{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.120 visninger | Oprettet:

Honda Bol D'or {{forumTopicSubject}}

Hej mc venner
Er helt tilfældig blevet tilbudt Honda Bol D'or.
Årg: 1982
Km: ukendt
Ccm: 900
Kan starte og kører, men går først på alle 4, når den er varm.
Har ikke kørt regelmæssig siden 2014.
Er med afgift, men skal naturligvis synes.
Hvad må den koste???
Håber der er et par kendere derude, da jeg intet kender til den model.
Prøver at vedhæfte et billede..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Honda Bol D'or
  • #1   5. jan 2021 Den er på vej op i pris, eller har været det.
    En 900 Bol d or i showroom condition kan koste over 50000. En fin og velkørende i orginal stand måske 25000, er den ikke kørende, som i dette tilfælde er vi nærmere 10.000,- mangler der dele eller er den uoriginal, også hvis lakken er uoriginal er vi under dette igen.
    Ovenstående vil være mit bud på en prisramme.
    Men læg gerne et billede op.


  • #2   5. jan 2021 Bare lyt til Bjarne har selv haft et par stykker hvis den ikke køre på alle cylinder kan det være karburatoren eller også er den slidt op og det er ikke alle stumper der er lige til at få fat i

  • #3   5. jan 2021

    profilbillede
  • #4   5. jan 2021 #1 Bjarne
    Så lykkedes det mig at få et billede på.. smiley


  • #5   5. jan 2021

    profilbillede
  • #6   5. jan 2021 Jeg ville Max give 10.000kr den kan jo godt blive dyrt bekendtskab alt efter hvad årsagen er til den ikke køre på alle cylinder før den er varm smiley

  • #7   5. jan 2021 Original

    profilbillede
  • #8   5. jan 2021 Hej Lars. Jeg har en CB750 og en CB900 fra 82-83. De er købt på ca samme betingelser som din. Den ene kunne køre, den anden ikke. De havde begge stået i flere år.

    Det er gamle cykler, og der er masser af muligheder for et dyrt bekendtskab. smiley Men det kan jo også være noget helt simpelt. smiley

    Under alle omstændigheder er det en god ide at kunne det meste selv. Ellers bliver det hurtigt dyrt ift. indkøbspris. Jeg vil ikke mene den må koste over 10.000,-


  • #9   6. jan 2021 Tak til alle for gode og saglige svar, nu er jeg lidt bedre rustet, så må jeg høre hvad sælger mener, da han sagde: giv et bud, den står bare i vejen....
    God dag til alle, og pas på i snevejret..


  • PSJE E
    PSJE E Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Svar: 4
    #10   6. jan 2021 Byd max 5000 og så gå lidt op hvis du virkelig vil ha den......
    Hvor godt kender du sælger? Uanset behandl ham godt - måske han forventer en tusse - måske tror han det er den halve pensionsopsparing.
    Der er en grund til at en "mint" koster 50000....
    Den der ser da rimelig hel ud..... og det er sårn en Honda er skruet fornuftig sammen...
    MEN der er en masse kæder i den motor smiley og de er garanteret slidt ..... hvis uheldig kan de blive så slidt at de begynder at gnave i strammer skinner og cylinderblokken.. Sådan en havde jeg - den var slidt for 20-25 år siden. Renoverede den og senere sprang den ene knastkæde og bukkede en masse ventiler og smadrede et topstykke....
    MEN det er stadig en fed cykel - jeg vil ha en igen :-).
    Du skal regne med at bruge lidt penge og en del timer før du er kørende
    Forgaffel skal have kærlighed med nye pakninger og olie.... er du uheldig er der gravrust på crom ....og du er x1000 fattigere.
    Du skal have 2 nye dæk - hvis den har stået + 5 år.
    Bremser skal have kærlighed og nye klodser- er du uheldig er skiverne døde x1000 fattigere.
    Udstødning er forrør rustet igennem x1000 fattigere.
    Kæde? 500 kr.
    Nummerplade....syn koster heller ikke gratis.
    Lakering ...hvis som orig x1000 fattigere
    OSVOSV OSV OSV.........
    Men hvis den stod i vejen ved min Nabo snuppede jeg den alligevel ....det er rigtig motorcykel, nem at skrue i og den kan køre stærkt...
    At den ikke kan styre og bremse.....så behøver man ikke tipse for at få spænding
    BYD smiley


  • #12   6. jan 2021 Det er en god og stabil cykel . Men stumper er dyre til gamle homdaer for nogle år siden gik jeg ud af døren hos holtug mc med en plast pose med de mest fornødne stumper til min gamle cbx 1000 . Rep sæt til alle kaliber klodser bagskive og kædekit 6 tændrør filter og 5 liter olie der var for 9500 kr i posen smiley Og så var der min vf750 c for et par år siden den skulle ha et par gaffelben grundet rust til 2800kr pr. Stk. Held og lykke med købet mvh. Henrik

  • #16   7. jan 2021 Hej Henrik #15
    Den er noteret, jeg undersøger nærmere.
    Cyklen ejes af en tidligere arbejdskollega, og står i Sorø.
    Mvh. Lars


  • #18   8. jan 2021 Jeg har lige købt en Boldor 900, totalt renoveret, står som ny. Kr 24.000.
    Jeg solgte selv en Boldor 900 for 3 år siden, og fik kr 25.000. Gået 92.000 km.


  • #19   9. jan 2021 min far har også haft cb750 bol'dor. fantastisk maskine og virkelig sjov. der var også et problem med at den kun kørte på 3, så det er et kendt problem tror jeg.
    hvis du får den, skift tændrørene og tjek tændkablerne.... har haft mange maskiner efterhånden, og 70% af tiden er det vare et skide tændrør til 50 kr. og dages adskillelse og fejlfinding indtil man bare skifter den lille satan smiley


  • Claus L
    Claus L Tilmeldt:
    aug 2006

    Følgere: 3 Emner: 11 Svar: 236
    #20   10. jan 2021 Hej..,

    Jeg har en rigtig fin mekanisk set som jeg har købt af en selvstændig honda mekanikker efter at den har stået uden at blive brugt i mange år..

    Jeg overvejer at gå af med den da jeg kun har kørt ca. 300 km på den siden jeg købte den grundet en diskoprolaps i nakken..

    Den er synet sommeren 2019..

    Motoren spinder som en mis uden nogen form for mislyde eller kæderaslen.., og den trækker rigtigt godt..

    Den ryger på ingen måder ikke.., heller ikke under kold opstart..

    Honda mekanikeren roser motoren til skyerne, efter jeg har købt den, og siger at han sjældent har hørt en så "stille" en Boldor motor..

    Der er ingen rustdannelser i tanken..

    Ventiler og knastkæder er justeret..
    Kaburatorerne er renset og justeret.., samt den har fået nye indsugnings gummi’er..

    Alle bremsekaliberne har været skilt af gennemgået smurt op og samlet..

    Forgafflen er gennemgået og har fået nye pakdåser..

    Alle lejerne i svinggaffel, kronrør og hjul er renset og smurt..

    Den har fået nye tændrør..
    Nyt luftfilter..
    Olieskift og oliefilter er skiftet..
    Nyt gelebatteri..

    Så rent teknisk er den i top..

    Kosmetisk trænger den måske til en tur.., evt. en ny gang lak afhængig er temperament..

    I sommers begyndte den, efter at have kørt ca. 8-10 km, ikke at ville tage gassen i perioder..

    Jeg var forbi honda mekanikkeren og alt blev tjekket igennem, efter jeg havde skiftet tændspoler, og han siger at vi skal have kørt direkte strøm på tændspolerne da der er for stor modstand i ledningsnettet..

    Jeg har fundet opskriften på det på en triumph side.., det er i gåseøjne bare et lysrelæ og lidt ledning der skal, men jeg skal lige prøve at have skilt tændingslåsen af og lige have renset bundstykket først..

    Jeg har et billede af annoncen fra da jeg købte den..
    I annoncen står de ting der var gennemgået af Honda mekanikkeren inden jeg overtog den..

    Taget i betragtning af alle de ting der er gennemgået på den bliver det nok den mest gennemgåede 900 Boldor til prisen..

    Jeg forventer nok ca. 15000 kr for den..
    Den er med nummerplade..

    Ved interesse så send mig gerne en privat besked så får jeg en nemlig en mail, da jeg ikke er forbi herinde dagligt..


  • #21   11. jan 2021 Hej Henrik E
    Har sendt dig en SMS...


Kommentér på:
Honda Bol D'or

Annonce