{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.569 visninger | Oprettet:

jacob k
jacob k
Tilmeldt:
23. feb 2007
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Udstødning/politi {{forumTopicSubject}}

Hej jeg kom til at bestille en spritny Kawasaki Z 900 i går og valgte en potte fra SC project. Er kommet i tvivl om jeg skal gå all in og sætte et komplet system på uden kat. Er der nogen som kører med sådan et system? Bliver man stoppet konstant eller kan man køre i fred og nyde lyden smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udstødning/politi
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #1   14. okt 2020 Allerede med SC "potten", kan du forvente en masse opmærksomhed, fra både naboer og polisen. Det er ikke en potte - det er et rør.

    Det er ulovligt at fjerne kat'en og det giver kun en masse larm - ingen ekstra effekt.


  • #2   14. okt 2020 @Sajmon det kommer vist meget an på hvor i landet du bevæger dig, oplever ikke at politiet er mere interesseret.. og med hensyn til om det giver noget, så giver det da masser, ret sandsynligt både HK/NM og en mc som køre sååååå meget bedere..

  • #3   15. okt 2020 Hvis du nøjes med en slipon fra SC-Project, er du Home safe.
    Den siger minimalt mere end den originale og er desuden godkendt.


  • #4   15. okt 2020 Jacob, inden du gør noget, så læs lige hvad jeg tidligere har skrevet i en anden tråd:

    Der er for tiden stor fokus på om man skal indføre periodiske syn på motorcykler.
    Netop støj kan være stærkt medvirkende til det bliver indført.
    D.v.s. at de tåber der støjer, kan være med til at indføre ekstra omkostninger for alle.
    Her lidt mere om de måske kommende syn:
    https://www.mctc.dk/nyheder/ny-lov-aabner-for-periodiske-mc-syn/


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #6   15. okt 2020 #5 - Mig mig mig mig mig og mig... Mig mig mig mig mig mig mig...

    Fed kultur du selv dyrker. smiley


  • #7   15. okt 2020 Dejligt at se bonderøve med et stk. lille hvid krum ubrugelig ventilgummi mellem benene, og STOR HUL UDSTØDNING komme til københavnstrup og blive knaldet i hoved og røv af panserne

  • #8   15. okt 2020 Jeg kører ikke selv syd for grænsen mere uden en godkendt skorsten mere.
    Jeg kender for mange efterhånden som ikke har fået lov at køre videre før tingene var i orden og så også lige fik en lille huskeseddel med hjem ??
    Dernede bliver man målt på DB.


  • #9   15. okt 2020 Jeg kører selv med fuldt akrapovic system på min z900 og har aldrig oplevet problemer, jeg kører dog også pænt i byen (højere gear) og lader være med at gasse op .. men møder man den forkerte betjent på den forkerte dag .. ja så kan man komme ud for problemer .. kald mig blot naiv men jeg købte min mc med fuld akrapovic system og regnede med det var lovligt men mine forrør er åbenbart ikke lovlige .. bagpotten er smiley

  • jacob k
    jacob k Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #10   17. okt 2020 Okay jeg lægger ud med en slipon fra SC Project (S1) og ser om det tilfredsstiller mig smiley Det tænker jeg at det gør!
    Tak for svar


  • #11   17. okt 2020 Tillykke med din nye MC i øvrigt.. Jeg tror du bliver glad ved den løsning ??

  • #12   18. okt 2020 enig, tillykke med den, og tror også du er tilfreds med lydpotten. har en kammerat der startede med det hvor den lød rigtig sprød, dog larmede så meget man stadig blev idiot når han startede den og kom hjem om aftenen. dog en z800 smiley
    da katten blev fjernet blev selv ens hoved forskruet af en 10 minutters tur med behov for ørepropper. hvorfor så køre MC? smiley


  • #13   19. okt 2020 Katalysatoren vil give lidt modstand, lige meget hvordan man vender og drejer det. Så kan fint følge tanken, men afhængig af motoren (for lille/for standard) så kan den faktisk miste effekt hvis røret er "for rent".... de små motorer er ikke så glade for at køre med alt for åbne potter...

  • Mads K
    Mads K Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 3 Følgere: 1 Svar: 5
  • Mads K
    Mads K Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 3 Følgere: 1 Svar: 5
  • Peter R
    Peter R Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 1 Svar: 147
    #16   21. okt 2020 Der bor en hensynsløs klovn her i nærheden, der sommetider kan finde på, at starte sin HD-wannabe-kværn med straight pipes ved halv syvtiden om morgenen.

    Not cool!


  • Ole J
    Ole J Tilmeldt:
    maj 2020

    Emner: 1 Svar: 8
    #17   21. okt 2020 Som gammel mc-mekaniker har jeg flere gange oplevet en Brian er kommet med sin MC på en trailer, fordi en nabo har klippet samtlige kabler, ledninger og slanger. Herligt at skrive en regning på adskillige tusinde kroner til idioten..... Lad nu for helvede være med at montere det larmende lort......

  • Martin J
    Martin J Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 4 Svar: 6
    #19   26. okt 2020 Tag lige at høre på jer selv. Et rimeligt spørgsmål og I sviner hinanden til. Alle der har en MC der siger lidt fordi man ikke lige har 120000kr til en ny z900 er pludselig idiot eller det der er værre - ja, selv en mc-mekaniker siger sådan om sine kunder. Hvis man vil svine nogen til eller være en sur gammel mand så brug Facebook istedet for en side til vores alles fælles interesse.

  • #20   26. okt 2020 Martin, kan du ikke lide tonen i tråden, så spring videre til den næste. smiley

  • #21   29. okt 2020 Jeg kender nogle stykker som er blevet stoppet her i Nordsjælland og har fået bøde og en indkaldelse til syn pga larme potter.
    Og jeg har også Hørt om flere med samme oplevelse.
    Dem jeg kender er blevet db målt af politiet.


  • Torben H
    Torben H Tilmeldt:
    jul 2016

    Følger: 3 Svar: 2
    #22   6. nov 2020 Kommer man bare lige til at købe en Z900.. sår'n lige Hov smiley Spøg til side. Jeg håber du bliver rigtig glad for den, uanset hvilken løsning du vælger.. Jeg har selv Mivv på min RF 900 og den brøler. Nu kommer det jo nok også lidt an på hvordan man vrider i håndtaget. Go weekend

Kommentér på:
Udstødning/politi

Annonce