{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  udstødning
  • #1   26. jul 2020 Ikke lovlige.

  • #2   26. jul 2020 jeg har snakket lidt med nogen Hd folk der siger det er lovligt, men jeg mener når man manuelt kan betjene knappen så er det ulovligt.

  • #3   26. jul 2020 Det er som udgangspunkt ulovligt i DK, men hvis du kan finde et e-godkendt system til din MC må du gerne have det på!

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #4   26. jul 2020 Det er ulovligt.

  • #5   26. jul 2020 “ Udstødningssystemets dæmpning skal være virksomt ved alle belastninger og omdrejningstal. Der må således ikke i udstødningssystemet monteres klapper eller lignende, der kan justeres automatisk eller manuelt (E-godkendte systemer er dog tilladte).”


    Fra vejledning om syn af køretøjer 18.05, ombyggede biler og motorcykler.....


  • #6   26. jul 2020 henrik f så må systemet med tre mode vel heller ikke være lovligt da det er manuelt betjent.

  • #7   26. jul 2020 E-godkendt system = lovligt
    Ikke E-godkendt system = ikke lovligt
    ...


  • #8   26. jul 2020 det vil så sige at det er lovligt at køre og larme og når politiet stopper dig trykker du bare på knappen så spjældet lukker og griner af ham.ahhhhhh

  • #9   26. jul 2020 At det er lovligt at have en knap der får lortet til at larme, betyder jo ikke at det er lovligt at køre rundt og larme... men altså.. læs reglerne selv! Du spurgte om det kunne gøres lovligt og jeg svarede.
    Desuden kan jeg heller ikke forestille mig at det er særlig let at finde et godkendt system som kan frembringe lyden af torden og lynild..


  • #10   26. jul 2020 henrik det eneste jeg vil have svar på er om det er lovligt eller ikke lovligt at kunne styre spjældene ved en knap.

  • #11   26. jul 2020 Du har fået svar på spørgsmålet adskillige gange i tråden...

  • #12   26. jul 2020 Er blevet lidt mere restrektivt det med udstødning men LOUD PIPES SAWE LIFE

  • #14   26. jul 2020 Nej før 2004 behøver du ikke e-godkendt udstødning, med mindre du vil have spjæld på, de skal altid være det. Og nej, du slår dig ikke mindre når du falder af en maskine der lyder godt end en der ikke siger noget.

  • #15   26. jul 2020 det er nyere HD jeg snakker om.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #16   26. jul 2020 #12 - Gu gør de røv. En MC kan først høres af andre trafikanter når den ER kørt forbi dem, og det er dem du skal bekymre dig mest om.

    Så nej - larm redder ingenting, andet end en høreskade. Det er bevist læssevis af gange, at det bare er idioters argument for at støje som de har lyst til, og at det ingen som helst virkning har på trafiksikkerheden. Det er ligesom små børn - de skriger også for at hidkalde sig opmærksomhed, men det hjælper aldrig. smiley


  • #18   26. jul 2020 sådan sajmon det var lige det jeg ville høre, for det er jo derfor de vil have de systemer på der larmer men samtidig vil kunne slippe ordensmagten, så jeg er også overbevist om det er ulovligt med disse systemer hvor de kan lukke for spjældet og larmen manuelt.

  • Jesper H
    Jesper H Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 1 Svar: 39
    #19   26. jul 2020 Syndes denne tidligere postet video fortjener at komme på igen til dette emne:
    https://youtu.be/ylhsbfQTPDQ
    (Skal måske lige advare om svag ironisk indhold)


  • #20   26. jul 2020 Der er flere der kører med udstødningssystemer fra DR. Jekill & MR. Hyde. De er justerbare og følger europas regulativer. Det skriver de i hvert tilfælde på deres egen hjemmeside smiley de er et kig værd.



  • #21   26. jul 2020 Som jeg forstå dem , så kan du åbne fuldt, man hvis du så giver gas, så det ville begynde at larme, så lukker den automatisk.
    Så det en lovlig Jekyll & Hyde gør - som jeg forstår det - er at "sikre" at du larmer det du må hele tiden.
    Det kan selvfølgelig også være et mål i sig selv.
    Den der ikke automatisk lukker ved for meget støj er ikke EU godkendt.


  • #22   27. jul 2020 Til Harley kan du få et system der heder
    Dr. Jekill and Mr. Hide Exhaust Og de er alså godkendt i eu som jeg forstår det
    Men er noget værre lort
    Havde det på min egen street glide
    Når man ikke bruger spældne ofte nok sætter de sig fast
    Men om de fåes til andre mærker og modeller ved jeg ikke

    Mit hint vil være find nogen potter med dB killer til det virker hver gang


Kommentér på:
udstødning

Annonce