889 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Kunne Louis komme på Messen? Kunne Louis komme på Messen?

Nu i disse messedage sidder jeg og tænker på om man ikke kunne få arrangeret at Louis eller Polo Motorrad, kunne komme op med en stand hvor man kunne prøve deres tøj, for derefter at kunne bestille det i rette størrelse. Dette skulle så være til næste års messe.

Tror det ville kunne skabe en øget interesse for messen, for der ryger immervæk meget over grænsen fra især Louis, men det at man ikke har set tøjet før man bestiller, holder jo nok en del tilbage, især når det kommer til heldragter.
Måske skulle man prøve at kontakte messearrangøerne.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Nogle af stikkontakterne virker ikke på en af faserne 2.000 kr.
  • Haveaffald 500 kr.
  • Flytte kontakt fra midt på væg til gulvhøjde 714 kr.
  • Samling af Ikea børne seng med udtræk og skrive bord og skuffe modul 1.300 kr.
  • Fjernelse af skjult hvepsebo 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kunne Louis komme på Messen?
  • #2   30. jan 2008 hvis firmaer som louis,polo hein gericke havde en stand på en dansk messe tror jeg desværre at de danske importøre/mc butikker blev væk.
    de ved på forhånd at de ikke ka konkurerre med tyskernes priser, så det tror jeg ganske enkelt ikke sker nogensinde

• #3   30. jan 2008 Spørgmålet er om de ikke kan eller de bare ikke vil?

• #4   30. jan 2008 Har faktisk kontaket louis omkring det. Men de kunne ikke lige forstå konceptet, nok osse fordi jeg var en privat person

johnny f (tilst/århus) * Nok en pointe du kan ha ret i. DK forhandlerne har sikkert set hvad vej vinden blæser.
    SÅ LAD OS LAVE EN REN TYDSK MESSE! MED ALLE DE KÆRE NETBUTIKKER smiley

• #6   30. jan 2008 Har I overvejet hvad sådan en messe koster for butikkerne?

For at holde prisen nede på varene holder netbutikker sig oftest væk, desværre.

Selv ved store MC-Messer i f.eks. Hamborg er de respektive butikker ikke engang med smiley

• #7   30. jan 2008 Tjaee - Netbutik = salg over nettet?
    Det er vel meget rimeligt at den besparelse du har i at handle over nettet gør, at der ikke er mulighed for at deltage på forskellige messer?
    Mange af de butikker har sikkert ikke en fysiksk butik (aner det ikke - indrømmer det blankt) men det er jo meget normalt med net-bikse smiley

• #10   30. jan 2008 jeg har lige fået varer fra louis idag. :0) kors mand hvor har jeg givet for meget for tingene før jeg fandt ud af der var noget der hed louis for et par år siden. :0S

• #11   30. jan 2008 men det kunne faktisk være interessant med noget mere udstyr på de messer. blev noget skuffet sidste år. stort set kun nye og brugte maskiner der er i herning. det er lidt oftere man handler udstyr end mc... for mit vedkommede i alt fald. ;0)

• #13   30. jan 2008 Hvis der var en dansk afdeling af eks. hein-gericke (der indenfor de sidste 3 år har taget UK med storm)

Så ville de også være at finde på messer herhjemme, men at de har et (minimalt i deres bøger) internetsalg til Dk, retfærdiggør ikke en udgift på mellem 400-600Kkr.

Og mht. deres priser, så har de store tyske kæder en volumen, som ikke kan opnåes på det danske marked.

Alene HG omsætter for mere end det samlede danske MC marked kan indbringe, og de forhandler, med få undtagelser KUN deres egne mærke. Og med den volumen kan de sku presse prisen ved producenterne.

De bestiller jo ikke 300-400 fragter af gangen ved en producent, men omkring 20.000 pr år. og det er af en enkelt model!!! (har tallene fra deres producent)

Så der er skam ikke den store hokus pokus i at de kan sælge til andre priser end de danske forhandlere.

-
    Morten

• #14   30. jan 2008 Tror nu ikke de danske udstillere er interesseret i at udenlandske konkurrenter skal fylde for meget. Takket været den danske moms, er de danske forhandlere jo allerede sat noget af på prisen...

• #15   30. jan 2008 Jeg var en tur i lørdags til Hamburg til Motorrad Tage og der var Polo og Hein Gericke og med 2 timer og 45 min kørsel fra hvor jeg bor var det ingen sag at køre derned og kigge på sagerne... Det var dog ikke det helt vilde udstilling fra deres side...

• #16   30. jan 2008 Jesper [Lyngby] P: Momsen er ved at være en dårlig undskyldning. I Tyskland er den 19 % og i DK 25 %, det er da ikke den store forskel. Der må jo så være noget andet der giver forskellen i priserne.

• #17   30. jan 2008 Steen

HVad med mængden af motorcykler måske??? bare et forslag. Tror nok lige at tyskland er mange gange større end lille danmark, ergo er det jo mængden man lever af. og da man i danmark også skal slås med tyske forhandlere bliver det ikke billigere af herhjemme. Måske hvis alle handlede herhjemme istedet for i tyskland? Eller hvis der var knap så mange om budet i danmark..

• #18   30. jan 2008 Antallet af forhandlere i Danmark må da være med til fremme konkurrencen?
    2-3 store forhandlere af udstyr er jo nok ikke vejen frem, så er der jo stort set ingen konkurrence.

Grunden til at jeg skrev som jeg gjorde kan du se i sidste linie i Jesper's indlæg.

• #19   30. jan 2008 Det kunne da være vejen frem. Da man kunne sælge mange flere varer pr. butik. dermed kunne priserne være lavere og fortjenesten stadig være iorden.

Men det kan jo ikke lade sig gøre når der "måske" er for mange forhandlere.

Men mange forretninger herhjemme kunne sagtens lukke for alt salg af tøj og udstyr, uden det ville skade dem. Og så koncentrere sig om at servicere motorcykler alene. Det villle være en bedre forretning for dem.

Har du nogensinde overvejet hvor mange penge der står udstyr for i butikkerne og det selvom det er er små forretninger. Det er dyrt at forrente og da der jo ikke er så store mænger på og varer ikke flytter sig så hurtigt som i f.eks. tyskland så bliver det dyrt.

Med hensyn til momsen er 6% da også noget. Hvis de tyskland bare giver 5% væk skal de i dk give 11% for at være med på prisen og det betyder at den danske forhandler tjener mindre end den tyske for moms...

• #20   30. jan 2008 Man skulle måske undersøge om Hein-Gericke m.v. laver franchise af deres koncept.... De kunne vist godt konkurrere her i DK med priser og udvalg...

• #21   30. jan 2008 Mente der var større forskel på momsen, men det er nok den engelske jeg har forvekslet med.
    Men det større marked i tyskerlander gør jo at de kan købe til mere favorable priser, og dermed også sælge billigere end de danske forhandlere.

• #22   30. jan 2008 Tænkte bare at da det var et Event bureau og MC importørforeningen der står for messen, skulle de ikke have så meget at gøre med forhandlernes salg af tøj i DK, men måske tager jeg fejl på det punkt.

Med tråden her kunne jeg bare se for mig en hel kø af heldragtsfreaks og andet godtfolk på messen, der skulle prøve størrelser af ved en tysk stand og derefter hjem og bestille. Og det ville betyde flere penge i kassen til den enkelte messe.

Kommentér på:
Kunne Louis komme på Messen?

Annonce