{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
469 visninger | Oprettet:

Phillip B
Phillip B
Tilmeldt:
4. sep 2018
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 3

Nogen få spørgsmål omkring drossling af GSF 600 {{forumTopicSubject}}

Hej, Jeg har lige fået a2 kort og mig og min far har snakket om at splejse sådan en motorcykel GSF 600 Bandit, Det er jo sådan at jeg skal drossle den, men tænker det måske vil være lidt kedeligt for ham. Kan jeg få den synet som a2 cykel og så selv tage drosslingen af uden problemer, jeg ved faktisk ikke helt hvordan det bliver gjort på sådan en gammel cykel. Men ellers sætte den i igen når jeg har den? Jeg tænker hvis det muligt bare at lade den være ude og så have den som synet til a2 hvis man skulle blive stoppet. Tænker ikke politiet kan tjekke om den er drosslet, måske nogle få. Bare om nogen meninger om hvad jeg skal gøre... den anden løsning er jo bare at køre med den drosslet også når min far har den den uge ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nogen få spørgsmål omkring drossling af GSF 600
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #1   3. mar 2021 Det er i 99% af tilfældene et sæt skiver man lægger i indsugningen, som begrænser hvor meget luft motoren kan trække ind. Så kører man til syn, medbringer papirerne og godkendelsesattesten, og så anfører de det på reg attesten, så den er lovlig at køre på for en med A2 kort.
    Man må gerne købe og montere det selv, så det er der ingen problemer i.

    Så langt så godt.

    Når det skal pilles ud, skal du skal have karburatorerne af, sammen med tank, luftfilterkasse og en masse andre dimser. Det er nemt et par timers arbejde hver gang du skal køre på den, og igen når han så skal have den retur, og personlig erfaring siger mig at det gider man ikke.

    I forvejen er ideen med at splejse om en MC, lidt ulden i kanten. Der er nemt nogle ting man kan komme op og slås om, sådan rent økonomisk. Det er familie, og den del skal i jo selv afgøre, for jeg kan ikke sige om det vil gå skævt uden at kende jer. smiley

    Jeg ville nok bare lade farmand køre på den med droslingssættet i, når han skal have den. Cyklen er rigeligt hurtig til at komme af med kørekortet, selv med de 48hk.
    Om 2 sæsoner får du A kørekort, og så kan du bare pille skiverne ud og få den fulde effekt.

    Politiet kan ikke se om den er droslet uden at skille den ad, og det er stort set umuligt at høre på den, når man bare står og gasser op.

    Jeg tror måske der er noget dokumentfalsk involveret som konsekvens, hvis man skulle blive opdaget på en MC som på papiret er droslet ned, men ikke er det i virkeligheden - men det er vist aldrig sket.

    Din ansvarsforsikring dækker uanset hvad, så den del er der ikke de store bekymringer ved - og en Bandit er jo så langt nede i pris så man ikke kaskoforsikrer den.

    Tænk dig om - det er mit råd... Det er sgu for nemt at komme galt afsted. I stedet for at tænke så meget over effekten, så nyd foråret og de snoede veje og få nogle kilometer under bæltet, før du tænker på at skulle køre råddent stærkt. 48hk er stadig nok til omkring 170km/t....

    Hav en god sæson. smiley


Kommentér på:
Nogen få spørgsmål omkring drossling af GSF 600

Annonce