2.440 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
13 Svar
praktisk MC Camping Gear praktisk MC Camping Gear
Hej med jer.
Jeg er så heldig at have en kæreste som er frisk på ideen om motorcykel camping. I den forbindelse er jeg på udkig efter camping gear. Nærmere sagt camping gear der fylder så lidt som muligt når det er pakket ned. Telt, soveposer osv. Vi snakker 2 personer plus bagage på en enkelt cykel med sidetasker og en sissy bar som der også kan bindes noget til. Har i nogle anbefalinger?
0 synes godt om
okt 2015
Følger: 5 Følgere: 32 Emner: 45 Svar: 263
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.500
I mange år havde de stadeplads på div større træf i Danmark, og havde også en del af deres sortiment ved mc forhandlere. Så de kender markedet og behovet.
Jeg har selv to af deres mindste soveposer. De har spejlvendt lynlås så de kan lynes sammen, og hver for sig, sammenpakket, fylder de hvad der svarer til en lille håndbold.
Deres tunneltelte er også gode.
Det der fylder mest, er non liggeunderlag/luftmadras. Der skal i finde ud af hvad jeres komfort skal være.
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 275 MC-er: 5 Emner: 130 Svar: 4.951
Med størrelsen på teltet er det lidt et kompromis, har et ultra lille to mands hvor inder og ydertelt er i et, det fylder absolut minimalt, og det holder fint vand ude. Men kan se at de ikke længere har specielt små tunneltelte i deres sortiment.
Men det er jo også et kompromis, skal man opholde sig i teltet mere end blot til at sove, så skal det have en hvis størrelse, det er rart lige at have muligheden for at kunne få noget morgenmad osv. i tørvejr hvis der regner. Det er også rart at der trods alt lige er plads til grejet.
Det her er et fint telt https://da.wolfcamper.com/cobra-3-let-telt-til-mc-og-cykelbrug.html ikke det mindste, men det har lidt muligheder og comfort hvis man sætter pris på dette.
maj 2004
Følger: 10 Følgere: 37 MC-er: 1 Emner: 135 Svar: 785
Af erfaring ved jeg at det med at pakke let når ens kæreste skal med...... det duer ikke.
På en Honda VF 750 havde vi "smid over" Frank Thomas tasker samt et hjemmelavet rustfrit bagagebære.
Vi endte op med at have 1 lille iglo telt, luftmadras, termo køler til øl/vand dåser og på slutningen af turen 1 stk 4 personers telt. Og det hele var på Hondaen. Forlygten pegede ret op i himlen.
Det er så 25 år siden og heldigvis er der sket meget på pakke fronten.
God tur til Jer når I kommer afsted.
maj 2017
Følger: 3 MC-er: 2 Emner: 8 Svar: 40
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.500
Find et dobbelt selvoppusteligt liggeunderlag. Når det er rullet sammen det spændes på styret. Teltet spænder du fast på sissybaren i lodret position, og i hver sidetaske kan der være en sovepose. Suppler evt med en tanktakse hvis i skal bruge mere plads
maj 2017
Følger: 3 MC-er: 2 Emner: 8 Svar: 40
Din ide med at pakke motorcyklen er heller ikke helt skidt. Kører på en Sportster, så der er ikke for meget plads
apr 2017
Følger: 23 Følgere: 82 MC-er: 1 Annoncer: 1 Emner: 37 Svar: 396
F.eks.: https://www.louis.eu/artikel/uquip-towel-breezy/10009331?list=4e6d58e02937fe2b4b34f92428660977&filter_article_number=10009331
sep 2014
Følger: 44 Følgere: 85 MC-er: 2 Emner: 51 Svar: 483
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 21 Svar: 920
Hvis man vælger campinghytte eller shelter, kan teltet spares væk.
Jeg bruger en Trangia til mad/kaffe, fylder og vejer meget lidt, men alligevel rimelig effektiv.
https://www.eventyrsport.dk/trangia-25-5-ul-0321100204.html?c=122804&s=18502&dfw_tracker=73472-0321100204-008-021&gclid=EAIaIQobChMIxd-N5Me87gIVzEiRBR1Y5gX2EAQYAyABEgLN_PD_BwE
feb 2010
Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 17
Personligt er jeg gået fra selvoppustelige underlag til letvægts luftsmadres, da det giver større komfort, men vægt og pakkevolumen er uændret
dec 2007
Følger: 1 Følgere: 55 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 1.236
MC og telt er super dejligt.
Så det kan jeg godt forstå, I gerne vil!
Her kommer lige en "smøre" uden filter ift. pris med både gear & tips!
Mit forslag er helt klart at købe en tipi med LUKKET bund. Baggrunden er, at jeg elsker at køre i Norge, hvor det kan regne MEGET! Når grejet er i orden, er det bare at nyde vejene - uanset vejret!
Jeg har været en del telte igennem og har nok lidt af en fetich her, der ingen ende vil tage...
Både: Wolf Camper, Helsport Fjellheimen, HD Camp - Twin, Evolution (med Vango Adventure tarp på), Touring, Millennium og UltraXL (dog til bilturen), Vango, Wild Country Hoolie 4 med DD Tarp og Vango Adventure tarp og Hoolie 3 ETC, Quechua, Outwell, Khyam, Redverz, Lone Rider og Regatta Halin 3 m.fl.
Det ultimativt fedeste og mest kompakte telt ift. størrelse var Lone Rider. Det har jeg lige solgt, fordi det var alt for koldt og bøvlet, når man kom frem i tusmørket i silende regn og sovekabinen var for lille...
Her var mit HD Camp Evolution godt, men meget bredt, sammenpakket. ikke særligt godt i heldagsregn grundet den manglende bund ved indgangen.
Regatta Halin 3, som du ser på billedet er praktisk, kompakt og let at stille op. Her med en Vango Adventure Tarp. Det benytter jeg stadig.
Fordelen ved en tipi/lavvu er, at man kan slå den op i øsende regn.
Seks pløkker i jorden - ind med grejet og jer selv - op med midterstangen og i er klar med fuld ståhøjde. Det foretrækker jeg - især hvis man starter ud fra morgenstunden i regn. Så er det en fordel, at man allerede har fuldt gear på, inden man lyner op. En tipi kan pakkes ned på få sekunder.
- Supplere evt. med en DD Tarp foran indgangen, hvis I har plads til den
I jo f.eks. starte med at prøve den billige Tentzing fra Dancover (den orange/sorte på billedet), som nok er bedst i forholdsvis tørvejr eller den meget dyre Tentipi (letvægts modellen).
Den lidt tungere Urberg (den grønne på billedet), som lige har kunnet købes hos Outnorth for halv pris er også rigtig god.
Først- og sidstnævnte har jeg selv og er meget glade for.
Køb et par EXPED underlag og I sover himmelsk - uanset temperatur!
Supplere med enten med Mountain Hardwear (kompakte) eller Warmpeace Viking 300 soveposer.
Sid og hyg jer på Helinox Chair One stole, som er super kompakte - lige til at samle på få sekunder og bruge undervejs!
En gasbrænder fra Biltema til at skrue på en gasdåse og en Sea to Summit X Kettle med sammenklappelige kopper er en super kompakt løsning. Alternativt en Trangia 0,8L keddel og gryde, hvor brænderen kan ligge inde i.
Opbevar jeres vand i et par Platypus 1L foldbare Softbottle vandflasker, som kan være i lommen og opfyldes, når I f.eks. holder pause undervejs.
Den lille grydeske fra Søstrene Grene er fortrinnelig til at bruge til at spise jeres frysetørrede aftensmad og morgenmüsli med mælkepulver!
God fornøjelse!
jul 2018
Følger: 3 Følgere: 19 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 41
vi har som grund oppakning:
et asivik Explorer 2 telt (eller sov i shelter)
en trankia på gas,
2xasivik airmst 7.0 primsloft luftmadraser ink pumpbage
og 2xkompskte soveposer
+ jokinbukser, afslappende trøjerne, uld undertøj (til de koldeture), exrte sko/støvler, flasker til vand og sefølig mad??
aldt - telt pakket i store dryebags der passer ind i taskerne så er man sikker på det ikke bliver vådt.
vi valde Explorer 2 teltet så vi havde plads i fortelte til at lave mad hvis det stod ned i stænger.
vi køer med 3x e45 gulv tasker og af og til en 13L tanktaske på en CBR1000f
håber det kan hjælpe så i kan komme på tur når sneen smelter ??
praktisk MC Camping Gear