{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
852 visninger | Oprettet:

Mobilholder {{forumTopicSubject}}

Hej!

Jeg har siddet og kigget lidt på mobilholdere på nettet og har selvfølgelig fundet frem til de helt dyre løsninger: Quadlock og Ram mount.

Da jeg synes de er lidt pricey ledte jeg lidt videre og faldt så også over denne her: https://motorcykelgrej.dk/mobilholder-til-mc

Er der nogen der har erfaring med denne og kan fortælle om den kan holde eller om det er noget bras? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mobilholder
  • #1   26. feb 2021 Hej

    Kender ikke den specifikke model, men tag et kig på Amazon.de. Mange medX-grip til væsentlig under RAM-priser. De virker fint. Har selv kørt med en sådan med USB-udtag i årevis uden problemer.


  • #2   26. feb 2021 Tak for svar. Er der en bestemt du kan anbefale? Og er X grip mounts bedre?

  • #3   26. feb 2021 Jeg ved ikke om x-grip er BEDRE (har ikke haft andre) - men det virker. Men overvej om du har brug for en holder med lader eller ej. GPS trækker jo noget strøm ud af telefonen.

  • Joh
    Joh Tilmeldt:
    jul 2019

    Emner: 1 Svar: 26
    #4   26. feb 2021 Jeg købte en i thansen magen til denne:
    https://www.thansen.dk/cykel/udstyr-tilbehor/smartphone-holder/iphone-xr-cover-med-cykelbeslag/n-1351314503/pn-237428161
    Det er vandtæt og stabil, selv på en naked bike og med god fart.
    Der er indgange til kabler, mv.


  • #5   26. feb 2021 Hvis din mobiltelefon ikke er mere værd end 99kr, så køb da endelig det billigste.
    (Der har selvfølgelig været tilfælde hvor f.eks. Ram X grips har tabt telefonen før der skulle bruges medfølgende superlim til gummiknopperne, og hvis man ikke brugte elastik, men der er også andre solide løsninger end Ram). En anden fordel ved professionelle produkter er, at man som regel har brug nogle arme og forbindelsesled for at kunne placere og vinkle telefonen rigtigt, hvis man har brug for at kunne se skærmen ordentligt under kørslen.


  • #6   26. feb 2021 Haft RAM Mount x grips på de seneste to mc’er. Absolut intet at klage over. Super fleksibel at få justeret til det perfekte sted, og har endnu aldrig svigtet. Ville aldrig spare på den del.

  • Joh
    Joh Tilmeldt:
    jul 2019

    Emner: 1 Svar: 26
    #7   9. mar 2021 #5
    Du har helt ret.
    Når jeg fredag aften skal forkæle lillemor, så køber jeg gerne en lækker oksemørbrad hos slagteren og en god flaske Barolo.
    Problemet er bare, at jeg ikke kan skære mørbraden ud, da min kokkekniv kun koster 99 kr. Den virker egentligt fint nok og er skarp, men oksemørbraden fortjener bedre. Nogen vil måske endda spørger sig selv. "Er oksemørbraden ikke mere værd end 99 kr?"
    Det samme gør sig gældende for vinen. Jeg drikker den ikke, da vinglassene også kun koster 99 kr.

    Nogle gange hænger pris, kvalitet og funktionalitet sammen. Andre gange kan det godt lade sig gøre at købe "gode nok" produkter til billig penge.

    Men hvad ved jeg, jeg kan ikke engang finde ud af at skære en mørbrad ud.

    Nok med tirsdagshumoren, jeg skal ud at hente en mc og tape min mobilholder fast.

    God dag.


  • #8   9. mar 2021 #7 Du har ret i, at man langt hen ad vejen kan diskutere sammenhængen mellem pris og kvalitet, mærkevarer og no name-produkter osv osv. Min kommentar gik først og fremmest til det produkt, som trådstarter linkede til, som virkelig ser skrabet og primitivt ud.
    Jeg havde egentlig ikke tænkt mig at kommentere, men kom så til at tænke på en ting som kvaliteten af den plastik, der bruges i de billigste produkter. Jeg går ud fra at det plastik/kunststof, der bruges på de dyre modeller er af en kvalitet, der kan holde til at sidde på motorcyklen i årevis udsat for vind og vejr, sollys, kulde og varme og vibrationer og hvad der ellers er af påvirkninger. Den sikkerhed er jeg bange for, at man ikke har ved et helt billigt produkt, der uventet kan knække eller revne, fordi det ikke er konstrueret solidt og godt nok.


  • Joh
    Joh Tilmeldt:
    jul 2019

    Emner: 1 Svar: 26
    #9   10. mar 2021 #8
    Du har selvfølgelig ret i at der ofte er en sammenhæng.
    Men den mobilholder til 100-200 kr. jeg købte i Thansen har fungeret ret godt i over 2 år. Jeg tager dog coveret af (den hvor mobilen ligger i) hver gang jeg efterlader mc'en. Beslaget bliver siddende på.
    Den har virket upåklageligt og har ikke taget skade af hverken regn eller sol.

    Nogle gange virker mindre dyre produkter lige så godt og så er der jo penge til at tanke en ekstra gang smiley


Kommentér på:
Mobilholder

Annonce