{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.769 visninger | Oprettet:

Er jeg for gammel.. {{forumTopicSubject}}

...Til at blive bilmekaniker? Min kæreste siger at jeg er i panik ælderen.. smiley smiley smiley smiley Om det er min ælder (42) eller træt af mit arbejde ved jeg ikke. Men jeg kan mærke at jeg har brug for forandringer i mit liv. Jeg har arbejdet i flere forskellige brancher igennem årene (dog ikke auto branchen) De sidste 8 år som pædagog, hvor jeg arbejdede med psykisk syge, udadreagerende børn, udviklingshæmmede børn og voksne osv.. Nu er jeg nået der til, hvor jeg ikke magter det længere. Jeg har altid drømt om at være bilmekaniker, men økonomien og mangel af praktikpladser har altid være grunden til at jeg ikke har taget uddannelsen. Men nu i en alder af 42 vil jeg gerne prøve igen. Spørgsmålet er: Er det for sent? Ville de fleste værksteder vælge mig fra som praktikant pga min alder? Ved godt det ikke er det rigtige sted at spørge, men havde bare lige brug for at komme ud med det på en flot solrig søndag hvor jeg egentlig burde komme ud og køre mc, men desværre er der 3 timer til at jeg skal på arbejde.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er jeg for gammel..
  • #2   25. okt 2015 Jeg vil da sige GO for it. Jeg er samme alder som dig, og vi skal vel arbejde noget der ligner 30 år endnu, så at bruge 3-4 år på en uddannelse mere, er da ikke galt, hvis i kan få økonomien til at hænge sammen.

    Jeg tror tværtimod mange værksteder gerne vil have en voksen, der har lidt ro på sit liv. Aner ikke om der stadig er en voksenlære ordning, måske andre kan kaste lys over det


  • #3   25. okt 2015 øøøøø nej er blevet udlært helikoptermekaniker gik i klasse med en på 45år så nej

  • #4   25. okt 2015 Dejligt med så hurtig respons... Og tak for jeres kommentarer. Tror sku jeg vil sende nogle ansøgninger afsted og håbe på det bedste. Kan se inde på praktikpladsen.dk at de snart får ledige praktikpladser hos diverse værksteder i området selvom jeg fornemmer at de allerede på forhånd har en aftale med skolen om at ansætte nogle andre elever som pt. går i skolen.

  • #5   25. okt 2015 vi sender da 3 afsted i lære nu her de er alle imellem 40 og 50 det er godtnok som procesoperatør (og de har været ansat i 3-7år)

    jo der er noget der hedder voksen lære hvor lønnen kun er lidt under fuld


  • #7   25. okt 2015 Det er aldrig for sent at følge ens drømme. Min kone havde en kollega på sit gamle arbejde der blev sendt på pension i en alder af 64. Det magtede han slet ikke, så han søgte ind på Jura studiet, tog en bachelor (3 år) og fik derefter job der hvor min kone arbejdede.

    De fleste vil dog blive begrænset af økonomien, da man ofte sidder i hus, har bil, børn etc. og det er bestemt ikke en formue man får på SU.


  • #9   25. okt 2015 Hehehe Johan.. Det er derfor jeg søger væk fra området. Jeg er slet ikke"pædagog agtigt" og brænder mest for at reparere ting. Jeg laver selv min bil og motorcykel på hobby plan og nyder det. Dog er der dage hvor jeg helst vil sætte ild til bilen og skubbe den ned fra et bjerg. Men det er mest fordi jeg tit står alene med opgaven og ikke har en der lige kan hjælpe eller vejlede mig. Jeg kom ind i pædagog verden rent tilfældigt, og den gang var jeg glad for det, men med årene er jeg kørt træt i det, da jeg føler at det slet ikke er mig.
    Med voksen elevløn tror jeg godt vi kan klare os, da vi ikke har stor gæld i hus, bil osv..


  • #10   25. okt 2015 Som 38 årig med 20 år i salgsbranchen blev jeg træt. Overvejelser gik på bedemand eller økonomi, sidstnævnte vandt da det andet ville blive for trist.. Gik i voksenlære for snart 2 år siden og starter cykelbogholderi op pr 1/11. Har ikke fortrudt et sekund, sæt igang smiley

  • #11   25. okt 2015 Man bliver aldrig for gammel. Om det er inden for éns nuværende fag eller et fagskift. Så er det altid berigende med ny lærdom. Livet er simpelthen for kort til at være miserabel. Bedste ønsker og al mulig held og lykke. Og din familie får også en gladere mand hjem.

  • #12   25. okt 2015 Det er lige netop det jeg tænker Claus... Livet er for kort til at arbejde med noget man ikke rigtig gider. Jeg tror at jeg vil tage ned til skolen i morgen og snakke om muligheder med en studievejleder. Det ideelle ville være at finde en praktikplads først.. Nogen der har prøvet at søge en praktikplads som mekaniker direkte hos en forhandler eller værksted? Skal man have grunduddannelsen på plads først?

  • #13   25. okt 2015 Når man starter som lærling, har det ik´møj at gøre med alder .. man vil ALTID være lorte-eleven, som skal hente bøtter med knofedt, mellemgasfordelere og feje igen selvom man lige har gjort det smiley

    RIGTIGE værksteder hærder deres lærlinge op, så de bliver kvikke og skarpe.

    Bare sørg for at finde et sted hvor der er god værksted atmosfære. Det er al afgørende for om det er fedt at være mekanikker smiley



  • #14   25. okt 2015 du har en klar fordel i forhold til din alder

    jeg ville da klart hellere give dig en læreplads frem for en 16 årig, der knap nok ved hvordan man åbner en spand maling

    men de ser nok helst at du har grundforløbet inden, ellers skal de jo betale dig løn under hele grundforløbet, du kan være så heldig at der er nogle som er så flinke, men det har jeg nu ikke set særlig mange af gennem min tid


  • #15   25. okt 2015 Da bare igang, går selv og tumler lidt med tanken om at blive autolakerer, og er selv 41, kører lastbil idag men har altid haft det andet som en drøm.. smiley

  • #17   25. okt 2015 Det er ikke for sent... Men det er en hård branche for kroppen du kaster dig over i en voksen alder.. Hvis du døjer med ryg ville jeg nok tænke det igennem igen smiley

  • #18   25. okt 2015 42 er ingen alder smiley
    Min nabo gik i lære som 50-årig... smiley

    Go fore it ! smiley


  • #20   26. okt 2015 Du skal virkelig overveje om du gider være mekaniker bare fordi du skruer i din egen mc og bil..

    der er stor forskel i at skrue i sit legetøj i ro og mag, og så skrue på våde undervognsdele på rustne personbiler om vinteren på timebasis og skifte bremser og væsker resten af livet..


  • #21   26. okt 2015 Den ældste i min Maskinmester klasse er 54 år og der er et par stykker mere omkring de 50år, så alder er ingen hindring for at uddanne sig..
    Hvis du ikke vil arbejde med rustne biler, så er der efterspørgsel efter folk der ved noget om elektronik og automation.


  • #22   17. mar 2023 jeg gik på teknisk skole i 2008 på mekaniker linjen med en tidligere bager på 40 år der havde fået melallergi, så han måtte skifte branche så han sprang ud som mekaniker og blev udlært kort efter han blev 44... tænker da ikke det er umuligt hvis det er noget du vil

  • #23   17. mar 2023 #22
    Tråden er fra 2015. Tænker beslutningen er taget smiley


Kommentér på:
Er jeg for gammel..

Annonce