1.250 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Emil A
Emil A
Følgere: 7 Emner: 5 Svar: 9

Motorcykel vil ikke starte efter pakning til kædestrammer er skiftet Motorcykel vil ikke starte efter pakning til kædestrammer er skiftet

Hej alle sammen.

Jeg har købt mig en gammel Suzuki gsx 250e som kører som en drøm.
Jeg har nu lige skiftet pakning til kædestrammer og efterfølgende vil den ikke starte? Motoren tørner og er ved at starte men starter aldrig helt! Er der nogen der har erfaring med det?
Tak på forhånd!??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Der kommer ikke vand ud af vandhanen ved vasken. 2.000 kr.
  • Opsætning af hylder 900 kr.
  • hænge gardiner op 450 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 600 kr.
  • Afhentning af skrald 500 kr.
  • Rep. af kabelbrud på Alko robot der melder fejl CN010. Brud er fundet men forsøg selv fejler 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Motorcykel vil ikke starte efter pakning til kædestrammer er skiftet
  • #1   1. nov 2020 Og du har ikke roteret motoren mens du havde strammere ud, der skal absolut intet til at den hopper i timingen, det er næsten det eneste der kan være sket.

• #2   1. nov 2020 enig. hvis du har haft rykket på det mindste så gider den ingen ting. De skal stå så kniv skarpt. havde en GSXR 250 jeg gav helt op på. den bøjede ventiler efter ventiler selvom alt stod som før.
    held og lykke.

• Emil A
    Emil A Tilmeldt:
    nov 2020

#3   1. nov 2020 Jeg har ikke roteret på motoren? Jeg rykkede motorcyklen 2 meter fordi min far skulle bruge pladsen (jeg trak den). Er dette også forbudt?

• #7   1. nov 2020 du kan ikke "bare skifte pakning" ved kædestrammer, den skal stilles på O i tænding inden du skiller noget ad

• Emil A
    Emil A Tilmeldt:
    nov 2020

#8   1. nov 2020 Ja altså tændingen var da slået fra hvis det er det du mener?

• #10   2. nov 2020 Det der menes er, at hvis ikke motoren står på mærkerne på krumtap og knastaksler, så risikerer den at hoppe i knast timing når strammeren fjernes. Det bliver du nødt til at kontrollere. Find evt en servicemanual eller værkstedsbog på cyklen,der finder du proceduren for at kontrollere det. Hvis den er skredet i timingen kan det i bedste fald bare være at den skal sættes tilbage til korrekt timing, i værste fald har du bøjet ventiler desværre.

• #11   2. nov 2020 Jeg har en Susi GS 450 du kan købe, klar til vinterkørsel med nye vinterdæk, det er nok lige så billigt som at lave den motor nu.

• Emil A
    Emil A Tilmeldt:
    nov 2020

#12   6. nov 2020 Hvordan kan det skride i timingen når motoren ikke er blevet roteret?

• #13   6. nov 2020 #12 når du har en knast der står halvvejs og åbner en ventil, så vil ventilfjedren lave et rotationsmoment på knastakslen. Hvis du får kæden slap nok, så roterer knastakslen en eller flere tænder og så vil den ikke starte smiley

• #14   6. nov 2020 Du kan være uheldig at have roteret motoren da du flyttede cyklen.. når man skiller den slags ad, så sætter man altid motoren på mærkerne for “TDC” -Top Dead Centre, og så flytter man helst ikke på cyklen før man har samlet igen, uanset hvad, så kontrollere man ALTID at motoren stadig står på mærkerne når man samler igen og inden man forsøger at starte motoren første gang.. også selvom det ..bare, er en pakning til knastkæde strammeren..

Så start med at se om mærkerne passer, gør de ikke det så få dem til det og håb på det bedste..
    ellers se #11

• #15   12. nov 2020 Fik du gang i den?

• Emil A
    Emil A Tilmeldt:
    nov 2020

#16   13. nov 2020 #15 ikke endnu nej

Kommentér på:
Motorcykel vil ikke starte efter pakning til kædestrammer er skiftet

Annonce