4.712 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Hvad er en fuld servicebog værd? Hvad er en fuld servicebog værd?

Ja, er ved at handle en fireblade 929 og ejeren har overholdt alle service, men bogen ligger ved en forhandler der ikke kan finde den.
Den har gået 21500 og skal så til service igen ved 24000km.
Spørgsmålet er så bare hvad det er værd når jeg skal sælge den videre at der er fuld service bog med?
Jeg kan nemlig sagtens få lavet alle service privat ved en jeg har 100% tiltro til en del billigere også kan man også lære noget selv.
Hvad hvad siger i, hvor meget er det værd at overholde service i kr og øre?

Rasmus

PS. Det er underforstået at jeg regner med at servicebogen findes inden salg, og ellers hvor meget slår det så af prisen?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Samling af havemøbler 300 kr.
  • Kør fliser/sten på genbrugspladsen 500 kr.
  • Slå græs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad er en fuld servicebog værd?
  • #1   22. feb 2008 Hvordan vil du forsikre en 929'er som 19årig? -Er bare nysgerrig...

• #2   22. feb 2008 Umidelbart vil jeg ikke tro det betyder det helt store. Selvfølgelig skal alt laves hos en mekker der kan sætte et stempel for udført service, hvis garantien skal overholdes, og personligt vil jeg også helst have en udfyldt servicebog med, hvis jeg skal ud og købe cykel.

• #3   22. feb 2008 Vil mene, at man hurtigt, som køber, kan fornemme om sælger har forståelse for vedligeholdelsen af en motorcykel, og hvis ikke, bør en fyldestgørende servicebog nok give et plus på den konto.

Personligt har jeg endnu ikke haft en cykel på værksted for reperationer (ud over forsikringssag), da jeg helst selv gør det. Så ved jeg det er gjort ordentligt, og har kun mig selv at give skylden, hvis noget går galt. smiley
    Logfører dog mit arbejder i et Excel ark, så en senere køber har lidt fornemmelse af, hvad jeg har makket med. smiley

• #5   22. feb 2008 Jeg fatter nogle gange ikke, at servicebogen bare kan forsvinde ude i den blå luft hos forhandleren......

For så ved man jo ikke om, maskinen har kørt 31.500 km. også man har skilt speedometeren ad og stille tælleren om til 21.500 km. så motorcyklen har en højere værdi..

Jeg ville aldrig købe en motorcykel uden servicebog..

Men nu foretrækker jeg så også helt nye maskiner.. da, man ik ved hvordan de forskellige maskiner er blevet kørt... bare min mening.....

• #6   22. feb 2008 For mig betyder en servicebog sådan set ikke noget. For der jo mange som laver de service selv, eller for en til det. Men det du kunne gøre er, at du gemmer alle fakturaer, på det du køber og for gjort ved den. Det er ligså godt, vil jeg sige.

Altså gemme regningen fra de steder hvor du f.eks har købt "dæk, olie, oliefilter, luftfilter osv"

• #7   22. feb 2008 Betyder ikke noget !........ de sidste tre cykler jeg har købt har der ikke været noget service hæfte til !, kik på cyklen og vurder selv hvordan den ser ud til at være holdt........

Mvh.Dennis

• #8   22. feb 2008 Den bliver ansvars forsikret, det er som ikke så dyrt!

Vedr tråden så har jeg talt med sælgeren længe og kan fornemme at det klart passer da han også er første ejer og lyder troværdig, han vil selvfølgelig også prøve at få den fremskaffet. Grunden til den blev væk var at han ikke fik den med fra forhandleren sidst der blev lavet service.

Men mit spørgsmål er så om det kan svare sig at blive ved med at få lavet service eller gøre som Simon N?

Jeg tænker på videresalg og afskrivning.

• #9   22. feb 2008 Synes Simon N´s ide er god, for som sagt, laver folk altså en del service selv.

• #10   22. feb 2008 hvis servicebogen ligger hos forhandleren.. så kan han jo bare tage ned efter den.. for forhandlere plejer at have en mappe til servicebøger.. det har de i hvert faldet i aalborg :o)

Så er den sag jo ude af verden.. :o)

• #11   22. feb 2008 En servicebog er ingen! garanti når man køber brugt... nu er jeg selv bil mekker så opler ofte den med servicebogen... nogle går næste mere op i den en med køretøjet... skal hilse og sige at køretøjer med den fineste service bog kan være "undskyd udtykket" lige så gennem kneppet som en uden... eneste der er og gøre er, se, røre, føle, lytte og få en med som ved noget om det... så får man hurtigt et billede af hva man står med.

• #12   22. feb 2008 Okay, tak... Nu passer jeg mine ting så har ikke noget at skjule, så kan man lige så godt spare de kr og få det lavet uden for servicebog.

• #13   22. feb 2008 Servicebogen er meget vigtig hvis du igen skal sælge cyklen! Hvis du skal sælge den til en forhandler vil han også spørge efter den. Servicebogen viser bare at de obligatoriske service er overholdt så det med olie og filter hver år inden sæson start er jo en selvfølge men det skriver man da bare på bagsiden af servicebogen.

Mvh
    Poul

• #14   22. feb 2008 Daj72
    lige mine ord :o)

• #15   22. feb 2008 altså min service bog er sku ikke udfyldt, vil aldrig i mit liv betale så mange penge for et service når jeg kan gøre det ligeså godt selv. Jeg gemmer også mine kvitteringer, så kan en evt køber se dem.
    Tvivler på at der findes mange der kører ducati som ligefrem betaler en mekanikker 4000kr for at skifte drivremme når man selv kan gøre det til 700kr...

Dermed kræver jeg det bestemt heller ikke fra en sælger, men vil kræve et stort eftersyn af mc inden jeg overtager den plus kvitteringer for det som han har lavet på den i årenes løb.

• #16   23. feb 2008 Til Dej72
    Emnet gik på hvor meget en service-bog er hver.
    Ville du betale 5-10 tusinde kr. mere for en cykel med stemplet service-bog?
    Jeg har selv 3 stempler i min, og nærmer mig 20.000km check, men skal jeg selv skifte de tandhjul eller betale 3000kr og få et stempel?

• #18   23. feb 2008 det er bare at købe en ny bog, og så få den opdateret efter de fakturarer som findes på de service den har fået lavet. det sker også i min branche. (auto) folk har det jo indimellem med at smide bogen væk.

en opdateret bog kan betyde meget ved gensalg.

René E.

• #19   23. feb 2008 Mange kan lave alm service bedre selv. Har oplevet mangt og meget, inden jeg selv begyndte at lave service.
    En servicebog er en god garanti for, at motorcyklen har gået de km, der står på tælleren.
    Hvis ejeren selv har udført service og har ført en slags logbog, hvor dato for udført olieskift, monteret efterudstyr osv. er noterert er det efter min mening mindst lige så godt.
    Hvorfor det? Jo det er tegn på, at han har teknisk indsigt og orden i tingene og kmtælleren viser det rigtige tal.
    Mvh.
    Jan L

• #20   23. feb 2008 Jeg har lige tænkt over noget smiley

Hvis nu ens servicebog er væk, og man laver alle services selv osv. Gemmer alle fakturaer for indkøb af olie, dæk, oliefilter mm.

Spørgsmålet er:
    Hvordan kan jeg gøre, for at bevise km tæller standen, altså hvornår den sidst fik olie osv. Tage et billede af km tælleren, og ligge en avis med dato på :D? Eller andre ideer? Der kan jo manipuleres med en masse i diverse programmer.

• #21   23. feb 2008 ups, sry Rasmus for at "bruge" dit forum. Håber du har fået dine svar smiley

Kommentér på:
Hvad er en fuld servicebog værd?

Annonce