{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
841 visninger | Oprettet:

Køb af Første MC! {{forumTopicSubject}}

Hey MC' freaks smiley

Jeg står i den fantastiske situation af jeg skal ud og købe min første motorcykel.
Jeg har 40.000 kr
Mit behov er primært at kører rundt i KBH og omegn, bruge den frem og tilbage fra arbejde, og så nogle små ture i weekenden.

Jeg har kigget meget på Honda CB500 og CBR600.
Skal ud og prøve en CB500 i morgen, den er til salg hos en privat sælger.
Det er en 98´ som har kørt 32.500Km og den ser utrolig velholdt og orginal ud. Prisen på den er 42.500kr

Har et par spørgsmål som nybegynder..

Er det en fair pris for den CB500, forbeholdt at den er i orden ?

Burde jeg tage springet og gå for en CBR600 med det samme ?(skal låne flere penge..)

På forhånd tak!


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køb af Første MC!
  • #1   9. feb 2008 Ja for gud skyld... CBR 600.. De andre bliver du ALT for hurtigt trætte af...
    Min mening..


  • #2   9. feb 2008 Det er en god pris for en CB500 af den årgang, er den velholdt er det jo bare supert smiley

    Det er en mc du kan lære på, samt at den er sjov i mere end 1 sæson... Men det er selvfølgelig det mange ville kalde en "skole" cykel, men fuck det, det er en klasse maskine som er billig i drift, kører langt på literen, der er ikke bøvl med den og så er den billig at forsikre, hvilket jo også er en vigtig faktor smiley
    Jeg startede selv på en 500 ccm, en ER-5, og har ikke fortrudt det et sekund...

    En CBR600 er da helt sikkert en klasse bike, men den har en del flere kræfter end en CB500, er det en R eller F du vil have hvis det er?????

    Men som sagt er det en super maskine, man skal jo bare have diciplin nok til at kunne styre kræfterne, og den bliver da helt sikkert ikke kedelig lige sådan med det samme smiley


  • #3   9. feb 2008 Jeg ved at jeg vil blive glad uanset hvilken cykel jeg får, også selvom det ikke bliver drømme cykel CBR 600 til at starte med..... Jeg tænker bare om jeg kommer til at tabe for mange penge ved at skifte fra en CB500 til evt en CBR600 efter 1-2 år ? Ved godt at mc' er holder prisen bedre end f.eks biler, men alligevel.

    Hvad er forskellen på en CBR600 - R og F ?

    Tak for de kloge ord!






  • Dennis H
    Dennis H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 54
    #4   9. feb 2008 Tag CBR600

  • #5   9. feb 2008 Kræfterne og kørestillingen, og forsikringsprisen!!

    Ved R ringer alarm klokkerne desværre hos 99,9 pct af forsikringsselskaberne!!!

    F er nok mere en sports tourer, så den har knap så mange kræfter, men man sidder lidt mere behagelig på længere ture, og den er nok lidt nemmere at tumle som en starter bike end en R model!!!

    F har ca 110 hk

    R har ca 120 hk

    Men er R model får du nok ikke med dit budget... Men en F er sgu en super maskine, og så er du da sikker på ikke at tabe penge, da du jo nok ikke sælger den så hurtigt som en 500 ccm!!!


  • #6   9. feb 2008 Glemte at nævne at R selvfølglig har mere moment smiley

  • #7   9. feb 2008 Men jeg er selv mere til naked bikes, altså er ikke sådan til kåbe cykler.. Så der er nok andre der kan give mere kompetente svar end mig... Men held og lykke med køb af din første mc smiley

  • #8   9. feb 2008 Hvis det er en F med 110 hk, så er det en af de sidste årgange.. Ellers har de 100..

  • #9   9. feb 2008 Du skriver jo selv
    -Burde jeg tage springet og gå for en CBR600 med det samme ?-
    Pas på du ikke får noget der for dig til at brække nakken, hver gang du ser det du gerne vil have. Jeg forstår, at du alligevel sener skal have en cbr 600. Så køb den, og bliv rigtig glad for den fra starten.
    Held og lykke med købet c",)

    Mvh Per T


  • #10   10. feb 2008 Læner mig en del op ad Per T.

    Du er begynder, en R maskine kan være en mundfuld. Der er også noget der hedder forsikringspræmier-få lige dem med i regnestykket smiley


  • #11   10. feb 2008 Tjaeeeee, jeg kender da et par stykekr som er startet på en CB500 eller tilsvarende, og har haft den i et par år og været mere end godt tilfreds. De kører super godt de små maskiner, men tit set ned på af de større fordi de kun har 50-60hk.
    Men sådan en CB500 kører p.... godt. Til dit budget, så er der bedst økonomi i en nyere CB500 frem for en noget ældre CBR600f1 (eller f2 hvis du er heldig)
    Og de CBR600 du kan få til det budget er F1 modeller med 85-93hk, de har nogle år på bagen, og er ved at være slidte i sliddelene.


  • #12   10. feb 2008 De 500 man tager kortet på er sjover når man tager kortet og så er der sku ikke mere go i dem.
    Gå efter den R4 600.. Udover det mere power så har den også "lyden".
    Efter en sæson på den vil du alligevel have noget med mere ccm:)


  • #13   10. feb 2008 Nik: Godt vi alle er forskellige. Personligt syntes jeg en R4 lyder ganske fladt sammenlignet med hvad der ellers findes af motorkonstruktioner...

  • #14   10. feb 2008 En CBR600F2 står sq sjældent stille i nogen garage. Det er mindst lige så solid mekanik som CB500, og der i alle tilfælde mere MC i F2'eren. Hører du til gennemsnittet af unge mennesker i DK kommer du hurtigt til at savne power i en 500, og med lidt held kan du finde en F2'er til en pris der kommer tæt på 40.000.
    Alternativt kan du kigge på Suzuki RF600R eller Kawa ZZR600, de er også til at finde til en 40-50K, og er nok lidt mere touringvenlige end Honda'en, så det er en mulighed hvis det er det man ønsker.


  • #15   10. feb 2008 Nu handler det jo ikke bare om Power!!!

    tobenere og for den sags skyld enbenere har noget ikke så mange firbenere har - slaglængde!!!

    Det giver et ganske andet momentforløb. Det er gevaldig interessant at se, hvordan et mindre behov for gearskifter kan kompensere for færre heste.

    Dertil kommer, at der er en del mere fleksibilitet ved f.eks bykørsel på en CB500, ER5/ER6, Belgarda, GS500 eller for den sags skyld en bedaget Bonneville(hvis man gider skrue) end der er ved ret mange 4-cyl 600 maskiner.

    "kørekraft" betyder ikke bare hypheste ved mange omdr. Det betyder i allerhøjeste grad ogsa en flad momentkurve:-)

    Det er bestemt min erfaring, at det er langt lettere for en begynder at få udbytte af en "arbejdscykel" -altså en med moment ved lavere omdr, end en hel/halvracer, som han skal passe voldsomt på hele tiden.

    Det halve af køreglæden er at "kunne" og det kommer man langt hurtigere til på en "arbejdshest" end på en fyrig araber:-)


  • #16   10. feb 2008 I know - det er bare min erfaring at unge mennesker hurtigt bliver træt af "morfar-cyklerne" smiley

  • #17   10. feb 2008 Helt ærligt Max John

    Der er ikke mere morfar i en ER5/ER6 eller szr Belgarda, en man selv gør det til. Sidstnævnte æder jo de fleste racere på en snoet vej, og det ved både du og jeg:-)

    Det er langt sjovere at bruge de første år til at lære og kunne, end til at være halvnervøs:-)


  • #18   10. feb 2008 OK, så kalder vi det noget andet - same shit. Jeg kan bare se på mange af de unge gutter jeg kender at de sjældent har en tobenet 500cc mere end en halv eller en hel sæson. Og så var det måske federe at vælge "det rigtige" fra starten.

    Desuden mener jeg ikke man overhovedet kan sammenligne ER5 og ER6. Eller ER5 og Belgarda, for den sags skyld. De er jo 3 vidt forskellige cykler.
    Er enig i at ER6 og Belgarda er ganske friske på en snoet landevej smiley

    Mvh Mathias


  • #19   10. feb 2008 Og skulle du egentlig ikke snart i seng - morfar?





    smiley


  • #20   10. feb 2008 Du skal tag cbr 600.

  • #21   10. feb 2008 Så vidt jeg kan se er det svært at finde en CBR 600 F i "ordenlig" stand for omkring 40-50.000kr, ja selv 60.000(hvilket er mit absolut max beløb til at købe for) Enten har de mange km. på bagen og/eller er de ret gamle. Jeg vil være sikker på ikke at komme ud for overaskende dyre reperationer.

    En væsentlig ting jeg glemte at nævne er at, jeg kun har økonomien til at få ansvars forsikring på MC'en.
    Det for mig til at hælde mere til CB500' eren.

    Den "R4" der bliver nævnt, hvad er det for en cykel?? Synes ikke jeg kan finde noget om sådan en.

    Hvis nogen skulle være interreseret så har jeg lige uploaded et billede af den CB500 jeg skal prøve idag.
    (link fjernet)

    Igen mange tak for svarende!!


  • #22   10. feb 2008 Den R4 er cbr600'eren..

  • #23   10. feb 2008 -Anders C
    R4 står for række 4, altså 4 cylindre i en række, som på CBR. CB 500 har en R2, altså 2 cylindre i en række.

    En CB500 er et rigtigt godt sted at starte. Den er rigeligt hurtig til den danske trafik, den har en komforabel siddestilling, den er nem at håndtere og så er den billig i vedligeholdelse.
    Det kan godt være, at du vil opgradere om et år eller to, men den er nem at sælge igen, så det bør du ikke bekymre dig om.


  • #24   10. feb 2008 Nå, men hvis du VIL ha' en CB500 kan du jo passende kaste et blik på den min kæreste har til salg:

    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=26694

    smiley


  • #25   10. feb 2008 Rigtigt at man for op til 60.000,- godt kan finde en F2 i god stand, me du startede med at skrive du havde 40K til en MC, og det rækker ikke til en F2, kun en F1 i rimelig stand.

  • #26   10. feb 2008 En CB500 er et fornuftigt valg som begynder. Den kører langt på literen og udgifterne til service er overkommelige. Og så løber den ikke så nemt fra dig, på den kan du rigtig lære at udnytte de kræfter den har og det er altså sjovt. Jeg kender flere tilfælde hvor unge gutter har kastet sig over en R-maskine fra start og det er for sent at fortryde, når man er bundet til en kørestol!

  • #27   10. feb 2008 Så besluttede jeg mig sku... Køber den CB 500 jeg var ude og prøve idag!!
    Den var virklig flot og man kunne tydeligt se den var meget velholdt! Startede og kørte som den skulle. Jeg fik prisen ned på 39.500kr og så syner sælgeren den for mig.
    >>Max Djohn, den CB500 ser også fin ud, men den er vidst ikke et helt så godt tilbud som den jeg har kigget på smiley

    Kæft jeg har optur på =)


  • #28   10. feb 2008 Tak smiley
    Nu skal jeg bare lige ha' vindskærmen af , sat nogle klare blink på og muligvis ha afkortet bagskærmen.
    Hvor kan man købe klare blink til sådan en ? Ved heller ikke lige hvordan jeg skulle få afkortet bagskærmen....


  • #29   10. feb 2008 Godt valg smiley

    Tillykke med den smiley


  • #30   10. feb 2008 Anders C:

    Det var et rigtig smart valg smiley

    Tillykke!!!!


Kommentér på:
Køb af Første MC!

Annonce