{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
812 visninger | Oprettet:

Kæde samler til nitteled {{forumTopicSubject}}

Jeg har fået anskaffet mig en ny kæde til min MC, og selvfølgeligt ikke lige været obs på at det var med nitteled.
Er der nogen der har et godt fif til at samle sådan en med almindeligt værktøj, eller måske har en kædesamler de vil låne ud.
Jeg befinder mig i Thorning ved Kjellerup, og kører gerne lidt for at hente og bringe.

Alternativt ville jeg købe en på eBay, jeg kan se det er de samme de har i mange butikker herhjemme. Det ville dog være fantastisk at kunne få det ordnet i weekenden her, og ikke skulle vente endnu længere med at komme ud og køre ??

Mvh Lynge


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kæde samler til nitteled
  • #1   27. jun 2020 Man kan godt samle dem og slå dem sammen med to hamre. Du trykker leddet godt sammen evt med en spidstang. Så holder du en hammer bag leddet og så slår du med din tredje arm og anden hammer på forsiden (få evt hjælp til en af tingene hvis du ikke har tre arme)

  • #2   27. jun 2020 Jeg vil ikke anbefale at hamre den sammen. Har set et par gange det er blevet gjort. Den gang mislykkedes det og den anden gang blev der hamre så meget at leddet blev stift.
    Skal du ud at køre i weekenden, så prøv om du kan få fat i et clipsled og så få kæden rigtig samlet i næste uge.


  • #3   27. jun 2020 Nope.. ikke for noget.. men Jeg er m Matthias i dennne.. der må være en i nærheden der lige kan slå vejen forbi dig.. og gøre det rigtigt.. smiley

    Bliver leddet slået for hårdt sammen, bliver mere ‘stift’ end resten af kæden er det noget biks.. X ringen bliver utæt.. osv., djævlskab smiley

    Når du får værktøjet og gør det selv, kan du med fordel i starten, anvende to små dobbelt U bøjler der passer ind over X ringene, på den måde får du en god fornemmelse af afstanden, indtil du har fanget det og den sidder i skabet.. smiley
    (Din nærmeste mc pusher har dem og jeg tænker det er noget du bare får, - ofte følger de med når du køber løse DID nitteled.. smiley )


  • #4   27. jun 2020 Jeg har fået fat i et clips led, tænker også jeg smider det på og så kører ind forbi en MC sted og får nitteledet ordnet smiley

  • #5   27. jun 2020 Jeg har en liggende i Langå ellers har tanten eller biltema vidst også.

  • #6   27. jun 2020 det skal ikke hamres sammen, det skal udvides med en kørner, 1 eller 2 prikker er nok

  • #7   28. jun 2020 #6 selvfølgeligt kan man bruge en hammer til at nitte med, det er faktisk det mest brugte når man taler om at nitte noget! Men hvis man ikke har føling med det (eller er kontormand med stort K) er det måske ikke det letteste med et samleled på en kæde.

  • #8   28. jun 2020 #7 jeg har samlet mange kæder i mit liv, jeg har aldrig hamret direkte på kæden med en hammer, en kørnerprik sat ordentligt er nok til det formål

  • #9   28. jun 2020 #8 Du må da gøre lige hvad du vil, men at sige at det ikke kan lade sig gøre, deeet passer så ikke rigtig, vel? smiley

Kommentér på:
Kæde samler til nitteled

Annonce