Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Samling af havemøbler 300 kr.
  • Kør fliser/sten på genbrugspladsen 500 kr.
  • Slå græs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Købe reservedele i England?
  • Jesper H
    Jesper H Tilmeldt:
    sep 2014

Følger: 1 Svar: 39
    #1   22. apr 2021 Har handlet hos Yambits i UK. Når du ser på en vare er der angivet to priser (Inc. VAT og Ex. VAT). Du skal tage prisen Ex. VAT, da du ikke skal betale UK-moms ved export ud af landet. Du skal så i stedet lægge 25% dansk moms til prisen, men den betaler du til fragt firmaet. Det hele foregik meget let, først betale for varen hos den engelske webshop, og dagen efter kommer så en opkrævning af moms beløbet fra fragt firmaet via e-mail plus et gebyr på 5£. Leveringstid 4 dage.

• #2   22. apr 2021 Her kan du læse noget om, hvornår du skal betale told og moms ved køb fra UK
    https://skat.dk/skat.aspx?oid=14028

• #3   23. apr 2021 Kan lige berette om køb af en t-shirt, sendt fra England til 83 kroner, der med afgift kom til at koste 180 kroner ekstra. smiley
    Regnestykket er + kr. 20 i importmoms og Kr.160 i ekspedionsgebyr. smiley
    Så undersøg lige beløbet, for der er forskellige satser afhængig af beløbet og hvilke vare du køber.

• #4   23. apr 2021 Du skal være opmærksom på at forskellen ligger i om det er engelsk producerede stumper eller Kina-stumper. For det sidste gælder samme regler som hvis du selv havde bestilt i Kina.

• #5   23. apr 2021 Bemork især reglen om. at varer købt i UK, der stammer fra et land uden for EU, bliver pålagt told efter gældende satser, fx 6-8 pct, pålægges før moms. - ligesom for varer købt direkte i et andet land uden for EU. Og når altså eksportøren udfylder tolderklæringen korrekt, og den opkrævende myndighed er vågen.

• #6   23. apr 2021 Tak for svar, jeg må overleve det der må komme af told og gebyrer, det drejer sig om relativt overskuelige indkøb. Der er bare stumper der er svære at finde andre steder end UK og US, og jeg gad bare ikke hvis ekspeditionstiden var blevet månedlang.

• #8   23. apr 2021 Nå jamen, jeg kan da fortælle om mit køb.
    Lige inden jul, bestilte/købte jeg nogle dele til min bandit.... Ja og det er ikke kommet endnu, og jo har betalt told.
    Kan ikke få fat i afsender, og har snakket med dpd, som er røv ligeglade med mig.
    Sågar dpd englang klappede bare røret på.
    Jeg tror faktisk godt, at jeg kan skyde en hvid pind efter det.....
    Så, min konklusion er at jeg kun handler inden for EU.

• #9   23. apr 2021 #7
    Hvor fandt du din forgaffelbro om jeg må spørge?

• #11   23. apr 2021 Jeg krydser fingre, og jeg skal nok lige give lyd om hvordan det går. Det drejer sig om stempelringe og valve stem seats til en XS400

• #12   24. apr 2021 Har købt tre forskellige ting i England den sidste tid, og det har taget max. 3 dage før de kom frem. To blev fanget i tolden og en slap igennem, selvom den kostede 80 £.
    Måske slap den igennem fordi at den lå i en kuvert, og ikke i en kasse.

• #13   24. apr 2021 Godt at høre Peter, det giver håb.

• #14   24. apr 2021 SÅ irriterende med brexit, - jeg er stoppet helt med at handle i England, mine sidste tre pakker derfra (sliddele, bla. bremse klodser/stempler) blev nappet i tolden og pålagt told gebyrer.. drøn irriterende..!! Efter møje og besvær og Google translate smiley har jeg nu fundet et par gode kontakter i Italien, billigt og samme hurtige levering.. (havde tidligere på ferier, spottet hvor billige sliddele er dernede smiley )

(Fandt bla. Ud af at købe Italiensk fremstillede sliddele til min DCT kobling for i alt 1265,-kr noget som Honda ellers kun sælger som een samlet dobbelt kurv for over 8000,- smiley sweet smiley )

• #15   25. apr 2021 @Henrik A Lyder rigtig interessant, hvilken butik?

• #16   25. apr 2021 Har lige købt en ny nøgle til 130 kr. ...Men så kom der told og gebyr fra postnord på og så kostede den pludselig det dobbelte!! Vær varsom. smiley smiley

• #17   25. apr 2021 Har købt adskillige sager sager i UK og påregnet Pest Nords gebyr.
    Men det kan jo tage meget lang tid for dem at behandle, er man heldig at pakken fanges via deres app kan det hele foregå elektronisk, og man modtager et link til betaling af import gebyr. Sker dette ikke, så kommer der er brev der kan være 3-12 dage undervejs.
    Er man så ikke enig i deres opgørelse, så kan tingene nemt tage så længe, at pakken ryger retur. Kan man vælge en anden transportør som UPS eller DHL går tingene væsentligt hurtigere.

• #18   25. apr 2021 @15 - Richard..
    Ja der er flere gode web shops med de originale stumper.. Italien må vel være det sted i Ævropa med flest tohjulede..?? - men især et sted er ud over det sædvanlige..
    men KUN Hvis det bliver mellem dig og mig smiley så:
    https://maggiorericambi.com/it/

Nye eller brugte bikes og nye eller brugte dele, derudover genopbygger eller renoverer de originale stumper til nye fra bunden. smiley
    Bær over med deres hjemmeside (De forsøger sig som noget nyt med lidt engelsk) ellers - som med alle hjemmesider i Italien, - Google translate er din ven!
    Skriv til dem her efter det specielle - eller brug deres egentlige webbutikker der ligger i eBay og Amazon.

Som et andet eks. Udover de renoverede koblingsplader jeg nævnte, som ellers slet ikke kan fåes, smiley - købte jeg denne (foto) renoverede front kaliber med bro, nye stempler, pakninger, fjeder og nipler, for kun 750,- kr (så er det nemmere at skifte forklodser om vinteren smiley ) hvilket jo er vildt billigt..!

De sender inden for et døgn, dog tager selve forsendelse liidt længere end fra Tyskland, en 3-4 dage men det er ok i min regnebog. smiley

Da nærmest alle italienere ejer en MC/scooter ting.. (og helst ikke kinesisk! smiley !) er ting som f.eks. Airbag jakker et stort hit, de har mange typer at vælge imellem og priserne er helt anderledes end heroppe hos os, kigger man efter den slags special stuff, - er det måske værd at lede dernede smiley , - sammen med fætter Google translate..

Generelt har jeg aldrig oplevet forsøg på snyd eller andet vrøvl og man får svar på tingene indenfor et døgn eller med detsamme, haft en enkelt returting med nogle forkerte sinterklodser, Min betaling blev afvist og var retur samme dag, selvom jeg var et par dage om at få nølet mig sammen til at sende retur.. smiley

Håber du kan bruge det til noget smiley

profilbillede
  • #19   26. apr 2021 @ Henrik A Tusind tak, dem kigger jeg nærmere på smiley

Har tidligere oplevet lavere priser hos Amazon i IT end på deres andre sites i EU og UK, så det kommer egentlig ikke bag på mig smiley

• #20   26. apr 2021 Jeps. smiley Også forskel på eBay.com og eBay.it..!! smiley

• #21   27. apr 2021 Fået konfirmeret afsendelse fra UK på begge, men leveringsdato på stempelringene står til mellem 18/5 og 1/6 - Ikke helt hvad jeg havde håbet. (det ender sgu med at jeg sætter de gamle i igen!!)

• #22   28. apr 2021 Reservedele jeg fik lavet en topbro til forgaffel 170 pund incl fragt men fik extra opkrævning told på 280 kr da den kom til dk

• #23   28. apr 2021 Alt hvad der bliver købt i UK risikerer at blive udtaget til toldbehandling, hvor der så bliver pålagt minimum + kr. 160,- + moms i toldbehandlingsgebyr, samt evt. ekstra told, som typisk tillægges alle varer med større værdi end kr. 100,- og med forskellig procent sats, alt efter vare kategorien.

Jeg er derfor helt stoppet med at handle MC dele/varer i UK, men benytter i stedet Ebay.de og div. italienske forretninger, samt også gerne CMS.NL (nye dele) og Boonstra parts (har også MC ophug, altså brugte dele) i Holland.

• #24   28. apr 2021 @JesA Told på varer sendt fra UK bliver kun pålagt, hvis varens oprindelsesland er (opgivet som værende) uden for EU eller UK. Og dansk moms kan tilsyneladende afregnes billigere hos en UK transportør. Ellers helt enig i dit ræsonnement smiley

• #25   28. apr 2021 Beløbet er dog 80 kr. før porto
    https://skat.dk/skat.aspx?oid=2236525

• Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    mar 2008

Følger: 1 Svar: 61
    #26   28. apr 2021 Hej:

Alt andet lige, kan man jo købe alverdens stumper i Storbritannien til MC og biler til alle mærker.

I god kvalitet og udvalg.

Om det tager to eller fire dage, - eller om prisen er tillagt lidt div. afgifter er vel egentlig ligegyldigt, hvis man nu lige står og mangler en del for at komme videre...

• #27   29. apr 2021 Det var nyttigt. Jeg skal vist bare finde mine småting et andet sted. 160kr. i ekspedition er jo i sig selv forrykt. Meget dansk og meget dumt.
    Vi har tit handlet medicin til vores Katte i Britanien. Det skal nok osse lige ændres...

• #28   8. maj 2021 Så kom stempelringene, 355,-kr i Told+gebyr, og 15 dage tog det. Det fordyrer jo festen lidt, men nu er jeg bare glad for at jeg kan komme videre.

• #29   8. maj 2021 Jeg har lige bestilt en del til 80 engelske penge + 22 af samme til fragt.
    Vi får se hvad det ender op med.

• Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    mar 2008

#30   8. maj 2021 #29
    Kan man købe billigere, bedre og sikrere i EU, eller i Kinesien, gør man da bare det.

Jeg er aldrig blevet skuffet over varer købt i GB!

• #32   8. maj 2021 Man kan jo ikke åbne og deklarere en pakke meget billigere end det, der går vel en lille halv time med det.

• #33   8. maj 2021 SLUT med at købe fra England! BASTA!! PostNord er for grådige!!

• #34   8. maj 2021 Postnord er lort >:(

• #35   9. maj 2021 US og GB har de største MC kulturer, dermed adgang til flest dele og der er told begge steder. Kan man finde dele i tyskland eller andre EU-lande gør man det, kan man ikke må man betale told, det er nemt at have principper indtil man lige mangler noget...

• Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    mar 2008

#36   9. maj 2021 #31

Ja, forventningens glæde er jo ofte den største, hø, hø.

Men med 3 engelske motorcykler fra 60'erne holder jeg mig nu til mine "faste" leverandører i GB. Kald mig bare gammeldags.

Desuden skal EUs drillerier over for de frafaldne ikke bestemme, hvor jeg foretager mine indkøb.

• #37   9. maj 2021 #36
    Det var (et lille, delvist uoplyst flertal i) UK, der valgte at forlade EU, ikke noget EU bestemte...

• Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    mar 2008

#38   9. maj 2021 #37

Ja, det er jo fuldstændig rigtigt.

Folk med anden mening end én selv er jo ofte blot uoplyste. - Men det har naturligvis ikke noget med indkøb af reservedele at gøre..

• #39   9. maj 2021 Du har ret Jan S. (i din sarkasme). Men jeg er fucking træt af postNord! Desuden er det en gammel Honda jeg har. Den er solgt rigtig meget i Sverige, Holland og Tyskland så der er ikke nogen grund til at betale grådige englændere og endnu grådigere postvæsner mere end højst nødvendig.

• #40   9. maj 2021 Jeg har handlet mange stumper i denne biks.
    De har det meste og holder gode priser. Og så bor de i EU :

https://vintage-motorcycle.com/en

• #41   30. maj 2021 Her resultatet af mit indkøb fra England:
    Delen kostede 80 pund + 22 pund i forsendelse. Omregnet 888,34 kr.
    Dertil kom så moms og gebyr på 363,-
    Havde jeg kunnet finde delen inden for EU, så havde den måske været billigere.

• #42   30. maj 2021 Det kunne du jo nok. Jeg har brugt meget tid på at finde ting på prisen. Engelske dele til min Triumph, handler jeg i Østrig smiley

• #43   30. maj 2021 Jeg brugte meget tid uden held. Det er også grænser for hvor meget tid jeg vil bruge for at spare måske en 100-las.

• #44   31. maj 2021 Klart nok smiley Jeg havde en hel del stumper jeg skulle bruge, og når man kan spare betydeligt mere en hunden, så gider jeg godt at søge. Det handler jo osse om at kunne få det hele samme sted, så det ikke drukner i porto smiley

• Martin E
    Martin E Tilmeldt:
    maj 2021

Følgere: 6 Emner: 3 Svar: 200
    #45   31. maj 2021 Jeg bestilte for et par år siden nogle elektronikkomponenter i USA og der havde afsender sørget for fortoldningen. På den måde var det gebyrfrit.
    Måske kan man også får en større forhandler af MC stumper til det?

• #46   31. maj 2021 Jeg var heldig med USA. Havde bestilt et forlænget bagstel, og havde regnet med at Staten skulle have sin misundelses-skat. - Men pludseligt stor Postmand Per en dag med det smiley
    - Det er jo et rendyrket lotto-game, om man ryger gennem Tolden...

Har man venner der bor uden for EU´s toldgrænse, kan de osse bruges til at sende gaver smiley
    Der er dog regler, som man lige skal tjekke smiley

Har i øvrigt talt med et firma i USA om det. De var da villige til at sende dele som gaver smiley

• #48   31. maj 2021 Man skal huske Skat ikke bare er på et kontor for at genere os. De er faktisk sat til at hjælpe os alle med at få pengene hentet hjem til fællesskabet.
    Så snyder man Skat, så er det fællesskabet man snyder. Altså mig, dig selv og alle andre.

• #50   1. jun 2021 Ja netop. Men hvis nu SKAT ikke smed om sig med vores penge til utallige svindlere og rigmænd, Så vi alle sammen ikke følte os snydt af SKAT, så ville det være lidt nemmere ikke at sørge for sig selv engang imellem! smiley

• Martin E
    Martin E Tilmeldt:
    maj 2021

Følgere: 6 Emner: 3 Svar: 200
    #51   1. jun 2021 Nemlig, det er de andres skyld.

• #52   17. jun 2021 Jo mere man snyder i skat, jo mindre skattelettelser er der til de rigeste.... - Eller noget.
    smiley

• #53   17. jun 2021 smiley smiley smiley Ja den var god. Men det er jo sådan, at vi må betale mere i skat, når skat forærer vores skattekroner væk. Det er jo skruen uden ende..... smiley

• #54   7. sep 2022 Hvis man får en ven bosat i UK til at købe og derpå sender han det direkte til mig, hvordan så?

• #55   7. sep 2022 Hvis man får en ven bosat i UK til at købe og derpå sender han det direkte til mig, hvordan så?

• #56   7. sep 2022 Det ændrer ikke noget. Bliver pakken fanget i tolden, så er det til kasse 1.

• #57   8. sep 2022 Men du kan få ham til at smugle det med hjem i kufferten. ??

• #58   9. sep 2022 Læg et brev ved, hvor du takker for hjælpen, men delene passede desværre ikke, så du returnerer dem igen. smiley

Kommentér på:
Købe reservedele i England?

Annonce