{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bedste vandtætte tekstildragt ?
  • #2   10. okt 2020 smiley

  • #3   10. okt 2020 Det er nu som man tager det... ok, selvfølgelig vil tøjet blive vådt udenpå så længe det regner direkte på det. Men på mit sæt med en lamineret goretex-membran preller vandet i høj graf af og trænger næsten ikke ind i stoffet. Derfor bliver det ikke tungt, og så snart det ikke regner mere, tørrer ydersiden lynhurtigt igen.

  • #4   10. okt 2020 Når man efterhånden ved hvor vigtig prisen er for dig, så tror jeg at du bliver glad for dette (bemærk at det er nedsat!!) smiley smiley smiley
    https://billig-arbejdstoj.dk/toni-lee-classic-regnsaet-gul/p-Fe1Ga42JIUOB2oxc-Dbhcw?gclid=EAIaIQobChMIiISAjfqp7AIVRhV7Ch3MGwJwEAQYAyABEgIopfD_BwE


  • #5   10. okt 2020 Jeg havde et alpinestars Gore-tex sæt for nogen år siden. Der kom aldrig vand igennem uanset mængden af vand. Husker ikke som at sættet blev tungere af at have været udenom regnen.

  • #6   10. okt 2020 #4 Tom

    Lækkert Tom, jeg elsker din "skarpe pen". Det ville sgu være noget kedeligt, uden dig som debatør...
    Ha en fed weekend...


  • #8   12. okt 2020 Er det ikke nemmere at kun kører når vejr udsigten er sol og skyfri himmel og ingen udsigt til regn

  • #9   12. okt 2020 Okay, havde håbet på nogle gode anbefalinger smiley

  • #10   12. okt 2020 Du fik da et seriøst bud. Se 1000 adventurefilm på utube. Der står klim i nakken på de fleste så måske er der noget om snakken?

  • #11   12. okt 2020 Okay cool. Tak.

  • #12   12. okt 2020 Gav mig selv et sæt touratech, for nogle år siden og de har knækket koden..
    så sent som idag.. Efter ca. 1 times uafbrudt regn tour Hjemad og alligevel kunne gå ind og handle til sidst, tør, varm og fuldstændig uberørt Af elementernes rasen.. smiley
    vel og mærke uden at det lyder Som om du slæber rundt på et opslået firmands telt gennem butikken..! (Hvilket jeg hader !) smiley


  • #13   13. okt 2020 Hvis du vil have flere konkrete anbefalinger, så er mit sæt et Rukka Exegal.

    Jeg har kun haft lejlighed til at teste regntætheden i ca. en time ad gangen, men så længe har det i hvert fald holdt 100% tørt (som beskrevet også uden at optage ret meget vand i ydermaterislet) og min fornemmelse er, at det vil kunne holde tørt nærmest en hel dag.
    I meget varmt vejr bliver det selvfølgelig lidt varmt, men der er en del ventilationsåbninger, så undtagen på de allervarmeste dage fungerer det fint.
    M.a.o. fungerer det super i 90% af det vejr, man realistisk møder f.o.m. april t.o.m. oktober i Danmark.

    Da det er med lamineret membran (med de deraf følgende beskrevne lyksaligheder), er det lidt stivere i stoffet end sæt med en ‘løs’ membran under yderstoffet, men jeg synes ikke det er så slemt, det fungerer også ok til lidt mere aktiv kørsel. Jeg har ikke prøvet så mange andre sæt med lamineret membran, så jeg ved ikke om det er værre eller bedre end andre sæt hvad angår ‘opslået firemands telt’-faktoren.


  • #14   14. okt 2020 stadler laver flere modeller hvor man kan tage gore-tex membranen ud og tage den på uden på alt det andet, med det resultat at der IKKE blive suget vand/vægt.
    jeg har det i bukser og jakke, og det fungerer perfekt
    mvh
    Ps.jeg kører en varm sommerdag uden for og gore-tex,( dejlig med ventilation.) så kommer der regnvejr og i løbet af minutter trækker jeg bare gore-texén udenpå


  • #16   14. okt 2020 Jeg har et sæt Oxford mondial til 4300kr
    Købt på ebay
    Det er lamineret og helt vandtæt


    profilbillede
  • Karsten M
    Karsten M Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Svar: 1
    #17   14. okt 2020 Jeg kører med Revit Vapor 2 jakke + buks.
    Suveræn med deres lynlåse til ventilation i både buks og jakke. De sidder bare de rigtige steder. Revit holdt mig tør i adskillige tunge regnskyl. Om sommeren pendler jeg med denne. Der er også udtageligt for hvis du kører på meget kolde dage.
    Vapor modellen er desuden forholdsvis sporty (i forhold til de fleste touring sæt).
    Det er ikke gore-tex men en slags kopi. Det vandtætte lag er limet direkte på bagsiden af yderstoffet så tøjet bliver ikke så tungt når det bliver vådt.


  • jørn K
    jørn K Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 6 Svar: 10
    #18   14. okt 2020 Har prøvet flere men de blev tunge og våde nu har jeg kørt i Dane og det er vandtæt,kørte fra Østrig og hjemm i øsende regn og forblev tør ,da den kun bliver våd udvendig

  • #19   18. okt 2020 En god gammeldavs tjærhabit !

Kommentér på:
Bedste vandtætte tekstildragt ?

Annonce