{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.445 visninger | Oprettet:

33 mc folk døde sidste år????. {{forumTopicSubject}}

Fedt de har lavet den, chast test, ja jeg ved sku ikke lige hvordan man staver det haha.
Men hvad pokker kan vi gøre for at sikker os selv noget mere???, jeg synes det er fedt så mange er begyndt og køre med vest, men reflexer på også den farve er jo ikke lige en man ikke ser.
Jeg synes bare det store problem er, at alle køre med lys på, de latterlige 45 Knallerter, har jo så meget lys på så de ligner en Knallert fra rummet haha.
Hvis nu vi mc folk kører med gult lys, måske det kunne hjælpe, men ved godt, mange af de ulykker som skete sidste år, var på grund af høj fart.
Hvad synes i vi kan gøre for at sikker os selv noget mere, måske vi kunne komme med nogle gode ider, som vi kunne sende ind til, rådet for større færselsikkerhed, ha et godt 2008 mc år, og pas på jer selv. mvh Jan k


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  33 mc folk døde sidste år????.
  • #1   11. feb 2008 Frisk Jan smiley

    Nu skal du nok høre folk hyle og, at det er en krænkelse af deres personlige frihed at tage en vest på, men det er jo deres problem:-).

    Kig ind til Frank på www.bikerfriend.dk og se på Vibra-lys.

    Det har jeg anvendt i det meste af to år nu, og det fungerer godt smiley og så generer det i modsætning til fjernlys om dagen og Xenon ikke nogen.

    Det koster en 5-600 kr, hvilket afholder de fleste scooterdrenge fra at købe det, og det er let at montere


  • #2   11. feb 2008 kør defensivt og tro ikke på andre trafikanter end dig selv..



  • #3   11. feb 2008 Bygge veje kun til motorcykler, med opvarmet asfalt og uden salt, med perekte kurver og ingen sideveje og farlige kryds.. det er ihvertfald mit foreslag... eller også skal folk bare lære at kører fornuftigt

  • #4   11. feb 2008 Det er ikke for at lege morfar, MEN, jeg har selv de følgende 4 regler:

    1) Hold AFSTAND, kør ikke op af røven på andre,
    2) Overhold hastighedsbegrænsningerne,
    3) Kør med sikkert udstyr.
    4) Og husk, at det ikke gælder om at kommer først til næste lyskryds.


  • #5   11. feb 2008 Enig med Siavash T, dog med undtagelser:

    1) Kør gerne tæt, men ikke for tæt.
    2) Kør minimum 100 på landevejen, det andet er for tøset.
    3) Brug udstyr alt efter vejret, men gerne med hjelm.
    4) For guds skyld, kom først frem til krydset.

    Men ellers kør forsigtigt. smiley


  • #6   11. feb 2008 Darwin sagde det allerede dengang....."survival of the fittest".......

    giv den alt hvad den kan trække og er der rødt lys, det er = farligt vejkryds...så er det fuld fart over krydset...man skal jo ikke opholde sig steder hvor det er farligt..


  • #7   11. feb 2008 Tak for jeres indlæg, Kenneth få dig et liv, du skulle have taget dit kort og mc, med sådan en udmelding skam dig.
    Johnny godt skrevet, og held og lykke, og til Sirxx, jeg kan kun give dig ret, den regler de har lavet med de unge skulle gælde for alle, men lige meget hvad politiker og vi mc folk prøver og komme med gode forslag, der vil altid være tumper som, har set Goest rider og skal prøve og køre på samme måde, ved der er mange som kører stærkt, hvis i vil kører stærkt så gør det dog for pokker hvor på motorvej, eller hvor i er sikker på i kan se langt frem, og ikke i byer. mvh Jan k


  • #8   11. feb 2008 Som Knud skriver, så kan du skille dig gevaldigt ud fra en 45-knallert ved hjælp af Vibra lys. Det har jeg selv monteret, og det ser også fedt ud når det er aktiveret.. Ikke mindst lægger folk mærke til dig! Det føles godt når man køre, at man ikke overrasker folk.

    Det er "æmmervæk" en god ide der er blev et realiseret, dem bør man tage brug af på vejen - det er derfor de er opfundet smiley Ligesom Airbag'en og ESP, ABS til biler..


  • #9   11. feb 2008 Den ide med gult lys til MC kan ikke anbefales. Lysstyrken er slet ikke god nok til de hastigheder vi må køre med om natten.
    Det skulle være omvendt. Gult lys på knallerterne. Der passer lysmængden fint til 30/45km/t


  • #10   11. feb 2008 1: der skal ikke bruges skrækkampanger, men oplysningskampanger, hvor der fokuseres på: afstand til forankørende, brug af blinklys, orientering ved vognbaneskift/udkørsel, hasighedsvurdering af medtrafikanter.
    Hvis folk får en bedre forståelse af disse ting, vil det efter min mening gavne alles sikkerhed i trafikken.

    2: Glem nu de latterlige veste. Mig bekendt er der intet belæg for at de kunne have minsket dødsulykkerne for mcer. I forvejen er kørelys lovpligtigt. Kan man ikke skelne mellem en mc og en scooter, har man ikke orienteret sig ordentligt. (se punkt 1)
    Skal der noget reflekterende på kroppen, kunne der vedtages at en dragt eksempelvis skal have 5% refleksmateriale påsyet. Dette kunne gøres i logoer mv.

    -Hvad jeg selv gør:
    -Holder afstand.
    -Overhaler ikke hvor jeg ikke kan se vejens forløb.
    -Orienterer mig til venstre, til højre, til venstre før jeg kører ud på en vej.
    -Vurderer medtrafikanternes hastighed før end jeg kører ud foran dem.
    - Holder ikke "på min ret" men giver andre plads.
    - Bruger blinklysene så andre ved hvad jeg vil.
    - Kører med mit nærlys tændt.
    - Afpasser farten efter forholdene.
    Og så kan mcen få gaas når jeg mener det er forsvarligt.


  • #11   11. feb 2008 hej et godt råd til alle stol ikke på at folk vil holde deres vigepligt mig og konen lærte af flyve sidste år den 5 maj kl 0230 på fr sundsvej ved ølstykket min suzki bandit 1200 s døde denne dag kun 1 1/2 mdr gamle blev over set .

  • #12   11. feb 2008 Man bør nok også i statistikken tage højde for at antallet af motorcyklister er steget til det dobbelte de sidste par år. Det er dog stadig ikke nogen udskyldning for ikke at færdes der ude med omtanke.

  • #13   11. feb 2008 Vibra lys, langt lys, lys mig her og der :o).

    Kørte i 8 år (1998-2006), på en Laverda 1000 3C UDEN lys (om dagen naturligvis), idet en gammel svend som sådan en fyr ikke altid havde det for godt med at køre med konstant lys på - eneste uheld var en påkørsel bagfra, da jeg valgte at holde tilbage for en politibil med udrykning, det synes den bagvedkørende så ikke var nødvendigt.

    Totalskadede en varevogn med en Kawasaki Z650 (lærte at flyve ved samme lejlighed), med helt tilstrækkelig lygteføring.

    Humlen er, som flere skriver også her i tråden - kør med omtanke, brug sikkerhedsudstyret mellem ørerne - det giver meget bedre end allehånde tekniske løsninger (som du selvfølgelig kan supplere med hvis du synes).

    JLL
    51-årig friværdi MC-ist
    startede dog som 18-årig :o)


  • #14   11. feb 2008 Jan K

    Fint indlæg men der er kommet mange flere Mc`er på ide danske veje de sidste år ind nogen siden så naturlig flere ulykker der er også kommet flere biler i vor lille Danmark.

    Vi skal alle gøre alt for at få de kedelige ulykker ned i antal.

    " SirXX "

    Gamle mænd på nye MC'er som ikke har kørt Mc de sidste mange år udgøre også en støre risiko måske en Kontrollerende Køreprøve hver 5 år efter fyldt 35-40 år ville hjælpe og syn af Mcer hver andet år
    Resultat i alt færre mcer på vejene og ulykke tallet kunne måske styrtdykke og måske også med resultat af meget billiger forsikringer til alle.



    Har da købt sådan nogle gule veste men bruger dem kun når jeg køre med mine børn bag på.

    De gule veste er sku grimme smiley


  • #15   11. feb 2008 Rolig nu Jan K: det var nu mest for sjov.......baseret på at denne snak er en evig tilbagevendende diskusion, og jeg tror vi alle kender svaret........kør efter foreskrifterne, og overhold de regler der er, og i øvrigt...brug hovedet...

    jeg vil sgu ikke køre med en vest, det bruges kun når vi kører fælles tur ( 1 og sidste person i kolonnen)
    eller folk der er på knallet kursus...

    med andre ord tænk jer om derude, og skal i køre sidsygt så gør det på en bane...




  • #16   11. feb 2008 Som skrevet i et tidligere indlæg, men det kommer sku af en eller anden grund op hele tiden:

    2007 var det tiendeværske år i den sidste 14 års periode med hensyn til dræbte sat i forhold til antallet af MC'ere i alt - med andre ord, der er altså 9 år hvor antallet af dræbte procentuelt har været højere end 2007, just for the record.

    JLL

    P.S. 1 dræbt er én for meget


  • #17   11. feb 2008 Øhhhhh værske = værste :o)

  • #19   11. feb 2008 Rart at det ikke er alle der er negative.
    http://fpn.dk/motor/mc/article1085188.ece


  • #20   11. feb 2008 Video af vobra er forsøgt her, men det kommer slet ikke ordentlig igennem:-)

  • #21   11. feb 2008 Enig med Don T, i alt fald for så vidt angår de første 3
    punkter *G*

    Know your limits - or they will know you.......



  • #22   11. feb 2008 Det er ret sjovt at alle Jer der taler om hastighed, hold afstand, tag den med ro, veste, div. lys osv alle kører Cruiser-mc... Jeg tænker at det nok falder mere naturligt at tage den med ro, når cyklen er beregnet til det.. Jeg synes selv, at jeg kører (når jeg ellers har kværn, hehe) fornuftigt, meeen engang i mellem får den da lov at arbejde på motorvejen. Som regel dog kun i et minuts penge, indtil koldsveden melder sig.. Veste, lys osv. kunne jeg aldrig finde på at iføre mig frivilligt...

  • #23   11. feb 2008 ja en anden ting der er "sjovt", at dette kommer op igen og igen, og at langt den overvejende del af pressen og dem der skulle have forstand på lidt talmanipulation, mere tækker deres politiske image, end kommer med relevante tal.

    Som skrevet før, set i forhold til antallet af MC'ere på vejene, så er dødsulykkerne i 2007 altså kun på en 10. plads, altså 9 år der er værre rent dødsulykkemæssigt end 2007.

    Lavede lige en statistik på ulykker i det hele taget, dette viser, at ulykker i 2006 (har desværre ikke 2007 tallet) set i forhold til den totale population af MC'ere er ca 1/4 af ulykkestallet for 1993, der i denne sammenhæng var det værste.

    Vi ligger faktisk på et niveau der siger 26,9% af 1993 niveauet når der tages højde for antallet af indregistrerede MC'ere.

    Mvh
    JLL


  • #24   11. feb 2008 Jeg kører endnu mere defensivt end førhen pga en flyvetur i 2006. Jeg har nu altid kørt "pænt" og efter forholdene - især i Kbh. der skal jeg ikke nyde noget! Men vi kan stadig blive overset og derfor kører jeg som om alle billister "sover" bag rattet.
    Køreskolerne kunne vise lidt mere om hvad der kan ske ved sammenstød mellem mc og billist, så billisterne blev mere opmærksomme. For som mc'ist ved vi alle godt, at vi er de små i trafikken.


  • #25   11. feb 2008 trafikanter i det hele taget, uanset om man er mc'ist, bilist eller andet - så skal man fan'me være mere opmærksom og koncentrere sig om det man skal i stedet for at pille næse, sende sms'er, lede efter hårspænder og hvad folk ellers foretager sig mens de kører i trafikken.

    Det er rystende........
    Var så sent som for en time siden udsat for en bilist der svingede til højre fra en sidevej og ud foran mig 15 meter foran mig. Jeg kom i en Sprinter varevogn, og den er sgu da ikke sådan at overse......

    Sådan noget pisser mig virkelig af !


  • #26   11. feb 2008 Jep. tag en lille køretur og det er garanteret, at man vil møde de første 20 biler hvor folk har travlt med en mobiltelefon.
    Min genbo har fået ny bagskærm på bilen 2 gange på et år pga. folk der har overset, at han er standset for rødt lys - fordi de havde travlt med sms!


  • #27   11. feb 2008 Sorry Kenneth var sku lidt hård ved dig, og hvorfor har jeg entligt lavet det indlæg????, jeg elsker jo selv og køre lidt race af og til, måske fordi man har fået kone og pap børn, så tænker man sig lidt om, lige til man sidder på dyret igen haha, jeg kunne nu heller ikke finde på og køre med vest, men synes det er en god ide.
    Det kunne være fedt hvis vi kunne få politikerne til og lave en lov, der siger at 45 knallert skal køre med gult lys, også en reklame i tv, det kunne måske få bilister til og få øje på os mc folk.
    Det med og læse trafikken er sku en god ting, jeg har undgået mange ting ved og kunne læse trafikken.
    Når jeg kører på landevej, og ser en fra en side vej, som skal ud på landevej, så trækker jeg altid ud mod mitterlinje, og nogen gange trykker jeg lige på overhaling,s knappen et par gange så de for det lange lys, så holder de sku stille haha.
    Men vi kan jo alle komme med gode indlæg om alt muligt, det mest væsenlige er jo og kører med omtanke ikk. mvh Jan k


  • #28   11. feb 2008 her i det mørke thy er der en speciel færdselsregel man skal huske på: landmænd SKAL ikke holde tilbage eller bruge lys, advarselstrekanter eller lignende rammel der er moms fritaget og kan trækkes fra mm. Var ufatteligt tæt på at kysse bondemand numses 56 furers vendeplov sidste år, intet, siger intet baglys eller reflekser.... Så det der gælder, regn ikke med nogen passer på dig eller ser dig, hold øjnene åbne hele tiden, og pas satans på i mørket...

  • #29   11. feb 2008 For mig er der egentligt kun en gældende regl i trafikken.
    Alle andre end dig selv er idioter. Det opsummerer lidt det meste som er sagt.


  • #30   11. feb 2008 godt formuleret patrick....

Kommentér på:
33 mc folk døde sidste år????.

Annonce