammel er den mc.

• #10   26. jun 2020 1988. Jeg har fået at vide at den kom fra Polen men de vil ikke vide af den, men der sidder et klistermærke på den som de satte på alle køretøjer med 2 hjul i Schweiz så der står jeg nu.

• #11   26. jun 2020 hvis det er en mc der er typegodkendt til at kunne køre i danmark , så bør det ikke være noget problem. log ind på skat.dk og under motor og dernæst inport /export og så bare skriv at du har købt den mc uden papir og at du gerne vil søge om at få den toldsynet /synet uden papir. det er op til dig om du vil skrive at det er en danstk eller polsk eller fra schweitz. bare der er en slutseddel på den og en typeplade med stelnummer

• #12   27. jun 2020 Det vil de ikke gå med til. Jeg har en slut seddel og kan skaffe en typegodkendelse men det er ikke nok, de vil vide hvor den sidst har været indregistreret inden de vil give lov.

• #13   27. jun 2020 Det giver vel rigtig god mening, at man ikke kan få en MC indregistreret uden at have en form for bevis på, hvor den stammer fra.
    Ellers er det jo bare at køre til udlandet, smide en fed kværn fra gaden ind i varebilen, køre hjem til DK og så vente nogle år med at få den indregistreret.
    Nok lidt ligesom man har en fornemmelse af, at det det nogle gange sker med MC'er fra DK, bare den anden vej. Og det er vi vist mange som gerne ser bragt til ophør.

• #14   27. jun 2020 hvis man har skrevet til dem at den er fra et andet land så plejer de at kontakte det pågældene land. så længe der ingen papir er på den mc betragtes det som en importsag også selv om den har kørt i danmark, hvis man kan bevise med evt. billeder kan man slippe med afgiftsvudering. jeg har lige afsluttet en sag ang. en yamaha xj550 fra 81 uden papir og den var uden afgift da den var så gammel

• #15   27. jun 2020 Det er jo også derfor jeg skal have fat i Schweiz og høre om de kender til den.
    Skat vil ikke bare starte fra en ende af og søge i alle lande.
    Jeg fik den her af min svigersøn som købte den for 8 år siden af en mand som havde købt den af en mand fra Polen hvor den havde kørt på bane og været registret.
    De papire som min svigersøn fik med er forsvundet så jeg fik skat til og søge den i Polen uden held, derfor er jeg endt i Schweiz pga klistermærket.

Så skaf nogle papirer hvis den skal på plader i dk.

• #16   27. jun 2020 hvis der som i tyskland. har den ikke været indregistreret i 7 år bliver de skrottet administrativt. så kan du få det på skrift af dem er det jo bare import så skal du bare have lavet en dataerklæring ved en forhandler

• #17   27. jun 2020 Jeg skal have skrevet til ambassaden om hvor jeg skal søge om papirere på den.
    Havde det været et EU land havde skat gjort det.

• #18   28. jun 2020 Okay man lære noget nyt hver dag

Kommentér på:
Identificering af et gammel Yamaha special fund.

Annonce