{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor gammel er din hjelm ??
  • #1   30. jul 2005 Ja hvor gammel må en hjelm være??
    Jeg tænker på normalt slid, solens påvirkning og hvad der ellers tære på sådan en..


  • #2   30. jul 2005 Min hjelm???
    ca 4 mdr - hvorfor?

    Er i øvrigt en Caberg Justissimo str 57-58...


  • #3   30. jul 2005 Tror ikke der er nogen retninglinier lovmæssigt.
    Mener at der står i nogen motorsportsregulativer at hjelmen max må være produceret for 5 år siden.
    Og da hjelme ofte ligger længe i danskebutikker så......

    Arai anbefaler hvist max 5 år, men yder samtidig livvarig service på udskiftning af remme (gratis)?
    jeg fik ny hagerem i min mere end 10 år gamle Harada rep. uden probs....
    Selv om KS i vejle sagde at den var for gammel, holdt jeg på at de bare skulle skifte remmen.
    Bruger dog kun gamle hjelme som reserve, dejligt med noget man ikke behøver passe på.

    Så det er vel op til dit hoveds sikkerhed hvor gammel din hjelm må blive.


  • #4   30. jul 2005 Nåååh.... lol
    Jeg tror(!) at du skal regne med, at den er for gammel når den er for "slasket" at ha på (skumgummiet eller hva det er, bliver for sammenpresset - misformet) eller du har styrtet med den eller smidt/tabt den...


  • #5   31. jul 2005 Hvis man taber sin hjelm bør man skifte den ud. Siger de... Men det er nok for at kunne tjene lidt flere penge.
    Hvis du tænker på hvor gammel den må være, fordi du har en liggende du har arvet fra din farfar. Så må den ik være ældre en at den er E mærket. Der sidder en lille seddel inde i hjelmen, oftest ved hagestroppen, som du kan se det på.

    MVH Nordskov


Kommentér på:
Hvor gammel er din hjelm ??

Annonce