{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.254 visninger | Oprettet:

Panzer P
Panzer P
Tilmeldt:
26. mar 2019
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Restaurering af gammel MC - fake? {{forumTopicSubject}}

Hej MCG

Nu er jeg nødt til, at høre andre entusiasters holdning.

Ham her restaurerer en gammel MC fra 1960, uden at knække en eneste bolt eller opleve andre problemer. Det hele glider bare fra hinanden som var det samlet i går.

Det må sgu da være fake?

Jeg går selv og istandsætter en GS500 fra 1991 og jeg har knækket mange bolte allerede. Selv med litervis WD40, gasbrænder til at løse rustnebolte osv.

Hvad tænker i?

https://youtu.be/y8HEZ-x4-_w


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Restaurering af gammel MC - fake?
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #1   22. feb 2021 Der er nok flere ting i det... smiley

    1. Derovre salter de ikke - det gør vi her i landet.

    2. Der er oftere brug for at adskille og dimse en Ural/Dnepr, end der er med en GS500 - så tingene får ikke lov at være samlet ret længe ad gangen, så det når aldrig at gro rigtigt fast.

    3. Vedligeholdelse? Hvis din GS500 er ejet af en idiot eller 2, og den på videoen er ejet af en som ved hvad han laver...

    4. Det er sjovere kun at vise de ting der går glat, end det er at vise dem der går galt på youtube. Det er jo ikke en hjemmeside med nøjagtig video dokumentation - men en platform hvor folk fortæller en historie på video. Den der redigerer, bestemmer jo hvilken historie han vil fortælle - og her har han så valgt den rosenrøde og evigglade indgangsvinkel. smiley


  • #2   22. feb 2021 jeg købte en meget grim og ikke velholdt cx 500 fra 79 i julen. den havde jeg ingen problemer med at få fra hinanden. jeg tog mig også tiden til det. jeg synes også der er stor forskel på kvaliteten på de bolte de forskellige mærker bruger.

  • #3   22. feb 2021 Køb en gammel Harley...

    Så ryster den selv fra hinanden... smiley

    Og du kan følge olie sporet tilbage og samle stumperne op smiley


  • #4   22. feb 2021 Nogle af tingene kan han have løsnet på forhånd (f.eks. skruer han benzinhanen af med fingrene). Jeg blev lidt overrasket over egerne (fra ca 5:00 og frem), men har kun set under 10 minutter af videoen.

  • Panzer P
    Panzer P Tilmeldt:
    mar 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #5   23. feb 2021 #1 Det er nogle meget gode punkter. Det er naturligvis op til fortælleren, at vælge hvad han vil dele. Det giver måske heller ikke så god en video hvis han skal stå og kæmpe med delene.

    #2 Det er også min erfaring, at kvaliteten svinger meget. Jeg var faktisk ved at tro, at det kunne være fordi det ikke var blandinger/kombinationen af aluminium og jern, der gjorde at alt bare gled fra hinanden.

    Lige et opfølgningsspørgsmål - har nogen af jer erfaring med de kemikalier han blander? Det ser godt nok effektivt ud, men det kan jo igen bare være film-tricks.


  • #6   23. feb 2021 Kemien er ganske simpel, men jeg synes det er nemmere at bruge et produkt på spraydåse. Og forzinkning kommer ikke til at ske i mit værksted.

  • #7   23. feb 2021 På min gamle zxr fra 92 er der ingen bolte der er knækket eller bøvlet at tage ud.
    Der self nogle der har været strammere end andre men når de er løsnet så skruer man dem ud med fingrene.
    Men den bliver også sat ind engang i oktober og kommer først ud igen i april/maj når ALT salt er væk.
    Det danske klima er også hård ved tingene.
    Jeg har lige skiftet ALLE bærearme, støddæmpere, fjedre og bøsninger på min gamle E92 og det var også bare at løsne og skrue ud.
    Den kom til DK for et par år siden så næste gang er det nok en knap så stor fornøjelse.


  • #8   24. feb 2021 Jeg oversatte en meget sjov artikel til MZ nyt fra en englænder, der var gået på pudsemarathon grundet Corona. Han skilte tre MZ 150 ad i løbet af en nedlukning, og fortæller undervejs, at han ikke ville få en eneste japaner/englænder mekaniker til at tro på, at det hele sådan set bare gik fra hinanden med lidt varme og en træpind til at løsne stempel med - En havde stået uden tændrør siden 1981. På mine gamle BMW'er forventede jeg at alle bolte/skruer kunne pilles af uden det store besvær, men da jeg fik en K 75 og bad en meget dygtig mekaniker om lige at løsne boltene - tanken var at så ville det være meget nemmere hvis jeg besluttede mig for at købe en reservedels MC - opgav han nogle stykker. Jeg tror at der er voldsom forskel på kvaliteten af bolte mm fra mærke til mærke, og for den sags skyld også fra model til model.

  • #9   24. feb 2021 Skilte i sommers 2 Kawasaki’er ZL 600 begge fra 1986 fra hinanden og byggede dem sammen til en. Ikke en eneste bolt eller skrue sad fast. Ikke engang møtrikkerne, som holdt udstødningerne fast.

  • #10   25. feb 2021 Har heller ikke erfaring for at bolte er rustet fast i MC, fandt hurtigt ud af at købe en slagskruetrækker til stjerneskruerne i de gamle hondaer, de sad altid fast i de motordæksler.

Kommentér på:
Restaurering af gammel MC - fake?

Annonce