{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.085 visninger | Oprettet:

O- ringskæde.... {{forumTopicSubject}}

"Svansen" har monteret o-ringskæde på min 125 cc vinter- MC med konsekvensen, at den baaare lige kan trække i højeste gear, men har betydelig lavere tophastighed.
Efter en pause på 3 årtier var jeg desværre ikke klar over "prisen" for at køre med o-ringskæde smiley
Har forsøgt med alle mulige smøremidler uden egentlig resultat:
Spørgsmålet bliver derfor; kan en mere slidt o-ringskæde blive lige så let-kørende som en alm. kæde?
På forhånd tak for svar....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  O- ringskæde....
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.647
    #1   17. nov 2020 Nej. Men den holder 3-4 gange så langt.

  • #2   17. nov 2020 Den kommer jo nok til at gå lidt lettere efter nogle tusinde kilometer dog

  • #4   17. nov 2020 Tænker det samme som #3.. har aldrig hørt om før at en o-ringskæde skulle give dårligere kraftoverføring end en kæde uden oringe.. men ville på ingen måde overraske mig hvis butiks assistenten ved thansen, som har skiftet kæde på din mc, har spændt kæden op som en flitsbue og det tænker jeg da vil kunne tage pusten fra en 125’er..

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.647
    #5   17. nov 2020 Der er mere modstand i en O-rings kæde, men det er nok kun hvis man har 9hk at man vil opdage det. smiley

  • #6   18. nov 2020 Takker for svarene; MCen har jo dog 11 HK ,men altså ikke nok til til o-ringskæde.
    Det jeg er mest sur over smiley er at når man venter ca. 3 t. på at Thansen ringer giiiider man ikke oplyse noget sådant.......
    Heldigvis kan jeg sagtens selv skifte blot kæden til foråret......


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.647
    #7   18. nov 2020 Thansen medarbejdere skal også sælge lamper, lyskæder og køleskabe, så de ved ikke alt om alt - som er det du betaler mindre for, og derfor selv skal undersøge.

    Du kan ikke klandre dem for at sælge dig et bedre produkt, end du havde i forvejen.

    Vil du have råd og vejledning, så køb tingene hos en MC forhandler.


  • Ole J
    Ole J Tilmeldt:
    maj 2020

    Emner: 1 Svar: 8
    #8   22. nov 2020 At en o-ringskæde holder længere end en almindelig kæde, gælder kun hvis man ikke gider vedligeholde sin MC. I - 86 købte jeg en ny Honda VF 750.F, født med o-ringskæde. Efter Ca 20.000 km fik kæden stive led. Jeg skar kæden over med en vinkelsliber. Jeg sleb en hobbykniv så jeg kunne skære alle o-ringe af, derefter blev kæden lagt i fortynder og vasket godt igennem og alle ledende blev løse. Kæden blev smurt godt med Bell-Ray blå kædespray og monteret igen med nyt samleled. Da mc'en blev byttet væk med 60.000 km på klokken var det med den originale kæde og kæde hjul........! - uden o-ringe...... Siden har jeg aldrig købt en o-ringskæde til nogle af mine mc'er.

  • #9   22. nov 2020 Der må jo have været tale om ganske pæn kørsel så -
    men takker for en fantastisk historie smiley
    (Specielt ift. den udskiftede kæde med 3.200 km - kæden havde åbenbart fået en skade el. fabriksfejl )


Kommentér på:
O- ringskæde....

Annonce