{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.445 visninger | Oprettet:

Erfaring med Lædertøj? {{forumTopicSubject}}

Hey, jeg står og skal købe min første omgang MC-tøj soms selvfølgelig skal være beskyttende, men samtidig vil jeg også gerne have det hele i læder, da jeg til hverdag også nærmest går i læder hele tiden smiley

Så jeg har fundet disse to:

http://www.mcbixen.dk/product.asp?product=1850

http://www.mcbixen.dk/product.asp?product=4245

Er der nogen af her, der ud fra det, der står på siden dér om tøjet, kan fortælle mig fordele og muligvis ulember ved tøjet her? eventuelt bedre alternativer?

Tusind tak.
Anders smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Erfaring med Lædertøj?
  • #1   28. jan 2008 Det er fornuftigt at vælge to-delt da det har mange fordele så længe det også kan lynes sammen.

Det kunne have sine fordele at vælge noget med lidt farver da man så nemmere bliver set og sort læder bliver varmt når man holder stille...

Ellers kan du kigge på priserne i tyskland fx. www.fc-moto.de

• #3   28. jan 2008 Hej Anders
    Du skal købe lædertøj efter hvad slags mc du har
    heldragt vis det er race
    og to delt hvis det er sporttuoring
    og læderjakke-buks hvis det er chopper
    kort og godt det er farten der tæller
    det er mine forslag
    mvh Bo

• #4   28. jan 2008 Jeg har denne dragt i blå og den er rigtig god at kører i. Den er lavet af kænguru i stedet for okse hvilket er tyndere end okse men det er lige så stærkt. (link fjernet)

• #5   28. jan 2008 Hej igen
    det med farver er en smags sag
    jeg altid fortrække en dragt med mest sort læder da det er næmere at holde og holder farven længre tid
    farver falmer
    mvh Bo

• #7   28. jan 2008 Jeg købte ovennævnte sæt for to år siden......og solgte det kort tid efter. Skindet er meget blødt, så hvis du kører tourer eller sportsmaskine, så vil jakken komme til at blafre bag skuldrene. Desuden skal du være opmærksom på, at bukserne kun kan sidde uden på dine støvler - altså lidt costum-agtigt.
    For 400 kr. mere kan du få et sæt M-Tec, der sælges af alle Honda-forhandlere. Et rigtigt kvalitetssæt til penge, tyskerne ikke kan hamle op med. M-Tec laver bl.a. sæder til Ferrari, så kvaliteten fejler intet - ej heller læderkvaliteten. Har brugt mit i to sæsonner uden det kan ses - 20.000 km.
    http://www.honda-mc.dk/Default.aspx?ID=3
    Downloat kataloget og kig på side 40 + 44.
    jakken hedder Young og bukserne hedder Hip Pop - 4400,- kr for hele sættet. + du sparer turen til Tyskland.
    Husk rygskinnen til små 250,00 kr.............så får du ikke noget bedre til pengene. Alt i sikkerhed. Har selv kørt i noget dyrere mærker - bl. a. Daniese.....og det var ikke bedre.
    God fornøjelse.
    ;O)

• #8   28. jan 2008 Bo N: En 2-delt der kan lynes sammen er da også god til race...

Beskyttelsen i det tøj du linker til er ikke optimal. Der findes bedre, men også dårligere. Det er især slagbeskyttelsen på knæ og hofter der mangler. Kvaliteten er dog ganske god i Held tøj.
    Kan anbefale en tur til tyskerlandet. Der ligger mange gode butikker. Bla. Hein Geircke ved grænsen (scandinavian center)

• #9   28. jan 2008 Tak for de mange gode indlæg:) Jeg kigger på det.

Kan informerer jeg alle sammen om, at jeg kører på Yamaha Virago 250, og at jeg nok kommer til at køre over 90-100 km/t smiley

• #10   28. jan 2008 - Og hvad andet er, at tøjet også gerne (såfremt det er muligt) skal kunne bruges som hverdagstøj. Derfor har jeg indtil videre gået efter tøj, hvor beskyttelsen har været aftagelig, så jeg ikke behøver gå rundt til hverdag med beskyttelse på mig smiley

• #11   28. jan 2008 Hmmm......det tror jeg du bli´r træt af....!!

• #12   28. jan 2008 James B - Hvad tror du, jeg bliver træt af?

• #13   28. jan 2008 Jesper P: ja to-delt kan godt bruges til race men det er jo godt at man kan smide (lyne) jarken af når man sider på en cafe i frankrig
    mvh Bo

• #14   28. jan 2008 Rettelse: "..... og at jeg nok IKKE kommer til at køre over 90-100 km/t :)"

• #15   28. jan 2008 Træt af at tage "sikkerheden" af og på.
    Så skulle du måske overveje at købe en "brynje" og tage under alm. tøj. Men den dækker kun overkroppen. For at div. sikkerhed virker og sidder ordentlig, så er det ikke noget man sådan lige tager ud af tøjet.
    ;O)
    Så skal du måske over i "Goretex" og så købe det i overstørelse, så du har plads til alm. tøj inden under.

• #16   28. jan 2008 Jeg køre i ræser læderdragt på min sv1000s i forskellige faver så man bliver bedre set og samtidig synes jeg at der er rigtig god beskyttelse i en ræserdragt.Mvh Ken

Kommentér på:
Erfaring med Lædertøj?

Annonce