658 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 2 Svar

Honda CB650R eller Triump Triden 660 Honda CB650R eller Triump Triden 660

hej alle.

Nu har jeg prøvet dem begge og kan konstatere at jeg synes at de begge er lige fede.

Men da jeg jo selvfølgelig kun skal vælge én, tænker jeg at det nu kommer an på drift og vedligehold på dem.

Er der nogen der har erfaringer med drift og vedligehold med Honda & Triump?

Dog har Honda allerede et plus da den jo har 5 års garanti og 1500kr billigere og en 4 cylinder.

Lad mig høre jeres tanker.
Hvad ville i vælge?

vh Dj.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Der kommer ikke vand ud af vandhanen ved vasken. 2.000 kr.
  • Opsætning af hylder 900 kr.
  • hænge gardiner op 450 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 600 kr.
  • Afhentning af skrald 500 kr.
  • Rep. af kabelbrud på Alko robot der melder fejl CN010. Brud er fundet men forsøg selv fejler 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Honda CB650R eller Triump Triden 660
  • #1   25. apr 2021 Nu har jeg selv lige købt mig en street triple RS :), jeg kan kun sige det purrrr en 3 cyl. Triumph laver er en fantastisk lyd! Jeg har ikke stiftet bekendtskab med priserne på service, men de er vel ikke så langt fra så mange andre? Alene på stilen og teknikken ville jeg vælge den trident(Honda har aldrig sagt mig noget :P)

• #2   25. apr 2021 Honda har altid haft et godt ry for driftsikkerhed og kvalitet...Generalt mener jeg alle Japanske mærker har en høj kvalitets standard..
    Honda har som "ALLE" andre mærker nogle gange lavet fejlkonstruktioner og måtte tilbagekalde motorcykler og udbedre fejlen uden beregning.
    Honda laver også fejl engang imellem.

Jeg kører selv på Honda, Men jeg havde ikke valgt nogle af de 2 du har i kikkerten...Men heldigvis har vi alle forskellig smag og præferencer...
    Men jeg havde nok valgt Yamaha MT07 til 85.000 kr.
    Jeg har dog ikke prøvet CB650R, men du skal nok forvente en del flere gearskift ved almindelig kørsel og du skal op i højere omdrejninger før der sker noget...

Der kan MT07 bare noget ved lavere omdrejninger. (Moment) og 2021 modellen har forbedret siddekomfort og fuel/map...super smooth throttle.
    Fuld led lys og display er væsentligt forbedret men dog ikke TFT display...minus er den mangler traction control.
    Fronten er stadig alien look, men med nyt design...

Trident 660 prøvede jeg for et par uger siden, 1 time efter jeg havde prøvet MT07 i Roskilde..
    Jeg var så fristet og havde lyst til at tage den med hjem som nr 2 mc...Altså Yamahaen.
    Trident 660 er super fin og har mange elektroniske hjælpemidler...god affjedring osv osv...
    Men gearing/gearkasse bryder jeg mig ikke om!
    Og den eftermonterede quickshifter var helt håbløs.

Da jeg kom hjem kunne jeg ikke få Yamahaen ud af hovedet...
    Den var bare så nimble og ukompliceret/super komfortabel og smooth. (182cm)
    gearkasse er fuldstændig fantastisk... Mikro kort ryk med foden efterfulgt af et diskret klik og så var der skiftet gear...Men front looket/udseende kan diskuteres og ikke lige min smag...Men jeg køber den nok alligevel en skønne dag smiley

Kommentér på:
Honda CB650R eller Triump Triden 660

Annonce