3.169 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
10 Svar
At køre MC udenfor kategori. At køre MC udenfor kategori.
Hej alle
Hvis jeg nu har A2 og kører på en motorcykel med f.eks. 110 heste hvad er bøden så for det??
Er det kørsel uden kørekort st taksten går ved eller er der formildne konsekvenser ved at man faktisk har mc kørerkort bare ikke til den motorcykel
Ser frem til jeres bud har søgt lidt men kan ikke finde ud af noget om det
0 synes godt om
feb 2007
Følger: 5 Følgere: 7 MC-er: 3 Emner: 23 Svar: 661
maj 2019
Følger: 1 Følgere: 20 Emner: 15 Svar: 944
A. Stor sandsynlighed for at du kommer galt afsted.
B. Stor sandsynlighed for at du hurtigt mister kortet igen, fordi forseelser dømmes hårdere for unge, nyuddannede.
Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.722
#2 - Hvis du læser hvad han skriver, så står der "A2". Dvs han er mindst 20....
maj 2019
Følger: 1 Følgere: 20 Emner: 15 Svar: 944
Men det er muligt, at han tænker flere år ud i fremtiden.
Mangel på konsekvens beregning.
jul 2018
Følger: 1 Følgere: 19 Emner: 7 Svar: 165
apr 2017
Følger: 23 Følgere: 82 MC-er: 1 Annoncer: 1 Emner: 37 Svar: 397
feb 2016
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 17 Svar: 131
jul 2023
Følger: 24 Følgere: 27 MC-er: 1 Annoncer: 2 Emner: 5 Svar: 14
"Hej Jonas
Man vil typisk blive sigtet for at have ført køretøj uden førerret til den pågældende kategori.
Bødestørrelser udtaler jeg mig af princip ikke om – men jeg kan oplyse at der er gentagelsesvirkning. Dvs at bøden stiger, og 3 .gang vil vi kræve køretøjet beslaglagt.
Med venlig hilsen
(navn slettet)
funktionsleder
Københavns Vestegns Politi
Færdselspolitiet
Birkelundsvej 2"
Altså er der ikke én størrelse bøde man risikere at få (som de nok har hemmelighedgjort i mailen til mig, så man ikke skulle få idéer om at regne på økonomien og nytten ved at køre ulovligt).
Og hvis man alligevel vælger at købe sin egen "for store motorcykel", så vil man kun have 2 chancer før de snupper den 3. gang (som er information jeg end ikke har hørt før her på McGalleri), samtidig med man står tilbage med bødesummer som med garanti ikke kan betale sig.
Umiddelbart gælder loven for A1 og A2 motorcyklister på for stor MC.
Det bedste råd vil være at putte pengene i en lidt federe maskine man lovligt kan køre på og hver stolt af, at det gik godt i stedet for at have noia på hver gang du ser en politibil/mc køre forbi.
Og ja det med konfiskering er ikke noget der står skrevet på nogle af forumindlægende på det her emne i hele MCGalleri, men i kan selv spørge færdselspolitiet hvis i ikke tror mig. Deres mail er: "kbhv@politi.dk".
At køre MC udenfor kategori.