{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.338 visninger | Oprettet:

Kørsel af mc efter køb? {{forumTopicSubject}}

Godaften alle sammen..
Hvis man køber en mc ved en privat person inden den 1. marts og sælgers forsikring først gælder fra 1. marts, må man så kører den hjem fra sælger?
Er det ikke nok bare at lave en Købs seddel på at man har købt den og så er det ok, Eller skal man virkelig til at bøvle med kasse vogn osv?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kørsel af mc efter køb?
  • #1   24. feb 2008 hvad med at smide en prøveplade på

• #2   24. feb 2008 Man må ikke smide en prøveplade på en allerede indregistreret MC, da denne jo har en plade....

• #3   24. feb 2008 Ellers ring til forsikringen og forklar dem problemet.
    Tit vil de gerne give 1 dags dispensation til at flytte en MC hvis det er sådanne tilfælde som her.

• #4   24. feb 2008 I så fald skal man da næsten have noget papir på det - En samtale er ikke meget værd hvis det går galt.

• #5   24. feb 2008 Mener altså at der er helårs ansvar på de fleste forsikringer. Det er kun kaskoen der ikke dækker.

• #6   24. feb 2008 lige et spørgsmål til noget ligende...
    hvis jeg fx skal til syn med min før jeg kan få plader på, kan jeg så låne en prøveplade (eller det der klistermærke fra skat af) ? gider ikk smide min i en kassevogn og risikere at den bliver ridset..

hvordan gør i, eller har gjort??

• #7   24. feb 2008 Hej

Martin T, du henter bare et sæt prøveskilte.

• #8   24. feb 2008 Ole:
    okay, takker..
    altså hos skat ikk? og ved du hvad sådan et koster pr dag??

• #9   24. feb 2008 100KR PR DAG

• #10   24. feb 2008 Takker.. så skal jeg nok lade være med at forstyrre:D

• #11   24. feb 2008 Du henter et par prøveplader på det lokale motorkontor, og kryser af i de rigtige fellter. Det koster dig 1000, - i depositum for pladen, som du får tilbage når pladerne er returneret, også 100,- i leje pr. dag, det er så prisen for den ansvarsforsikring som følger med. Du skal oplyse stel nr. på din motorcykel og evt. have reg. papirer med hvis den er importeret fra et andet land, hvor den har været indreg.

mvh Offslow

• #13   24. feb 2008 Mange tak for svarne. Jeg tror bare det bliver en kassevogn. Så skal man da heller ikke fryse røven ud af bukserne...

• #14   24. feb 2008 Der er ansvar på den hele året rundt når der er plader på den , kasko virker ikke før 1 marts..

mvh
    jks

• #15   24. feb 2008 hmn, det skifter fra selskab til selskab, jeg har feks ingen forsikring om vinteren, men har da nummer pladen men den må ikke opbevares sammen med cyklen, det eneste der dækker hos mig er tyveri eller brand

• #16   24. feb 2008 tegn ny forsikring fra dags dato med samme.. (vinterforsikring) og af meld vinterdelen senere.. eller vent med at hente den til næste weekend

• #17   24. feb 2008 Nej nej nej nej nej.

Lad os lige få rettet op på de forkerte oplysninger.

Du kan ikke få prøveplade på den da den er indregistreret.
    Og nej, fordi der er plade på, er det ikke det samme som at der er dækning i de 3 vintermåneder.
    Langt de fleste MC forsikringer, er sådan at der kun er dækket for kørsel i 9 måneder. Det er indberegnet i prisen. Vil man køre om vinteren skal der betales vintertillæg.
    Har man kasko på dyret, er man i de 3 vintermåneder dækket for tyveri, brand og hærværksskader. Intet andet, altså ingen dækning på en skade man laver på enten egen MC eller andet køretøj i vintermånederne.
    I første omgang bliver ansvarsdelen dog dækket, men regningen bliver sendt videre hvis du har kørt om vinteren uden dækning.
    Det står i forsikringsbetingelserne om der er dækning for vinterkørsel.
    Det er så vidt jeg ved, kun GF der på deres ansvarsforsikring dækker i 12 måneder. Men kun hvis man har ansvar hos dem. Har man istedet valgt kasko i samme firma, er der kun dækket for 9 måneders kørsel.

Her er et par kaskoforsikring-citater:
    Topdanmark:
    Du betaler kun for vinterkørsel (1.12 – 29.2), hvis du har behov for at køre på motorcyklen i vintermånederne.
    Runa/Bauta/LB/FDM:
    Forsikringen kan udvides med vinterkørsel for perioden 1. december til 29. februar.
    GF:
    Kaskoforsikring uden vinterdækning:
    13.2.1 I perioden fra 1. december til 29. februar dækker forsikringen ude­
    lukkende brand, eksplosion, kortslutning, lynnedslag, røveri, tyveri
    og hærværk.

Prøv selv at læse jeres betingelser.

• #18   24. feb 2008 Glemte lige at få Tryg med:
    Vinterkørsel
    For at gøre det nemt og billigt for alle, der ikke kører om vinteren, har vi indrettet forsikringen sådan, at den ikke dækker kørsel i december, januar og februar. Du sparer penge og slipper for besværet med at skulle hente og bringe nummerpladerne.

Vi har naturligvis også en forsikring til de få, der kører motorcykel hele året.

• #19   24. feb 2008 jeg har gf og jeg har ikke vinter forsikring på min heller ikke ansvar.. jeg fik prøve plader til min 250 da den skulle til syn!!! da den så var synet og jeg sente kærsten ned efter pladen sage de at der var plade til den og derfor kunne de ikke give meg en ny før den gamle var leveret.... nu var godt råd dyre... hvordan finder jeg en plade der ikke har været forsikring op i over 3 år??? min forsikring må ikke oplyse hvor den er. aliveller ville de godt prøve at snarkke med den forsikring den sidst var i og høre om de viste noget og det gjorde de og de sente den til gf og der kunne jeg hente den py ha. alt i alt kan du godt låne prøve plader til en mc der er med plader, hvis den er uden for dækning (vinter) husk nu at staten tjæner røven på at låne de plader ud 100kr*365dage=365000kr.. der var engang de ikke måtte3 tjæne på det der koste det kun 20kr om dagen igen 20kr*365dage=7300 hust nu det er for ansvar og vægtafgift....... jeg vil oxo have en butik men eneret på produktet........

• #20   24. feb 2008 Offslow, man betaler ikke længere depositum, da det er klistermærker med datomærkning man bruger nu efter årskiftet, og ikke rigtige plader.
    Disse er så bare datomærkede og gælder kun i den periode du køber for. Men de koster dog stadig 100,- pr. dag smiley

• #21   24. feb 2008
    Jesper (Horsens) .: Vi har ihvertfald fået klisterplader på L&F (Maribo skattecenter).

• #22   24. feb 2008 Efter skat har overtaget er det vel ens over hele landet.. ?

• #23   24. feb 2008 Jesper : dit indlæg : Det er så vidt jeg ved, kun GF der på deres ansvarsforsikring dækker i 12 måneder.

Kan lige komme med en suplerende oplysning. Det gør Fair også , uden extra tillæg.
    V.H. SpeedLeif.

• #24   24. feb 2008 Leif: Det er vel kun hvis man har tegnet ansvar. Kan se på deres side at man også hos dem, skal betale vinterdækning på kørselskader i vintermånederne. Men det er vidst kun kasko.

• #25   24. feb 2008 Jesper: ja vil ma have kasko om vinteren, kommer der et tillæg, men nu snakker jeg om ansvar, er der fuld dækning hele året uden extra tilæg.
    Måske jeg har misforstået dig, det du nok mener er at, hvis man har kasko, dækker kasko og ansvar kun 9 mdr om året . Men er der kun ansvar dækker den hele året , uden extra tillæg Det er det jeg mener.
    VH SpeedLeif

• #26   25. feb 2008 ergo, kig i jeres betingelser, for at se hvordan i er forsikret !!

Kommentér på:
Kørsel af mc efter køb?

Annonce