{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.201 visninger | Oprettet:

Skal have udskiftet MC {{forumTopicSubject}}

Hej,
Har p.t. en VFR750 som jeg desværre skal have skiftet til en anden da jeg ikke længere kan køre på den. Skal have en man sidder mere oprejst på.

Jeg har set lidt på følgende modeller (typisk fra midt 80'erne):
Yamaha Virago 535
Honda VT 500 C
Honda VF 750 C
Evt. Suzuki Bandit 600

Er der nogen der har erfaringer med ovenstående modeller? Skal man gå efter Virago eller VT/VF. Vil gerne have noget pålideligt og som kører fornuftigt.

Nogen der har skiftet fra 4cyl til 2 cyl? Kan man leve med det?

Eller skal jeg se efter noget helt andet (budget 15-25k)
Kører nok 1-2km årligt, så det er ikke alverden - mest bare hyggeture.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skal have udskiftet MC
  • #1   18. mar 2021 Rettelse: Kører nok 1-2.000 km årligt smiley

  • #2   18. mar 2021 ´Find dig noget andet end
    Yamaha Virago 535
    Honda VT 500 C
    Honda VF 750 C


  • #3   18. mar 2021 #2 Hvorfor??
    Og hvad vil du foreslå i stedet?


  • #4   18. mar 2021 Til den smule kørsel gør en 535’er det ganske fint. Fruen har en stående, og af og til snupper jeg en tur på den. Ganske hyggeligt.
    Nogle gange hopper hun bagpå, og det har den fint kræfter til på de danske landeveje


  • #5   18. mar 2021 Tiden er løbet fra de mcer...
    En bandit er en gangske udmærket motorcykel
    Hvis du er ude efter noget cruser ville jeg nok kigge på
    Små lidt billige mcer nok lidt mere end du har skrevet
    Yamaha xv650/1100
    Honda VT 750
    Suzuki VL 800
    Suzuki M800
    Suzuki VS 700/800/1400
    Suzuki SV 650/1000
    Der er mange andre også...


  • #6   18. mar 2021 #5: Kan du så ikke også supplere med et par links til nogle af de motorcykler der passer til mandens budget?

  • #7   18. mar 2021 Du kan jo også "købe ny MC" for omkring 2600,- smiley

    Prøv at Google SBM Super bike Lenker Kit.

    Eller tag et kig her:
    https://www.ebay.it/itm/265084997275

    Billedet er af en RC46 og blot til inspiration.


    profilbillede
  • #8   18. mar 2021 6
    Det kunne jo være manden kunne finde lidt flere penge....


  • #9   18. mar 2021 Min VFR er en rigtig fin maskine, kører godt og fint med "skrald" i - hvilket er en fed følelse.
    Men som jeg skrev, så kan jeg desværre ikke køre p åen sådan MC længere - skal have noget hvor man sidder mere lodret op - og derfor tænker jeg de modeller jeg har listet, sådan lidt chopper typer.
    Ved godt at de selvfølgelig ikke kører som en VFR eller en moderne racer, men det må jeg så leve med. Hellere køre chopper end slet ikke køre (tror jeg).
    Det er også lidt grundet til mit budget - vil ikke have 50k stående i en cykel der kun kører 1.000 km om året.

    #7 Først forstod jeg ikke hvad du mente, men det er et sæt der hæver styre på min VFR?
    Tænker stadig at en mindre "chopper" vil være mere egnet til langsomme hyggeture.
    VFR'en er først rigtigt i sit es når den kommer over 6.000rpm og for alvor begynder at spinne (og sparke) smiley

    #5 Som jeg tolker det du skriver, så er de cykler jeg først har foreslået gode nok, men du synes at de skal have en større motor? Jeg tænker måske mere på at holde vægten på maskinen lidt nede (i forhold til let bykørsel), men vil da tjekke dem du nævner.
    Og til korte hyggeture tænker jeg at der er kræfter nok i en 500ccm til at overskride fartgrænserne både i byerne og på landevejene hvis det er det man vil smiley
    Men jeg har da sorteret de helt små Viragoer fra smiley
    Og det er jo heller ikke voldsomt meget jeg kører - og mest bare små hyggeture rundt i byen, ned på havnen, eller tilsvarende.

    Det kunne måske forresten være relevant at oplyse at jeg er ca. 175cm høj (eller lav) smiley


  • #10   18. mar 2021 Det er det her, jeg mener.
    Man sidder ikke tilbagelænet, som man gør på en shopper, men sidder mere oprejst.
    Var det da ikke det, du efterspurgte?

    Nå, men det var da i hvert fald et forslag, så du ikke skulle binde så mange penge i en cykel, der kun triller 1000 km om året smiley


    profilbillede
  • #11   18. mar 2021 #10 Ja, det var da en udmærket løsning - vil have det med i mine overvejelser.
    Men jeg kan heller ikke klare at køre så "frisk" som VFR'eren gerne vil - selv om det jo netop er det jeg har elsket ved den. Men jeg synes ikke VFR'eren kører så godt når man kører "bedstefar-kørsel" smiley


  • #12   18. mar 2021 Hvad med sådan en

    profilbillede
  • #13   19. mar 2021 #12 Det er et fint bud - den vil jeg da lige tjekke lidt ud smiley

  • #14   19. mar 2021 Prøv dine egne forslag først.
    Jeg har en TL 1000s og købte en LS 650 for i tillæg for at prøve den typen mc.Det er desværre en helt anden verden end jeg forestillede mig.Har tidligere haft Bandit 650 og SV 650....de haver masse sus over sig og særligt SV`eren er let manøvrerbar.
    Prøv dine egne forslag først.


  • #15   21. mar 2021 #12 Hvor har du fundet den annonce du har vist?

  • #16   24. mar 2021 Jeg har en kollega, der skal af med sin årgang 93’ Suzuki Intruder, hvis det var noget smiley

  • #17   25. mar 2021 #16 Link til annonce?
    Eller skriv oplysninger om cyklen i en pb



Kommentér på:
Skal have udskiftet MC

Annonce