Køb af Første MC! {{forumTopicSubject}}
Hey MC' freaks
Jeg står i den fantastiske situation af jeg skal ud og købe min første motorcykel.
Jeg har 40.000 kr
Mit behov er primært at kører rundt i KBH og omegn, bruge den frem og tilbage fra arbejde, og så nogle små ture i weekenden.
Jeg har kigget meget på Honda CB500 og CBR600.
Skal ud og prøve en CB500 i morgen, den er til salg hos en privat sælger.
Det er en 98´ som har kørt 32.500Km og den ser utrolig velholdt og orginal ud. Prisen på den er 42.500kr
Har et par spørgsmål som nybegynder..
Er det en fair pris for den CB500, forbeholdt at den er i orden ?
Burde jeg tage springet og gå for en CBR600 med det samme ?(skal låne flere penge..)
På forhånd tak!
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 16 MC-er: 4 Emner: 81 Svar: 906
Min mening..
nov 2006
Følger: 50 Følgere: 48 MC-er: 4 Emner: 385 Svar: 3.372
Det er en mc du kan lære på, samt at den er sjov i mere end 1 sæson... Men det er selvfølgelig det mange ville kalde en "skole" cykel, men fuck det, det er en klasse maskine som er billig i drift, kører langt på literen, der er ikke bøvl med den og så er den billig at forsikre, hvilket jo også er en vigtig faktor
Jeg startede selv på en 500 ccm, en ER-5, og har ikke fortrudt det et sekund...
En CBR600 er da helt sikkert en klasse bike, men den har en del flere kræfter end en CB500, er det en R eller F du vil have hvis det er?????
Men som sagt er det en super maskine, man skal jo bare have diciplin nok til at kunne styre kræfterne, og den bliver da helt sikkert ikke kedelig lige sådan med det samme
sep 2007
Følger: 3 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 49 Svar: 576
Hvad er forskellen på en CBR600 - R og F ?
Tak for de kloge ord!
mar 2007
Følger: 1 Emner: 20 Svar: 54
nov 2006
Følger: 50 Følgere: 48 MC-er: 4 Emner: 385 Svar: 3.372
Ved R ringer alarm klokkerne desværre hos 99,9 pct af forsikringsselskaberne!!!
F er nok mere en sports tourer, så den har knap så mange kræfter, men man sidder lidt mere behagelig på længere ture, og den er nok lidt nemmere at tumle som en starter bike end en R model!!!
F har ca 110 hk
R har ca 120 hk
Men er R model får du nok ikke med dit budget... Men en F er sgu en super maskine, og så er du da sikker på ikke at tabe penge, da du jo nok ikke sælger den så hurtigt som en 500 ccm!!!
nov 2006
Følger: 50 Følgere: 48 MC-er: 4 Emner: 385 Svar: 3.372
nov 2006
Følger: 50 Følgere: 48 MC-er: 4 Emner: 385 Svar: 3.372
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 16 MC-er: 4 Emner: 81 Svar: 906
mar 2007
Følger: 70 Følgere: 60 MC-er: 14 Emner: 202 Svar: 805
-Burde jeg tage springet og gå for en CBR600 med det samme ?-
Pas på du ikke får noget der for dig til at brække nakken, hver gang du ser det du gerne vil have. Jeg forstår, at du alligevel sener skal have en cbr 600. Så køb den, og bliv rigtig glad for den fra starten.
Held og lykke med købet c",)
Mvh Per T
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.160
Du er begynder, en R maskine kan være en mundfuld. Der er også noget der hedder forsikringspræmier-få lige dem med i regnestykket
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.436
Men sådan en CB500 kører p.... godt. Til dit budget, så er der bedst økonomi i en nyere CB500 frem for en noget ældre CBR600f1 (eller f2 hvis du er heldig)
Og de CBR600 du kan få til det budget er F1 modeller med 85-93hk, de har nogle år på bagen, og er ved at være slidte i sliddelene.
feb 2004
Følger: 35 Følgere: 34 MC-er: 1 Emner: 89 Svar: 2.737
Gå efter den R4 600.. Udover det mere power så har den også "lyden".
Efter en sæson på den vil du alligevel have noget med mere ccm:)
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.436
apr 2005
Følger: 93 Følgere: 98 MC-er: 1 Annoncer: 1 Svar: 2.826
Alternativt kan du kigge på Suzuki RF600R eller Kawa ZZR600, de er også til at finde til en 40-50K, og er nok lidt mere touringvenlige end Honda'en, så det er en mulighed hvis det er det man ønsker.
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.160
tobenere og for den sags skyld enbenere har noget ikke så mange firbenere har - slaglængde!!!
Det giver et ganske andet momentforløb. Det er gevaldig interessant at se, hvordan et mindre behov for gearskifter kan kompensere for færre heste.
Dertil kommer, at der er en del mere fleksibilitet ved f.eks bykørsel på en CB500, ER5/ER6, Belgarda, GS500 eller for den sags skyld en bedaget Bonneville(hvis man gider skrue) end der er ved ret mange 4-cyl 600 maskiner.
"kørekraft" betyder ikke bare hypheste ved mange omdr. Det betyder i allerhøjeste grad ogsa en flad momentkurve:-)
Det er bestemt min erfaring, at det er langt lettere for en begynder at få udbytte af en "arbejdscykel" -altså en med moment ved lavere omdr, end en hel/halvracer, som han skal passe voldsomt på hele tiden.
Det halve af køreglæden er at "kunne" og det kommer man langt hurtigere til på en "arbejdshest" end på en fyrig araber:-)
apr 2005
Følger: 93 Følgere: 98 MC-er: 1 Annoncer: 1 Svar: 2.826
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.160
Der er ikke mere morfar i en ER5/ER6 eller szr Belgarda, en man selv gør det til. Sidstnævnte æder jo de fleste racere på en snoet vej, og det ved både du og jeg:-)
Det er langt sjovere at bruge de første år til at lære og kunne, end til at være halvnervøs:-)
apr 2005
Følger: 93 Følgere: 98 MC-er: 1 Annoncer: 1 Svar: 2.826
Desuden mener jeg ikke man overhovedet kan sammenligne ER5 og ER6. Eller ER5 og Belgarda, for den sags skyld. De er jo 3 vidt forskellige cykler.
Er enig i at ER6 og Belgarda er ganske friske på en snoet landevej
Mvh Mathias
apr 2005
Følger: 93 Følgere: 98 MC-er: 1 Annoncer: 1 Svar: 2.826
sep 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 6 Svar: 26
sep 2007
Følger: 3 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 49 Svar: 576
En væsentlig ting jeg glemte at nævne er at, jeg kun har økonomien til at få ansvars forsikring på MC'en.
Det for mig til at hælde mere til CB500' eren.
Den "R4" der bliver nævnt, hvad er det for en cykel?? Synes ikke jeg kan finde noget om sådan en.
Hvis nogen skulle være interreseret så har jeg lige uploaded et billede af den CB500 jeg skal prøve idag.
(link fjernet)
Igen mange tak for svarende!!
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 16 MC-er: 4 Emner: 81 Svar: 906
aug 2006
Følger: 22 Følgere: 24 MC-er: 6 Emner: 14 Svar: 2.913
R4 står for række 4, altså 4 cylindre i en række, som på CBR. CB 500 har en R2, altså 2 cylindre i en række.
En CB500 er et rigtigt godt sted at starte. Den er rigeligt hurtig til den danske trafik, den har en komforabel siddestilling, den er nem at håndtere og så er den billig i vedligeholdelse.
Det kan godt være, at du vil opgradere om et år eller to, men den er nem at sælge igen, så det bør du ikke bekymre dig om.
apr 2005
Følger: 93 Følgere: 98 MC-er: 1 Annoncer: 1 Svar: 2.826
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=26694
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.436
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 59 Svar: 853
sep 2007
Følger: 3 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 49 Svar: 576
Den var virklig flot og man kunne tydeligt se den var meget velholdt! Startede og kørte som den skulle. Jeg fik prisen ned på 39.500kr og så syner sælgeren den for mig.
>>Max Djohn, den CB500 ser også fin ud, men den er vidst ikke et helt så godt tilbud som den jeg har kigget på
Kæft jeg har optur på =)
sep 2007
Følger: 3 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 49 Svar: 576
Nu skal jeg bare lige ha' vindskærmen af , sat nogle klare blink på og muligvis ha afkortet bagskærmen.
Hvor kan man købe klare blink til sådan en ? Ved heller ikke lige hvordan jeg skulle få afkortet bagskærmen....
nov 2006
Følger: 50 Følgere: 48 MC-er: 4 Emner: 385 Svar: 3.372
Tillykke med den
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.160
Det var et rigtig smart valg
Tillykke!!!!
Køb af Første MC!