1.963 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Parkering på Nørrebro Parkering på Nørrebro

Nogle med erfaring omkring parkering på Nørrebro (omkring Sigurdsgade)?
- På motorcykel selvfølgelig.
Det jeg er interesseret i at vide er om folk betaler de 11kr/timen det koster eller om vagterne ser mellem fingrene med motorcyklerne?

Spørger fordi jeg skal starte på Universitet derinde, og ville helst gerne undgå at betale de 88kr om dagen, som hurtigt løber over 1500kr om måneden for parkering. Helst også undgå det offentlige her i corona tiderne.

Tak for svar på forhånd

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afmontering og rens af ventilationskanal, vådrum. Lejlighed øverst. 390 kr.
  • Montering af væghængt skænk 700 kr.
  • Ophægning af maleri i beton væg 1.000 kr.
  • Tilstoppet afløb i bad. 500 kr.
  • Shower sink water trap 1.000 kr.
  • Put a large tv up on a wall mount 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Parkering på Nørrebro
  • #1   18. aug 2020 https://www.kk.dk/artikel/parkering-af-motorcykler-i-koebenhavn
    https://www.phmetropol.dk/censor/praktisk/parkering
    Det er vel gul zone til 11kr i timen, og parkeringen bliver kontrolleret af p-vagterne via nummerpladen.
    Måske kan du være heldig og finde en baggård eller et listigt sted på skolens grund, hvor du kan holde gratis, men hvorfor være bange for at tage f.eks. Metroen, der er nok større risiko for at blive smittet af studiekammeraterne både i undervisningen og når der er fredagsbar osv.

• #2   18. aug 2020 Tager også lige den halve tid på mc iforhold til offentligt. Plus hvis man slipper for betalingen er det billigere smiley

• #3   18. aug 2020 Det er ligesom når folk spørger om de får en bøde for dit og dat.
    Kommer helt an på hvilken p-vagt der går rundt, og hvor du parkere. Vi har prøvet at få bundet p-bøder om styret på mc’er På nørrebro.

• #4   18. aug 2020 p vagter er hidsige i København. så du skal nok regne med at få en. hvis det ikke er gratis MC zone

• #6   18. aug 2020 Parker mc gratis på frederiksberg døgnet rundt...(ikke private P-plads) og løb op til din sigurd ......

• #8   18. aug 2020 Jeg ved ikke, hvordan det er i KBH, men i Århus er de private p-selskaber ude på at tjene penge, så de tager en mc ved enhver chance.
    Løsningen for mig indtil nu har været at parkere et sted, hvor p-vagten ikke kan tage den (fortov, gangsti, cykelskur eller lign. på uni.) Her er det universitetet, der skal ringe til politiet, hvis de har et problem med min parkering. Herefter skal politiet tage stilling til, om de orker at køre ud og kigge (det bruger de ikke tid på), og derefter ringe til en, der kan komme og fjerne den.
    Inden de har fundet ud af alt det, har jeg fri fra undervisning, og er kørt igen

• #11   18. aug 2020 Er der ik stadig 3 mc båse ved ask og moskeen ud til titangade.
    Har ikke selv brugt dem, men det er vel gratis.
    Når jeg er derindeomkring parkerer jeg ved et cykelstativ.

Det er muligt de skal skrive bøden og gå videre hvis der ikke et aktivitet omkring køretøjet, men ved af og pålæsning har du sådan set en del tid til at aflevere de ting de steder du skal, uden det rokker ved det faktum at du reelt ikke er parkeret, men kun standset mhp af eller pålæsning.

Hvor meget ka man ha med på rn mc spørger p selskabets jurist nok, men man ka ha mange små ting til mange mennesker.

Hvis du kommer ud til p vagten og han kun vil lade værr at skrive dig hvis du køber en billet, så bare køb en for minimumsbeløbet.
    Det er i din interesse så du slipper for at formulere din indsigelse.
    Vagten ska nogen gange bare ha et pbillet nummer at indtaste hvis de allerede har indført p afgiften i systemet og ska annulere den.

....eller også var det noget han prakkede mig på for at få mig til at smide 4kr i automaten.
    Men jeg har fået en del for pengene så jeg klager ikke

• Reinulf
    Reinulf Tilmeldt:
    aug 2020

Emner: 1 Svar: 5
    #12   18. aug 2020 Kan man have sin mc i fred der? Turde ikke parkere på Gaza striben, som vi kalder Nørrebro hvor jeg kommer fra.

• #14   18. aug 2020 #11 ingen båse i Parkering KBh. er gratis..

• #15   19. aug 2020 "Ting" koster det de koster, også for studerende... smiley
    (Det ville jo blive et økonomisk ragnarok, hvis alle med lavere indtægter skulle have rabat "på alt", her kan nævnes: kontakthjælpsmodtagere, folkepensionister, førtidspensionister, seniorpensionister + alle som bare vil parkere gratis smiley

• #16   19. aug 2020 #15
    Jeg tror ikke, nogen har bedt om ændringer i regler, med fordel for studerende (eller andre grupper) Der bliver bare spurgt til, og svaret på, lidt alternative og opfindsomme måder at komme uden om det gængse system

• #17   19. aug 2020 Ved ikke hvordan det er på Nørrebro, men jeg bor midt på Østerbro og har haft min mc holdende nede på gaden med et dække over i 4-5 uger. Jeg har ikke fået en bøde endnu

• #18   20. aug 2020 #6 Det har jeg godt overvejet

• #19   20. aug 2020 Så konklusion er:
    1. Satse på at et overtræk over motorcyklen er for meget for p vagten til at han gider gøre en indsats
    ELLEr
    2. Parkere på Frederiksberg (Der er det gratis hele døgnet for mc'er) og så gå/løbe/cykle de 2,5 km derfra til Uni

hmmmm

• #20   6. sep 2020 #17 holder du i en bås eller oppe ved fortorvet?

#19 Hvad endte du med at gøre?

• #21   6. sep 2020 #20
    Er endt med at tage cyklen hvis dagen er længere end 3 timer og betale for parkering hvis dagen er 3 timer eller under haha. Dog bliver det altid mere end 33 kr, når jeg holedr der i 3 timer og prisen er 11kr/timen, som jeg ikke forstår

• #22   6. sep 2020 Er der et gebyr, hvis man bruger en app?

• #23   6. sep 2020 Ved brug af Easypark betaler man lidt mere end den opgivne pris. Personligt er jeg dog ovenud tilfreds med den fleksibilitet som den giver, plus at man ikke skal finde en automat før/efter parkering.

Kommentér på:
Parkering på Nørrebro

Annonce