{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.429 visninger | Oprettet:

økonomisk "pendler mc" {{forumTopicSubject}}

hej mc gutter

jeg har fået lidt længere på job, så er på udkig efter en god pendlercykel, der kan nappe 20km/l gerne mere smiley
budget Max 40000

lad mig høre hvilken model og km/l i har erfaring med

scooter mc er NO'GO smiley

rigtig god dag derude


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  økonomisk "pendler mc"
  • #1   16. feb 2021 Kawasaki ER5. Behagelig siddestilling og sæde, stabil mekanik og kan sagtens køre 23-25km/ll

  • #2   16. feb 2021 På en nyere MC med alt muligt miljø-gejl svinger forbruget meget efter hastighed og kørestil. Min SV650 kører lige fra godt 35 km/l ved omkring 60 i timen til 16-18 km/l ved motorvejskørsel omkring 120 km/t. Gennemsnittet på blandede ture ligger omkring 25 km pr liter. Til pendling ville jeg også være opmærksom på størrelsen af benzintanken. Min tank er på knap 14 liter. Jeg kører en del med en der har en V Strom på 650 kubik. Den har en tank på 20 liter og dermed længere rækkevidde og færre tankninger.

  • #3   16. feb 2021 Der ville jeg finde en ER6f med ABS og indsprøjtning som også sagtens kan gå de 25 - både til den gode og dårlige side - afhængig af kørestil ??

  • #4   16. feb 2021 BMW K100 en yderst økonomisk slider med indsprøjtning, der kan tåle at blive brugt i alt slags vejr, stabil som et urværk og kan fås til små penge mellem 20.000 og 30.000 alt efter stand. Det er kun at trykke på knappen og køre.

  • #5   16. feb 2021 Åhh Ole....
    Nu igen ? Virkelig ? smiley

    En BMW? Tungt tysk kampvogn?
    En 1000 CCM ?
    En gammel MC ?

    Som en billig pendler MC ? Aaargh det må du vist længere syd på med.
    Nej du, så var det bedre med en Honda CB 600 hornet


  • #6   16. feb 2021 MC scooter?

  • #7   16. feb 2021 Har en gl GS450 med vinterdæk både for og bag kr 8.800,-

    Og en CB500 fra 2006 til kr 20.000,-

    De kører begge omkring 20 km/l alt efter kørestil.


  • #8   17. feb 2021 #5 Gert, jeg ved godt at det gør lidt ondt at skulle erkende, at en K100 er en ufattelig : god, stabil, økonomisk, driftssikker, slidstræk mc bygget at kvalitets dele fra BMW. Og så er det mc der ikke holder stille fordi det regner eller fordi der er et lille sandkorn i en karburator smiley
    Se nu bare på politiet, de har stadig væk gamle K100 kørende. Se Tour de France, de banker op og ned at Alperne læsset med udstyr.
    Det siger lidt om kvaliteten og holdbarheden smiley
    Det er ikke en lille let og spinkel bambusraket og den vinder heller ikke prisen som værende elegant.
    Men nu var det jo en økonomisk og stabil pendler mc spørgeren efterlyste og det får han her ! smiley


  • #9   17. feb 2021 Ole, nej...
    Nej, Ole...
    smiley

    En stor tung tourings tysker der er svær at bakse rundt med til hverdags brug, bliver han sgu hurtig træt af og får lange arme.
    At vores dybdt forældet og stok konservative politi ikke har ville investere i nogle ordentlige cykler til vores betjene er ikke lige frem et kvalitetsstempel. Desuden er det meget længe siden at jeg har set andet end Yamaha politi cykler.

    Og tour de France? Aner ikke hva det er smiley
    Ser ikke den slags reality shows der opfordrer til brug af stoffer smiley

    Og uanset hvilken form for køretøj du finder er BMW mærke på, så er billig service og drift IKKE de ord der springer frem.
    Men det er det på Honda smiley
    Alle Honda'er...
    De nemme og smidige i trafikken og i garagen.


  • #10   17. feb 2021 #8: Politet har ikke flere K100. Måske et par trætte K75’ere. Men de blev også lavet frem til midt 90’erne.

    Et andet godt bud kunne også være en Honda NT650V Deauville. Det er en mc der i den grad er bygget til den daglige pendlertur i alt slags vejr. Og så er kardantræk et stort plus.


  • #11   17. feb 2021 # Nej Gert, nu må du søge hjælp og prof. vejledning smiley

    Honda tjaaa var der ikke noget med at polisen havde købt nogle, men de røg hurtig ud igen pga. problemer og udskiftet med nyere BMW og Yamaha. smiley
    BMW tung.......ja hvis man kommer lige fra en 125 cc så ja, men de fleste voksne har nu ingen problemer med at tumle en K100 og så ligger den dejlig i sidevinden på motorvejen. Selv den lille halvkåbe, der er på en RS model gør at du sidder godt i læ for regn og blæst, alt imens du kan høre hvad du selv tænker.
    Men en 1000 cc der kører over 20km/l det kan da kun kaldes økonomisk smiley


  • #12   17. feb 2021 Man kan jo pendle til job på mange måder, det kan enten blot være kedeligt og billigt, eller lidt sjovere og knapt så billigt.
    Hvad der er sjovt og hvad der er behageligt er jo ufatteligt individuelt. der er jo ingen information om vi snakker året rundt, eller kun når solen skinner.
    Mit bud til beskedne 40.000 kr. er en brugt VFR800, den kan lidt af hvert og er bestemt billig i drift.


  • #13   17. feb 2021 Ole... Der findes ikke penge nok i verden til at betale for en prof vejledning der kan overbevise mig om at en "tons tung" BMW på 1000 CCM
    Kan være en god og økonomisk pendler MC...



  • #14   17. feb 2021 #11: Du glemmer pudsigt nok, at R1150RT også blev droppet, bla fordi vibrationerne gav sovende fingre. Og ja, de første ST1300 blev droppet igen, da de ikke var gode i høj fart, med alle de ekstra kg udstyr der blev smidt på.

  • #15   17. feb 2021 Men vi kan da blive enige om, at BMW er den mest brugte politi mc verden over, måske lige bort set fra Japan smiley Og ikke uden grund.
    Ja, ja drenge jeg ved at det gør ondt smiley


  • #16   17. feb 2021 1,6 dieselbil, der er altid godt vejr smiley

  • #17   17. feb 2021 #ja og Danmark de fleste er vel Yamaha, eneste BMW jeg har set på vejen har været nogle ældre udrangerede lig.

  • #18   17. feb 2021 #15: Nej det kan vi ikke blive enige om.

  • #19   17. feb 2021 #17 Du har ikke set ret meget.
    De har både BMW F700GS og BMW K 1600


  • #20   17. feb 2021 Ja og Yamaha XTZ og FJR 1300, det var iøvrigt Yamaha der vandt det sidste udbud i levering af motorcykler til ordensmagten.
    For 8 år siden fik de et miks af K1600 og den gamle FJR1300, også et offentligt udbud.
    Måske er fordeling af BMW og eller Yamaha regional, mindes ikke at have set en BMW på nært hold i mange mange år.


  • #21   17. feb 2021 Spændende hvad de vælger næste gang, da Yamaha FJR udgår.

  • #22   18. feb 2021 #17. Så må det da gøre rigtig ondt at se Victory politi-mc i Tyskland ?? Og jeg mindes heller ikke at have set BMW i USA?
    Der hvor jeg oftest ser BMW politi-mc er på værksted her i sdr-jylland - og af og til i månedsvis af gangen - men så laver de jo ingen ulykker så længe ??


  • #23   18. feb 2021 Hvis NedeMette F #DenStoreLeder ikke bliver bortført af rummænd eller tre Polakker i en okker gul Zastava, ja så ender ordensmagten altså med noget i stilen her https://motorbikewriter.com/electric-bmw-scooters-for-police/

  • #25   18. feb 2021 Wikipedia smiley smiley Ja det kan man helt sikkert også betragte som fakta?
    Siger ikke det er lyv, men man kan skrive og udgive hvad som helst der.


  • #26   18. feb 2021 ville tage mine 40.000 kr og smutte ned til en honda forhandler og ligge udbetalingen på en NC 750 med DCT

  • #28   19. feb 2021 Måske man skulle kigge efter Triumph næste gang, de laver også fine bikes, og endda i en noget mere økonomisk prisklasse.

  • #29   21. feb 2021 Jeg prøvede min vens bmw 90 s for et par år siden , hold da kæft en kedelig gammel mc , den mindede mig mest om min tid med en boret puch monza . Han har da også skiftet den ud til en honda Cbr 1000 smiley så nu behøver vi ikke at vente på ham mere . Og til Ole : det er nok rigtigt alt det du skriver om din gamle boxer BMW du mangler bare at skrive røv kedelig at køre på . Jeg prøvede sidste år en anden vens BMW 1000rr det var en anden historie , den er der godt gang i ,eller rettere sagt hold da helt kæft den er hurtig og sjov at køre

  • #30   21. feb 2021 #29 Henrik nu er der jo fanden til forskel på en 90S og en K100 det er to vidt forskellige cykler. Men om de er kedelige at køre på, tjaa, hvis du gerne vil have mange omdrejninger på inden der sker noget, så er en Honda sikkert det rigtige for dig.
    Men lad nu os, der kan lide bundtræk og stabilitet have vores meninger, så får du lov til at have din. smiley
    Spørgeren spurgte efter en stabil og økonomisk pendler mc og det kan en BMW opfylde.
    PS. Jeg er sikker på at en K100 kan langt mere end du magter i sadlen, så kedelig er hvis kun hvad man gør den til.


  • #31   21. feb 2021 # 30 Ole Gamle ven . Vi to skal ud og trille en tur sammen en dag . Du tar din k100 og jeg hopper op på min honda vtr 1000 sp1 . Så køre vi 80 km/t i højeste gear , og så vil du se hvad bundtræk er når vi drejer på gassen , hvis du skal nå at læse min nr. Plade skal du læse hurtigt imedens din k100 prøver at få ilt mvh. Henrik

  • #32   21. feb 2021 En stabil og økonomisk pendler mc behøver hverken bundtræk eller høj tophastighed. smiley

  • #33   26. feb 2021 Men hvorfor en MC hvis brændstoføkonomi er det afgørende? Emnet har været oppe tusind gange. Fatter det fortsat ikke... . Køb dog en bil, hvis sådanne ting er det væsentlige.

  • #34   26. feb 2021 Ja eller stjæler en tandemcykel fra et blindesamfund, med lidt held er det en barmfager brunette som chauffør.

  • #35   27. feb 2021 #33

    det fordi det koster gratis at køre over k.p.m broen på mc. så hvis man kunne spare både 28 kr om dagen og en basøre ekstra i benzin er det jo win win .
    den del burde du nok kunne fatte smiley


  • #36   27. feb 2021 Det med at køre gratis over den bro slutter snart aligevel. Det blev i hvert fald meldt ud for 1/2 år siden smiley

Kommentér på:
økonomisk "pendler mc"

Annonce