{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.139 visninger | Oprettet:

At køre MC udenfor kategori. {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Hvis jeg nu har A2 og kører på en motorcykel med f.eks. 110 heste hvad er bøden så for det??

Er det kørsel uden kørekort st taksten går ved eller er der formildne konsekvenser ved at man faktisk har mc kørerkort bare ikke til den motorcykel

Ser frem til jeres bud har søgt lidt men kan ikke finde ud af noget om det


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At køre MC udenfor kategori.
  • #1   7. apr 2021 smiley Prøv lige søgefunktionen, mener at dette emne har været oppe før smiley

  • #2   7. apr 2021 Hvis du er 18 år og starter med 110hk så er der:
    A. Stor sandsynlighed for at du kommer galt afsted.
    B. Stor sandsynlighed for at du hurtigt mister kortet igen, fordi forseelser dømmes hårdere for unge, nyuddannede.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #3   7. apr 2021 Det emne har været oppe 10 gange hvert år de sidste 5 år, så søg lige lidt...

    #2 - Hvis du læser hvad han skriver, så står der "A2". Dvs han er mindst 20.... smiley


  • #4   7. apr 2021 Jeg skrev 18 fordi hans profil siger 18 smiley
    Men det er muligt, at han tænker flere år ud i fremtiden.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #5   7. apr 2021 #4 - Ja ok. Han skriver selvfølgelig "hvis jeg nu har"... Så fair nok. Du har sgu jok ret i alderen. smiley
    Mangel på konsekvens beregning.


  • #6   8. apr 2021 7000 første gang og......

  • #7   8. apr 2021 Underligt som konsekvens er blevet gjort til en farlig størrelse.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #8   8. apr 2021 #7 - Ja jeg forstår det heller ikke rigtigt.

  • #9   9. apr 2021 Hvorfor det så svært at fatte ? Køre nu bare på den ccm mc i må i henholdt til jeres alder så svært er det ikke

  • #10   20. jul 2023 I stedet for at høre på folk sige alt fra 1.500kr til 12.000kr i bøde eller ande måder at diskutere økonomien i at blive taget på en for stor motorcykel, så har jeg spurgt Færdselspolitiet, som siger:

    "Hej Jonas


    Man vil typisk blive sigtet for at have ført køretøj uden førerret til den pågældende kategori.

    Bødestørrelser udtaler jeg mig af princip ikke om – men jeg kan oplyse at der er gentagelsesvirkning. Dvs at bøden stiger, og 3 .gang vil vi kræve køretøjet beslaglagt.

    Med venlig hilsen

    (navn slettet)
    funktionsleder

    Københavns Vestegns Politi
    Færdselspolitiet
    Birkelundsvej 2
    "

    Altså er der ikke én størrelse bøde man risikere at få (som de nok har hemmelighedgjort i mailen til mig, så man ikke skulle få idéer om at regne på økonomien og nytten ved at køre ulovligt).
    Og hvis man alligevel vælger at købe sin egen "for store motorcykel", så vil man kun have 2 chancer før de snupper den 3. gang (som er information jeg end ikke har hørt før her på McGalleri), samtidig med man står tilbage med bødesummer som med garanti ikke kan betale sig.

    Umiddelbart gælder loven for A1 og A2 motorcyklister på for stor MC.

    Det bedste råd vil være at putte pengene i en lidt federe maskine man lovligt kan køre på og hver stolt af, at det gik godt i stedet for at have noia på hver gang du ser en politibil/mc køre forbi.

    Og ja det med konfiskering er ikke noget der står skrevet på nogle af forumindlægende på det her emne i hele MCGalleri, men i kan selv spørge færdselspolitiet hvis i ikke tror mig. Deres mail er: "kbhv@politi.dk".


Kommentér på:
At køre MC udenfor kategori.

Annonce