{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.711 visninger | Oprettet:

Honda Super Magna VF700 {{forumTopicSubject}}

Hej !

Jeg er ved at lukke en aftale på en 87 super magna, som er sindssygt fed. Det er min første MC og jeg er helt skudt i modellen. Motorcyklen bliver ikke mit primære transportmiddel, men jeg vil gerne pendle på arbejde i højsæsonen (ikke hver dag). Det er ca. 30 min på landevej og lidt by, men ikke meget.

Den har gået 70.000 km, men står som et suttet bolsje. Nyt sæde, fremrykker af god kvalitet, ape hanger( meget lav), Kellermann blink for og bag, nye sidespejle, næsten nye støddæmpere og en ond custom lakering som står knivskarpt. Forhandleren vil have 49.999 for den, men jeg er igang med at forhandle med ham. Jeg vil gerne have den ned i 46000 ligeud, men jeg ved ikke om det er for ambitiøst. Mit spørgsmål lyder på km og pris. De har jo et ry for at være køre maskiner som ikke kan slås ihjel. Umiddelbart er jeg ikke nervøs over km standen, da den virker meget velholdt. Burde jeg være det?

Motorcyklen kører super godt og lyder rigtig sund i motoren. Har en god kold start også og ser generelt meget velholdt ud. Den er ny serviceret og synet.

Hvad tænker i?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Honda Super Magna VF700
  • #1   1. nov 2020 Der står en til 30000 hos mc syd ,rødding. kan være du skulle tjekke op på den mht at sammenligne dem

  • #2   1. nov 2020 50.000kr er en høj pris. Man kan sagtens finde dem til 25-30.000kr
    Til samme pris kan du få den nyere model, hvor motoren er baseret på VFR750.


  • #3   1. nov 2020 Den hos MC syd har jeg kigget på, men den står slet ikke lige så pænt desværre. Dem jeg har kigget på omkring 30-35K har slet ikke været til at sammenligne med den her ifht. Stand. Så vidt jeg ved er der ikke særligt meget forskel på de 2 motorer, hvis jeg ikke tager helt fejl? smiley Jeg synes også 50k er lidt for dyrt, men omkring 45 ville vel være ok? Det er den som står hos bike shoppen viborg

  • #4   1. nov 2020 #2 Jeg tror ikke at du kan få nyere Super Magna, de blev kun lavet i 2 år, vist 1985/86!!!
    Men den er alt for dyr, man kan fint finde sådan en i god stand for max. 30.000


  • #5   1. nov 2020 #4 De blev lavet i 87 med en 750 cc motor i stedet smiley Så vidt jeg ved er motoren ikke "bedre" end den gamle 700 og ydeevnen er nogenlunde ens.

  • #7   1. nov 2020 Du skal bare være klar over, at hvis du vil sælge den om 1-2 år, så skal du ikke kunne forvente at få mere end 25.000kr for den.
    Selvom jeg ikke we fan af Køge MC, så ville jeg tage et kig på denne
    https://www.123mc.dk/brugt/mc/honda/vf-750-c/magna/203670

    Og ellers er der et par stykker til salg privat i god stand for under 30.000kr


  • #8   1. nov 2020 Og jo. Der er stor forskel på dem fra 93 og frem, som er baseret på VFR motoren istedet for den gamle VF motor

  • #9   1. nov 2020 #7 hvorfor skulle jeg ikke kunne få mere end 25.000 for den om 1-2 år når jeg ser flere blive solgt til imellem 30-40k med nogenlunde samme km stand? smiley

  • #10   1. nov 2020 #7 den står også rimeligt pænt. Jeg er umiddelbart mere til de gamle supere end de ny magnaer, men det er jo subjektivt. Jeg kan godt se pointen ifht. prisen og det kan jo hjælpe mig med at presse ham lidt ned, når jeg kan vise ham flere eksempler hvor hans er en del dyrere

  • #11   1. nov 2020 Jamen hvis du mener de normalt sælges for 30-40.000kr så ved du vel selv hvad du vil give for den du har kig på.
    Som skrevet før, så kan man finde super magna’er i god stand til 25-30.000kr


  • #12   1. nov 2020 Der står også denne her ved Rydberg MC i nærheden af hvor jeg bor, men den har kørt næsten 100K km og har ikke i nærheden af samme udstyr som den anden. Den står til 40K

    https://www.123mc.dk/brugt/mc/honda/vf-750-super-magna/rydbergs-mc-6-maaneders-garanti/205270


    Den holder ved MC syd sælges til 30.000, men det er engros. Det er jeg ikke rigtigt interesseret i. Der plejer at være en årsag til at de sælges engros.

    https://www.123mc.dk/brugt/mc/honda/vf-700-super-magna/mc-syd-engros/204954



  • #13   1. nov 2020 Du skal også spørge ved bike shoppen, og der er tüv godkendelse på fremflyttersættet.

  • #14   1. nov 2020 Hov, det skal også lige nævnes, at forhandleren giver mig følgende forsikringer med i 10 år, til prisen:

    - Vejhjælp
    - Rejseforsikring i Europa med op til 10.000.000 i dækning ved personskade og andre - gode dækninger
    - Nøgleforsikring
    - Punkteringsforsikring (gælder i 1 år efter købsdato)
    - Fejl tankning (Bugsering + tømning af tank + taxi udgifter i forbindelse med uheldet)
    - Fører og passager ulykkesforsikring med op til 200.000kr i dækning


  • #15   1. nov 2020 #13 det har jeg faktisk husket at spørge om (skulderklap til nybegynderen :D). Det er godkendt og et vidst en ret god kvalitet. Tror det har kostet omkring 10-12K uden at være 100% sikker.

  • #16   1. nov 2020 For en god ordens skyld:
    Super Magna blev lavet i 87 og 88, begge årene som 750cc til bl.a. CAN og EU, i 87 som 700cc til USA.

    Se evt stel- og motornummeroversigten på honda-v4.com, hvor der også ligger flere andre oplysninger om modellen:

    http://www.honda-v4.com/sabmag/framecodes/vf750c-87-88.gif


  • #17   1. nov 2020 #16 Tak for at du kunne de korrekte år, og forskellen på 700 og 750 ligger kun i boringen. Det var så fordi at USA havde en "strafafgift" på alt større en 700 ccm for at beskytte deres egen MC industri (læs: HD) smiley

  • Mads P
    Mads P Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 MC-er: 2 Svar: 4
    #18   1. nov 2020 Den er virkelig fed den Magna hos Bike Shoppen og man køber selvfølglig den første motorcykel med hjertet. Skid da hul i, om man måske kommer til at tabe nogle tusinde på et evt senere salg. Jeg har før handlet MC ved Bike-shoppen med super god service til følge. Deres cykler spiller bare og ikke noget pis i forhold til evt. reklamation eller garanti sager.

  • #19   1. nov 2020 godt være fremflyttet sættet er godkendt, hvilket jeg tvivler på, men er den synet med konstruktive ændringer. Ellers står du med problemerne med at skaffe dokumentation.

  • #20   1. nov 2020 Hej du
    Den ligger i den høje ende af pris skalaen, men hvis det er den du vil have, har jeg kun tre ting at sige - Køb køb køb.
    Jeg omtaler altid min gamle mc som den jeg aldrig skulle have solgt, de har et fantastisk bundtræk, ser godt ud, og med X antal 10mm huller boret i enden af udstødningen, lyder de fantastisk, tjek dog at den ikke springer ud af 2 gear når du presser den, og at den hydrauliske kobling er tæt.
    Vh.Per Røntved
    Ps. Vedhæfter lige et billede af min Super smiley


    profilbillede
  • #21   1. nov 2020 #19 de sagde at den var synet med det, så det skulle der være styr på. Men tak anyway, jeg spørger da lige en ekstra gang smiley

    #18 Tak for respons ifht Bike shoppen! De virker super fede derovre, så jeg har ingen kvaler med at handle med dem.

    #20 Kæft den er også fed din super! Jeg skal lige have en ekstra køretur på den inden endelig handel, men den tur jeg havde på den der var ikke noget at mærke ifht 2. gear. Hvad er det præcist du mener? At den "hopper" ved gearskift fra 2-3 ?. Jeg var igennem alle gearene og den fik da også lidt at leve af smiley *host host*... Ifht koblingen skal jeg lige tjekke efter en ekstra gang. Tak! Jeg har siddet og regnet på det nu her og har sat mig en smertegrænse som jeg byder ind. Tak for indspark alle sammen!


  • #22   1. nov 2020 #20 den har iøvrigt også fået boret udstødningen, så den lyder ganske fremragende smiley smiley

  • #23   1. nov 2020 Tjaaa enten køber man den dyre hvor alt er lavet fordi man ikke selv kan eller vil.
    Eller også køber man den billigste og så bruger resten af pengene på at bygge/renovere den selv.

    Personligt syntes jeg det er aaaalt for dyrt.
    Du skal huske at når det er så gammel en cykel så vil de samme ting blive slidt pga alder og km uanset hvad du betaler for den.
    Der skal stadig skiftes bremser og ordnes forgaffel og skiftes dæk og ledes efter kortslutninger og renses karburator og skiftes dysser og justeres og synkroniseres osv osv osv.


  • #24   2. nov 2020 At den hopper ud af andet gear skal tages helt bogstaveligt: Når du skifter op/ned til andet gear hopper den ud i frigear lige så hurtigt. Det skyldes slid på anlægsfladerne der og kan rettes ved at slibe disse konkave, "under cut", så de ligesom bider i hinanden. Men i din situation skal du selvfølgelig lade cykken stå, for det er et tegn på hårdhændet gearskift og måske for lange olieskiftintervaller/dårlig oliekvalitet.

    Har mest hørt om det på V65 Magna og Sabre / VF1100C og S, ikke rigtig på 750erne. Kørte faktisk godt 4kkm på en VF1100S med defekt andet gear. Det var i USA sidste efterår og gav egentlig ikke større problemer på så kraftig en cykel.

    [IMG] https://photos.google.com/share/AF1QipPy-Hduht2Z589B6dxIRA7VpXigfDZYRUvdLpvGrZ-46ZHYjv4rXuOqZ8c9_PstDA/photo/AF1QipO1cr-gAntefYOmeVM-AXkWwZTmnfWca3Ln-YFR?key=aEQ1YWhNa29NMnJMWmg1NzNLT3FCOXd6Wk5ELXFn[/IMG]

    Efter jeg lige havde vænnet mig til at springe andet gear over, ramte jeg kun andet gear få gange og kom så hurtigt videre op/ned smiley


  • #25   2. nov 2020 Aaah okay, det gjorde den ikke. smiley Hvad med km standen, er det noget jeg skal være bekymret for?


  • #26   2. nov 2020 hej Thomas
    jeg har en super magna 750 fra 1988
    super fed cykel, der bare køre uden problemer.
    Hvis dit hjerte er sat på den der står skindene, og gerne vil betale lidt ekstra for det, vil jeg ikke stå i vejen.
    men syntes nu personligt at prisen er for høj!!


  • #27   2. nov 2020 "synet med det på", betyder intet. Den skal stå godkendt med konstruktive ændringer i reg. attest.

  • #28   2. nov 2020 Jeg har også haft en,, de køre rigtig godt, desværre er de begyndt og blive svære og få DIV reservedele til dem...valgte og sælge min imens alt virket...
    Dog vil jeg sige prisen er ALT for høj 49999 kr...
    Solgte min for 28000 kr den havde kørt 40000 km


    profilbillede
  • #29   3. nov 2020 Jeg snakkede med forhandleren i dag og han var kun villig til at gå ned i pris, hvis den blev solgt engros... Så ville han gå ned til 44.000,-. Af hvad jeg kunne forstå her og så inde på Magna Klub Danmark facebook gruppen, så er 44.000 stadigvæk for dyrt, selv ved forhandler, og så uden fordelene ved at købe ved forhandler, så kan det vidst ikke svare sig...

  • #30   3. nov 2020 Med mindre du har et cvr nr, kan du ikke købe den engros.
    I kan godt blive enige om en engros pris, men hvis du stadig køber den som privat forbruger, er du stadig dækket af den lovpligtige reklamationsret.


  • #31   3. nov 2020 Nej der har du ret i. Jeg ved dog der er nogle krumspring man kan lave ifht engros handel, hvor forhandleren sælger den til en med CVR nr og så køber man den af ham. Ikke noget jeg er interesseret i

  • #32   11. nov 2020 Hvis du ikke har købt endnu, skulle du prøve at se på Jimmy Schmidts Super Magna. Du kan finde ham i Magna Klub Danmark på Facebook. Mht fremrykkersæt findes der kun ét sæt, der er TÜV godkendt, og det kommer fra tyske Burchardt. Her kan man også bestille TÜV papirer, hvis man køber en mc med deres fremrykkersæt, men hvor papirerne mangler. Til info yder en 700 kubik 80 hk, mens en 750 yder 88 hk. Held og lykke smiley

  • #33   12. nov 2020 Jeg har ikke købt noget endnu og jeg har faktisk kigget på Jimmys Magna smiley men lige nu er jeg i tænkeboks om det i virkeligheden er en Magna jeg skal have.. kan i anbefale andre cruisers i samme dur?

  • #34   12. nov 2020 Jeg har haft en Super Magna i 2 år, og synes den ser godt ud, og kører fint og er relativ hurtig- Men man får ikke bundtræk som i andre 2 cylindrede choppere, men kan man leve med det, synes jeg det er et fint valg.

  • #35   12. nov 2020 Jeg fik at vide af en forhandler at, hvis man ikke selv har plads/tid/lyst til at skrue i den, så skulle man nok finde noget nyere. Er der hold i det? Jeg har personligt lysten, men ikke rigtig pladsen til det

  • #36   12. nov 2020 Næ.
    Det er jo en honda...


  • #37   12. nov 2020 Ja, #35, eller finde et andet værksted; nogle af fx de små værksteder er mere minded for at skrue på lidt ældre cykler end de større smiley

  • #38   13. nov 2020 #35 og #37: Det er vidst ikke et spørgsmål om hvor vidt værkstedet er minded på at skrue men mere om at der kommer mere vedligehold på ældre cykler (uanset om det står Honda eller andet på siden). Hvis den skal forbi et værksted hver gang noget skal justeres eller pilles lidt ved, så risikerer man hurtigt at smide de penge man sparede ved at købe en ældre MC. Det er ikke meget anderledes end med biler, hvor der også stille og roligt kommer flere og flere værksteds besøg efterhånden som alderen stiger.

  • #39   13. nov 2020 Og sådan må det være, #38, når der ikke findes nyere køretøjer af samme karakter smiley Det er ejers valg.

Kommentér på:
Honda Super Magna VF700

Annonce