{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.374 visninger | Oprettet:

Forurening af vejen {{forumTopicSubject}}

Som i sikkert har set, så er der efterhånden mange der forurener vejen, når de slår græs langs deres haver.
I dag var jeg selv ved at komme i uføre, da hele højre vejside var helt dækket af græsafklip lige i et sving.
Jeg vil derfor opfordre til at i giver Politiet et tip så vi måske via den vej kan få stoppet den uvane.

https://politi.dk/anmeld/tip-politiet


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forurening af vejen
  • #1   12. jul 2020 Hvis det skal være en politiopgave, så begynder jeg at forstå at de ikke kan rykke ud til grove kriminalitet! De har jo travlt med at tjekke om folk slår græsset rigtigt smiley
    Seriøst, du burde ud på landet, hvor bønderne er totalt ligeglade med hvor meget jord deres ikke så små maskinker slæber ud på vejene, og lige om lidt går "kornvæddeløbet" i gang. Det drejer sig mest om hvor meget korn de kan læsse på en vogn, trukket af en kæmpe traktor der er styret af en 16 årig knægt, der er mere optaget af sin mobil end trafikken! Her hvor jeg bor kan man samle så op der er "tabt" at man kunne brødeføde et mindre U-land, hvert år! smiley


  • #2   12. jul 2020 Jeg forstår dig, men det hjælper jo ikke at klage over andre for at få løst dette problem.
    Den dag du selv ligger og roder rundt i vådt græs og forhåbentlig ikke er kommet til skade, vil du sikkert se anderledes på problemet.
    Netop ved at køre lidt ud på landet hvor vejene snor sig, ser man ofte problemet med græsset. Ikke i byerne.


  • #3   12. jul 2020 Nu bor jeg i det der kaldes "udkantsdanmark" - det gør du måske også, men du har da mulighed for grænsehandel, uden at skulle bruge en dag på det smiley Og så kører jeg aldrig stærkt på små veje, netop fordi jeg ved hvad man kan forvente, sååå smiley

  • #4   12. jul 2020 #1 bor selv på landet, så har også tit oplevet korn på vejene, specielt steder hvor de har stoppet og sat igang, men det værste jeg har set var i en rundkørsel, vil tro der var nok til at fylde en trillebør, og det lå der længe, så det var ikke der man skulle skrabe knæ :P.

    Men de skal jo sætte skilte op, når de kører rundt med deres store maskiner der smider jord, der er så 2 typer, dem der ikke sætter noget op, også dem der lader det stå i en måned, selvom de ikke laver en skid smiley


  • #6   13. jul 2020 Måskee..
    Det r her man kunne smiley henvise til et af de mange svingerkurser..
    Je’en kan da anbefale dette hvor jeg er kommet gennem 15 år med mine forskellige mc’er..

    Man tror det næppe smiley men man lærer noget nyt hvergang.. ikke mindst når man ved de på et tidspunkt smider en skævlfuld fint sand over et sving.. smiley smiley
    Hvornår og hvor, ved vi ikke, men effektivt.. smiley
    Har ikke oplevet nogen ryge på røven endnu.. smiley
    Når man lige har lært hvordan den reddes, - er det jo ingen big deal.. smiley

    http://www.mestersvinger.dk/default.asp

    Har du mulighed..? Vælg Knutten.. !! smiley



  • #7   13. jul 2020 Du mener at det er OK at landmændene og alle andre godt må svine vejen?
    Vi kan bare tage på kørekursus.
    Så vil jeg da foreslå, at man stopper saltning og snerydning om vinteren, for vi kan bare tage på kørekursus.
    Er det ikke en mærkelig måde at løse problemerne på?


  • #8   13. jul 2020 smiley he..he..
    Påpeger blot.. smiley ( og nu du sættet det på spidsen)

    At hvis de har kompetencerne til at rydde op efter sig, som de jo skal i følge lååven..

    Og vi giver os selv kompetencerne til at håndtere det smat der ligger tilbage.. (det mit indlæg handlede om)

    Så er sansynligheden for at vi ryger på røven, - så uendeligt meget mindre..!
    smiley


  • #9   13. jul 2020 Som helårs MC’ist - er jeg Iøvrigt 110% enig med dig i man bør stoppe saltning.. !! smiley

  • #10   13. jul 2020 Ved du rent faktisk om politiet gør noget ved det, hvis man anmelder snavs på vejen? I så fald kan det være udmærket med opfordring til at man anmelder via dit link i tilfælde af græs, jord, korn, grus osv på vejen.

  • #11   13. jul 2020 Det er næppe det der kommer først i rækken, men hvis der kommer en patrulje forbi, regner jeg da med de gør noget efter en anmeldelse.

  • #13   15. jul 2020 Hvis ikke det er ryddet inden for 30min er det vist op til ejer af vejen. Dvs. kommune, Region eller stat. Der findes flere Regioner og kommuner med Apps og webs hvor du kan oplyse om disse forefindelser og ofte bliver de rettet da der kan opstå regres mod ejer hvis du styrter pga noget de er gjort opmærksom på.
    Men bor selv i Sønderjylland hvor der ofte er korn og mudder fra traktordæk og vinterhuller. Man lærer hurtigt at køre defensivt og tage vare på sit eget liv, men derfor skader det ikke at gøre ejer opmærksom på det. Politiet har andet at lave.


  • Ole B
    Ole B Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 2 Svar: 61
    #14   15. jul 2020 Når jeg slår græs langs vejen, lader jeg det med vilje sprøjte ud på vejen - nu har min så ikke sideudkast, men der kommer alligevel lidt mere ud til den ene side.

    Når så bilerne kører forbi, blæser de det hurtigt tilbage i vejkanten, hvor der ellers ofte opstår en høj kant, fordi der ikke gror græs til at holde på sand og grus.


  • #15   15. jul 2020 Uanset, at det har været debateret før har trådstarter ret smiley
    Den første instans, som kontaktes er kommmunen (Som så skriver "Det bør ikke siges til landmændene at de ikke må svine vejen til")
    ((Altså må man ikke selv tale med synderen iflg. kommunen smiley ))
    Men kommunen har pligt til så at rengøre de tilsvinede veje, men kræver fotodokumentation og oplysning om vejnavn mm.
    Er problemet ekstremt er det politiet, som må tale med ejeren og evt. bøde. Dette kræver dog, at man kan oplyse navn og adr. på synderen... smiley


  • Kjeld K
    Kjeld K Tilmeldt:
    nov 2015

    Følger: 1 Svar: 10
    #16   16. jul 2020 barer sæt en bødetakst der hedder 2000 kr første gang og stigende med 1000 pr gang derefter, og et godt billede skal være bevis nok, og så lige et opråb til DE idioter der gør det MAN slår græs for det skal se pænt og ordentlig ud ikke sandt hvem i helvede ser det pæne i at der ligger græs på vejen når du er færdig KLAPHAT, og jeg slår selv græs langs vejen og tænker på det hver gang og er selv MC kører MVH KKK

  • #17   16. jul 2020 #16 Er det ikke lidt for tidligt på dagen til at have kigget så dybt i flasken?? smiley

  • #18   16. jul 2020 Det som VIRKELIG undrer mig personligt er når man hører Vlado & Co. rent ud sagt ÆVLE LØS om alt, hvad kan være farligt i trafikken, men intet gør her.. (Måske det er pga. af at det giver ekstra arbejde, at finde synderen smiley
    Ved at de kan finde på bare at køre hen over, hvad jeg kalder "en halv mødding" smiley ) Men altså INTET gør.........


Kommentér på:
Forurening af vejen

Annonce