{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.180 visninger | Oprettet:

Stefan A
Stefan A
Tilmeldt:
16. jun 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 14

motorcykel vil ikk starte {{forumTopicSubject}}

min ny købye motorcykel vil ikke starte efter en meget lang tur. hvad kan der være galt? det er første gang jeg har en motorcykel så ved ikke så meget om det.

håber der er nogle gode råd smiley

mvh stefan andersen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  motorcykel vil ikk starte
  • #1   16. jun 2012 Du er vel ikke kommet til afbryde tænding på dødmandsknappen?

  • Stefan A
    Stefan A Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 14
    #2   16. jun 2012 nej det har jeg tjekket. men hvis jeg har druknet den hvad skal jeg så gøre? kan næsten kun tro det er det.. smiley

  • #3   16. jun 2012 er den i gear og er støttefoden nede?

  • Stefan A
    Stefan A Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 14
    #4   16. jun 2012 støttefoden var godt nok nede, har lige været ude for at prøve igen men den vil stadig ikke. jeg kan mærke der kommer luft i udstødningen når jeg prøver at starte men den vil ikke igang hverken med eller uden choker smiley

  • #5   16. jun 2012 Hvilken motorcykel er det? Er det med org potte?

  • Stefan A
    Stefan A Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 14
    #6   16. jun 2012 det er en billig dorton 250. ja alt er org. den har kun gået 500km så forstår det ikke

  • Ian P
    Ian P Tilmeldt:
    sep 2009

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 31
    #7   16. jun 2012 Er der lys på når drejer nøglen? Er du sikker på, at den ikke bare er i gear?

  • #8   16. jun 2012 "Kina" ..... smiley 500km så har den også gjort det godt smiley

  • Stefan A
    Stefan A Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 14
    #9   16. jun 2012 ja den er ikke i gear og der er lys på når jeg tænder for det. smiley

  • Stefan A
    Stefan A Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 14
    #10   16. jun 2012 ved godt det ikk er verdens bedste maskine, men man skal jo starte et sted ikk?

  • #11   16. jun 2012 Har du slået sidestøttebenet op ?

  • Stefan A
    Stefan A Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 14
    #12   16. jun 2012 jep smiley

  • #13   16. jun 2012 Den er nok druknet fordi du første omgang prøvede at starte med støttebenet nede med og uden choker. Gå ud og løb en tur med den uden choker med gashåndtaget fuldt vredet / fuld gas. Så starter den sikkert. Har gjort det samme med min fars Dorton for 14 dage siden. Den er nem at løbe igang. Du vil sikkert malke batteriet fladt hvid du prøver med elstarteren - og den tager også lidt power fra tændrøret. Løb en tur med den - så starter den nok.



  • Stefan A
    Stefan A Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 14
    #14   16. jun 2012 ok jeg prøver smiley men jeg har en booster så strøm er der nok af. men jeg løber smiley

  • Stefan A
    Stefan A Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 14
    #15   16. jun 2012 opdagede lige at under sædet er der en lille sort box hvor der er en ledning som er faldet af i lodningen. kan det ikke være det?

  • #16   16. jun 2012 Det lyder som om du har fundet fejlen.

  • Stefan A
    Stefan A Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 14
    #17   16. jun 2012 håber jeg.. nu skal jeg så bare ha strøm på boosteren igen hehe

  • #18   16. jun 2012 Min fars er i øvrigt blevet helt slasket i bagsvingeren after ca. 100 km. har prøvet at spænde det, men der er stadig slup. Nogen, som har erfaringer med hvorfor de bliver så slaskede?? Nogle bøsnings-værk eller noget?

    Skal man bare spænde voldsomt på det den bagsvinger?


  • #19   16. jun 2012 Det er sikkert nylon bøsninger som i gamle dage, byttes med messing eller bronze bøsninger eller koniske lejer.

  • Stefan A
    Stefan A Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 14
    #20   17. jun 2012 nå det var ikke den ledning. den vil stadig ikke igang. fatter det ikke. er der nogle som har et bud har prøvet alt som i har sagt nu uden held smiley

  • #21   17. jun 2012 Er der gnist på tændrøret? Giv støttebenet og dødemandsknappen lidt gymnastik. Er der benzin på? har du åbnet benzinhanen - den er lidt ulogisk, synes jeg. Burde ikke være svært at få liv i den.. har du løbet lidt rundt med den - det er også nemt. Så burde den starte tilsidst efter nogle 100 meter..

    Når man kører lortemaskiner, så må man være forberedt på alternative løsninger.. Haha..


  • #22   17. jun 2012 pil tændrørene ud og rens dem måske er de våde af uforbrændt benzin varm evt enden af tændrøret med en lighter så de blir tørre tjek om der er gnist nu du har dem ude læg røret på blokken og prøv at aktivere starten og se om der er gnist ikke røre med fingrene
    mvh jimmy


  • Stefan A
    Stefan A Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 14
    #23   17. jun 2012 ok prøver smiley

  • Stefan A
    Stefan A Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 14
    #24   19. jun 2012 Det var batteriet som var færdig. men nu kører den igen smiley tak for alle rådene smiley

  • #25   19. jun 2012 Du sagde da´at den sagtens kunne tørne startmotoren - så derfor kom der nok ikke et rigtigt svar. Den burde vel starte ved skub, selv med dødt batteri, i øvrigt?

  • #26   19. jun 2012 Dit batteri burde holde meget længere. Når du nu har fået sat et nyt på, så check en gang om måneden om væskestanden er OK. Du må ikke hælde andet end destilleret vand på. Hælder du vandværksvand på så går det hurtigt i stykker, for der er allemulige salte i det, og det danner uheldige kemiske forbindelser i batteriet. Du er sikkert ikke ældre end at du kan huske fysik- og kemitimerne. Det du lærte der, oplever du nu i praksis.

    Det kan godt være rigtigt at den kan tørne startmotoren uden at starte, for starteren æder så meget strøm at gnisten udebliver i tændrøret. Man kan også prøve at tænde lyset og så trykke på startknappen. Går lyset så ud, er batteriet næsten fladt og den vil ikke kunne starte. Men så burde den kunne løbes i gang


  • Stefan A
    Stefan A Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 14
    #27   19. jun 2012 jeg har løbet rundt med den tjekket tændrør og alt andet, men da jeg så satte et nyt batt på så startede den første gang. ved ikk hvordan det kan være batteriet gik i stykker efter en lang tur for de første 2 dage jeg havde den startede den uden problemer. men nu kører den da smiley

  • #28   19. jun 2012 han har skamladet det batteri, men vidste sikkert godt der var noegt galt med det............

Kommentér på:
motorcykel vil ikk starte

Annonce