{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.482 visninger | Oprettet:

Lasse  L
Lasse L
Tilmeldt:
25. sep 2019
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8

Min motorcykel vil ikke starte. {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har en Suzuki gs450 som ikke vil starte.
Har lige renset karburatoren. Men den hoster kun ved start.

Starteren er gået så har haft fornøjelse af at løbe rundt for at få den igang hvilket har virker fint indtil nu.

Læste mig frem til at det kunne være snavs i karburatoren.. men selvom den er blevet renset ja så vil den ikke starte....

Nogen der har et bud på hvad det kan være ?

Evt. En som bor i København som vil hjælpe mig ?

Bh

Lasse


Kommentarer på:  Min motorcykel vil ikke starte.
  • #1   25. sep 2019 Du bliver nok nødt til at starte helt fra bunden. Virker benzinhanen, er der benzin i karburatoren er der gnist, er der strøm på batteriet, osv.

  • Lasse  L
    Lasse L Tilmeldt:
    sep 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #2   25. sep 2019 Hej Johnny

    Tak for svar.

    Ja jeg tænker også at batteriet kan drille. Skal have sat et nyt et på i weekenden.

    Men inde alt det her startede, fik jeg den igang som jeg plejede ved at løbe den igang, men så tabte den gas - når jeg gav gas hvor til sidst at gå ud.




  • #3   25. sep 2019 Alt det løben kunne du godt have sparret smiley hvis ikke den starter så er der jo noget galt.. og med mindre det er mangel på strøm hjælper det ikke at skubbe rundt med den. Motorer kan desværre ikke lave sig selv blot ved at hoste igang smiley

    Få karburatorene ultralydsrenset , og gå den systematisk igennem hvis den stadig ikke starter..
    Pil tændrørene ud når du har prøvet at starte, er de våde så er problemet ofte elektrisk. Er de tørre er problemer brændstoftilførslen smiley


  • Lasse  L
    Lasse L Tilmeldt:
    sep 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #4   25. sep 2019 Hej Brian

    Tak for svar.
    Nej det har du ret i. Er også godt træt af det ??

    Ultralydsrenser ?


  • #5   25. sep 2019 Der er så mange små dyser og gennemgange i en karburator, en ultralydsrenser er det mest effektive til den slags opgaver..

    Der er helt sikkert en som gerne vil hjælpe mod et mindre vederlag smiley


  • #6   26. sep 2019 på min gs var luftfilteret så ringe at det begyndte at afgive fragmenter, og det gav meget vanskelige opstarter smiley

  • Lasse  L
    Lasse L Tilmeldt:
    sep 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #7   26. sep 2019 Hej Ib

    Tak for svar.

    Luftfultrene fejler ikke noget.

    Det skal lige siges at den er bygget om til en cafe-racer.

    Men jeg takker for alle jeres svar og vil kaste mig over det i læbet af weekenden med håb om at det lykkedes mig at finde årsagen således jeg kan nå og komme ud inde den skal i “vinterhi” ellers bliver det til et vinderprojekt ?? - og det er der jo også noget rart i selvom jeg gerne er det foruden ??
    Bh
    Lasse


  • #8   30. sep 2019 Hvis den er bygget om til cafe racer tror jeg det er der du skal starte... mange gamle cykler bryder sig ikke om den slags og vil hellere have deres originale udseende igen. smiley

    Spøg til side: Inden du bygger den tilbage eller får karburatorerne ultralydsrenset skruer du tændrørene ud og ser hvordan de har det.

    Er tændrørene tørre efter du har pint din startmotor ihjel er der noget galt med karburatorerne eller benzin tilførslen. Tag benzinslangen af nede ved karburatoren og åbn benzinhanen, så skulle der gerne løbe en fin stråle ud af slangen. Gør der ikke det, er tanken/filteret tilstoppet. Løber der benzin ud af slangen, men tændrørene er knastørre er fejlen i karburatoren.

    Er tændrørene våde, har du i alt fald benzintilførslen i orden. Rens dem og prøv at starte igen når de er tørre.

    Er der stadig ikke liv, så skru røret ud og læg gevindet på motoren imens du aktiverer startkontakten, der skal gerne være en flot blå gnist. Hvis ikke, er der noget galt med din tænding og/eller dødemandsknap.
    -


  • Peter R
    Peter R Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 1 Svar: 93
    #9   2. okt 2019 Kørte motoren inden du rensede karburatoren, Lasse?

  • Lasse  L
    Lasse L Tilmeldt:
    sep 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #10   2. okt 2019 Hej Per T og peter

    Tak for svar.

    Per T :
    Ja det kan der sikkert godt være noget om smiley

    Syns ikke jeg kan se nogen benzinhane? Der er kun mulighed for at dreje den på reserve og tilbage på Full.
    Har tjekket om der er benzin i beholderen/dyssen og det er der.
    Tændrørerne er tørre efter jeg har prøvet at løbe den igang. Har snart løbet et maraton med den.

    Fik sat nyt batteri på i weekenden men det hjalp heller ikke.

    Peter R.

    Ja det gjorde den. Men lige pludselig ville det ikke holde gas og gik ud. Hvor til sidst sket ikke ville starte.

    Bh

    Lasse



  • Lasse  L
    Lasse L Tilmeldt:
    sep 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #11   2. okt 2019 Har lige skruet tændrøret ud og kan se at de er meget sorte ???

    Måske jeg skulle prøve at skifte dem. ??


  • Henning M
    Henning M Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 68
    #12   2. okt 2019 En cafe-racer.... Den skal bare have en dobbelt espresso så vågner den op til dåd smiley
    Få fat i et voltmeter. Det kan få's for næsten ingen penge hos T. Hansen, Harald Nyborg, Biltema eller lignende kregler-bix. Er der 12v på batteriet (12,5v) dykker spændingen når du tænder lyset. Falder den til undet 12v er batteriet enten afladet ellet defekt. Omvendt skal spændingen stige til 13-14volt når du får gang i magabiggen. Ellers lader den ikke. Det kan jo være der hunden ligger begravet. Hvis den bliver dårligere og dårligere til, at kører når du løber den igang, så er det måske fordi du efterhånden har brugt alt strømmen på batteriet.
    Du skriver, at starteren er defekt. Måske der ikke er guf nok i batteriet til, at trække den....


  • Henning M
    Henning M Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 68
    #13   2. okt 2019 Så lige, at du har fået nyt batteri......
    Er der gnist på tændrøret. Sådan rigtig gnist. Skift alle tændrør. De dør ofte ved forkert karburrering eller hvis benzinen har været for gammel.
    Prøv at demonter benzinslangen på karburatorene. Så skal benzinen pisse ud. Gør den ikke det så prøv at derje på benzin-hanen. Normalen er at der er 3 stillinger. Åben, lukket og reserve. Hvis den står på reserve og der er Benzin i tanken så SKAL der altså komme benzin ud. Ellers er der skidt i filteret. Det sidder oftest inden i tanken. Altså tøm tanken og skrug Benzin hanen af. Hvis filtret, der sidder på hanen, er fyldt med skidt (rust) så er det tid til en ny tank eller evt. en rensning, efterfulgt af en behandling af indersiden.
    (Det lyder mærkeligt at alle karburatoren stopper til på en gang.)


  • #14   3. okt 2019 Benzin, Kompression, Gnist så kører den. Hvis een af delene mangler kører den ikke. Alt andet er blot en uddybning smiley

  • #15   3. okt 2019 Argh Per T.... Hvis ikke gnisten forekommer i forbindelse med kompressionen så får du ikke mange prutter ud af den ko smiley

  • #16   3. okt 2019 Brian, din detaljerytter! smiley det var derfor jeg skrev de 3 ting i rækkefølge

  • Henning M
    Henning M Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 68
    #17   4. okt 2019 Det er muligt, at det kun er en detalje, men det er dog en ret væsentlig detalje, hvornår gnisten kommer. Hvis du har en motor med mere end en cylinder, så prøv at bytte om på tændkablerne....


  • Lasse  L
    Lasse L Tilmeldt:
    sep 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #18   5. okt 2019 Hej alle
    Tak for jeres svar.

    Jeg har i dag købt nye tændrør og benzinfilter.
    Tænker at jeg imorgen vil forsøge at tage benzintanken af og rense den igennem. Tror måske den gemmer på noget skidt.

    Jeg håber dette kommer mig tilgode og jeg igen får cyklen igang ??

    Jeg har også en ny starter som jeg gerne vil have skiftet men er gået i stå. Jeg har læst at man skal passe på med at rode med kædestrameren som selvfølgelig sidde lige over dækslet til starteren. Især hvis man aldrig har rodet med det. (Hvilket jeg sket ikke har).

    Men har tænkt at hvis jeg stiller cyklen lige op og forsigtigt trækker kædestrameren ud og tilbage igen når jeg har skifter starteren at det så vil gå.

    Bh

    Lasse


  • Lasse  L
    Lasse L Tilmeldt:
    sep 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #19   7. okt 2019 Opdate.

    Jeg fik skiftet starteren og det tyder på at den er sat på korrekt. Men der er stadigvæk ikke kommet liv i cyklen.

    Rensning af Tanken må jeg vente med til imorgen for der var mere benzin I ind jeg havde regnet med så det flød ud over min 5 liters dunk. Så må lige have fat i en mere ????????

    Kompression ved jeg endnu ikke rigtig hvordan jeg får fikset.
    Men har YouTube det en del i weekenden og fandt en film hvor han pustede i slangen for at skabe tryk....

    Tændrørene mangler jeg også at få skiftet. Men som hver anden weekends far og pap far er tiden knap men bruger den jeg har så snart jeg har sen ??

    Humøret er nu højt da jeg selv fik skifter starteren ??

    Go aften

    Lasse



  • #20   7. okt 2019 Kan du turne motoren med starteren?

  • Lasse  L
    Lasse L Tilmeldt:
    sep 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #21   8. okt 2019 Hej allesammen

    Så lykkedes det mig sørme at få den igang. Hvilke dejlig følelse jeg dog har nu.

    Hvad der specifikt var problemet vides ikke helt. Men tror det har været noget med Kompression. Da jeg tømte tanken i dag fandt jeg ikke noget skidt eller rust. Den så pæn ud. Så på med den igen og nyt benzin i.

    Jeg pustede i begge slanger da jeg havde tanken af. Her smagte jeg benzin som jeg aldrig troede jeg skulle smage igen efter engang hvor jeg tømte benzin fra en gammel bil smiley

    Nye tændrør kom på.

    Ny starter så nu behøver jeg ikke at løbe den igang smiley
    Jeg var ellers blevet en haj til dette.

    Efter jeg havde sat tanken på og skiftet tændrør trykkede jeg på start og vupti så startede den i første hug.

    Jeg er en glad mand.


    Tusinde tak for jeres hjælp herinde. Og tak til YouTube smiley

    Go aften

    Bh

    Lasse


  • #22   8. okt 2019 Tillykke... men tror nu ikke det har været kompressionen det var galt med, det plejer ikke at gå over af sig selv smiley

  • Henning M
    Henning M Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 68
    #23   9. okt 2019 Det har enten været benzinen, der var for gammel, eller mere sandsynligt tændrørerne, der havde fået en belægning. De kan se fine ud, men belægningen ligger på porcelænsdelen og kortslutter gnidtgabet. Efter sigende kan end ikke sandblæsning fjerne det.............

Kommentér på:
Min motorcykel vil ikke starte.

x