{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Motorcykel stået stille
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.657
    #1   19. jul 2020 Alder på dæk.

    Du skal skifte bremsevæske for og bag med det samme, samt kølervæske.

    Ellers burde der ikke være nogle store problemer.


  • #2   19. jul 2020 Olie i forgaffel vil vel også være godt at skifte?
    Motorolie og filter ville jeg nok også skifte.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.657
    #3   19. jul 2020 Så er olie og gas i bagdæmperen lige så vigtigt - det er der sgu ingen der skifter før den er utæt og har kørt yderligere 120.000 km...

    Olie og filter må bestemmes af de kørte km, tænker jeg.


  • #5   19. jul 2020 Ofte står det i serviceplanen hvornår olien skal skiftes forgaflen. Så dem der overholder service, får den skiftet.
    Bagdæmperen er uden tvivl også vigtig, men jeg har aldrig se den omtalt i serviceplanen.


  • #6   20. jul 2020 Når jeg køber brugt, og jeg har købt motorcykler der er 55 år gamle og har stået i en lade mindst 5 år har jeg en ufravigelig rutine - med mindre den skal skilles helt ad og restaureres.
    Skift ALLE væsker og filtre- så ved du hvornår det er gjort sidst.
    Se hvor gamle dækkene er, og om den har stået på de samme 2 punkter i 5 år.
    Hvis dækkene er uden luft, så smid dem ud, dæksiderne er ødelagt der hvor de har rørt jorden.
    Diverse kabler vil med garanti have godt af at blive smurt, måske udskiftes. Inder- og yderkabel kan være rustet sammen.
    Tag tændrørene ud, og kør den lidt på starteren så der kommer olie rundt i motoren FØR den belastes.
    Pump den lidt i fjedrene, så dæmperolien kommer rundt.
    Prøv bremserne, kan hjulene dreje rundt bagefter, eller sidder caliperne fast?
    Gi den en "lille service", ventilspillerum o.s.v ændrer sig ikke af at den står stille, men du ved ikke hvornår det er gjort sidst.
    Når du starter den, så hold omdrejningerne lave, brug koblingen nogle gange inden du sætter den i gear. Skift op og ned nogle gange, og kør så en kort tur. Den skal sikre at det hele virker med hastigheder hvor ingen komme til skade hvis det ikke gør, inden du bevæger sig ud i trafikken.
    Jeg købte en russer på 55 år, godt brugt, og den fik nye væsker og et batteri. 5 tråd på kickstarteren uden tænding, og på andet tråd med tænding på startede den i en sky af snavs og rust. Jeg kørte en kilometer på en markvej, med de originale dæk hvor ståltråden stak ud alle vegne, og så blev den splittet til atomer og genopbygget.


  • #7   27. jul 2020 Det er aldrig godt for en MC eller en bil og stå stille.. De er lavet til at køre.. Men gør som Peter siger. Udskift dæk og alle væsker. En anden ting er el nettet der ofte også lider under længere tids tilstand..så der er en del arbejde og udgifter man skal tage med, men kan det afspejles i prisen kan det dog stadig være en god handel.. Udover al det hårde arbejde, er det dog tilfredsstillende og se en MC med et ben i graven live op på ny. Og man får et andet forhold til en maskine man selv har genoplivet vs køb af en spritny.. Tror det kaldes kærlighed ??

Kommentér på:
Motorcykel stået stille

Annonce