{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.676 visninger | Oprettet:

Ny Adventure MC {{forumTopicSubject}}

Hej MCG,

Jeg skal snart have ny MC og er blevet lidt forelsket i de forskellige adventure modeler, dog er de lidt dyre, i hvert fald fra ny.
Mit budget er maks 100.000,-
Jeg har selv kigget på en suzuki v strom 650, de kan fåes fra ny til omkring 95.000,- og brugt med det udstyr jeg vil have til omkring 85.000,-
Jeg har også kigget på en brugt BMW GS 800 fra 2009 med 23.000 km på tælleren, den koster 90.000,-. Jeg er med på BMW'en sikkert kører bedre og har lidt flere hestekræfter, men den er også brugt og koster nærmest det samme som den anden gør fra ny...
Jeg synes egentligt BMW'en er mere interessant, men hvad ville i vælge?

Kom gerne med andre bud der kunne passe ind i budgettet!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny Adventure MC
  • #1   2. maj 2021 Det er 2 meget forskellige mc’er.
    V-strom er det bedste valg af de to, hvis kørslen alene foregår på asfalt, og til lange ture.
    F800GS er bygget til også at køre der hvor asfalten ophører.
    BMW’s modstykke til V-Storm 650 er F650/700/750GS


  • #2   2. maj 2021 Mit valg falder nok noget ved siden af?
    Royal Enfield Himalayan.
    Den er helt klar en rigtig god cykel til adventure. Og så er den billig fra ny.
    Skal man køre rigtig adventure, så har den sagtens hk. nok.
    Prøv at se lidt på Noraly fra Holland. Hun har kørt den halve jord rund på modellen.
    Her et tilfældig afsnit fra hendes tur:
    https://www.youtube.com/watch?v=KXjTAYA5Tgk&t=1019s&ab_channel=ItchyBoots
    Selv kører jeg https://transeurotrail.org/ på modellen og det med et stort smil.


  • #3   2. maj 2021 #1
    Det er også det jeg har kunne læse mig lidt frem til, selvom jeg har en tanke om jeg gerne vil køre mere off-road må jeg nok være realistisk om at langt de fleste kilometer kommer til at blive kørt på asfalt.


  • #4   2. maj 2021 #2
    Jeg har prøvekørt en Himalayan og jeg har også set en del af hendes videoer, det er imponerende hvor langt man kan komme med så simpel en cykel. Men jeg må konstatere at det ikke er "nok" til mig, den er for langsom, især på motorvejen. Jeg kommer fra en cykel med 28 hk, så det øverste på min ønskeseddel er en med noget mere skub i, og det er ligemeget hvad for en model jeg ender ud med smiley


  • #5   2. maj 2021 Himalayan er god til eventyret, men har en del mangler til den kørsel de fleste har her i Danmark.

  • #6   2. maj 2021 Det vil jeg ikke give dig helt ret i. Motorvej er ikke dens livret, men ellers klarer den sig ganske godt til hverdagskørsel.
    Og så er den billig både i drift og forsikring. smiley


  • #7   2. maj 2021 V-Strom er en god maskine. Den har en god størrelse benzintank, kommer med strømudtag til ekstraudstyr, behageligt sæde og kørestilling og gode muligheder for montering af bagagebokse.

  • #8   3. maj 2021 Der er jo også Kawasaki KLE 650 Versys..

  • #9   3. maj 2021 #8
    Noget siger mig bare at versys har verdens kedeligste motor, er det ikke den samme som i ninja 650?


  • #10   3. maj 2021 Det er det, men jeg foretrækker den alligevel over V-strom som jeg overhovedet ikke kan enes med.


  • #12   3. maj 2021 Jeg kiggede selv på adventure agtig sidste år. Ikke for at køre offroad, men kun asfalt lejligvis en grusvej. Jeg prøvede en del. Mine ben er sgu for korte til de høje GSer o.l.
    Jeg endte på en Triumph Tiger 800 XRT fra 2019. Det har jeg ikke fortrudt.
    Alternativt så jeg på Yamaha Tracer.


  • #13   3. maj 2021 Mathias hvad mener du der definerer en adventure maskine!
    Man kan vel køre på eventyr på alt fra en Maxi Puch til den ledeste BMW med kænguro gitter og 36 ekstra lygter.
    I min verden er en adventure maskine en der napper alle underlag.
    Savnede selv sidde stillingen fra en sådan, og valgte en Tracer.
    I min verden er en V Strom, Tiger osv. Ikke adventure maskiner, de ligner og lugter bare lidt af det.


  • #14   3. maj 2021 I min verden er en adventuremaskine en der bliver brugt til det den er bygget til. - Adventure. Rigtig mange kører store BMW-er eller lign. og lige så snart de møder en lille grusvej er fanden løs. Hjertet er helt oppe i halsen. Den slags kan eller gider man ikke køre.
    Men fint med mig. Er det typen af mc. man kan lide, så kør. Men vil man køre adventure som jeg kan lide, (TET ruter og lign.) så er en let maskine langt at foretrække.
    Og jeg mener at have lidt erfaring, da jeg selv har kørt på de store maskiner. BMW R1200 GS og KTM 1190 adventure. Ingen af de to tør jeg køre så langt ud som jeg kan på min lille Royal Enfield.
    Nu er jeg jo heller ikke en hel ung knægt med masser af kræfter mere, så bare det at skulle rejse en af de helt store op med fuld bagage ville være stort set umuligt for mig. smiley


  • #15   3. maj 2021 Det er vidst også kendt at folk med 1200/1250 GS kun har dem for at prale til naboen smiley

    For mig er en adventure maskine en jeg kan kører 4-6 timer på om dagen uden, at have ondt diverse steder, jeg skal kunne have noget oppakning med, også må den gerne kunne trille afsted med 130-140 km/t på motorvejen uden de store problemer.

    Det må gerne kunne tage en grov grusvej, men jeg kommer nok ikke til at køre decideret offroad, her er det vigtigere hvordan den ligger på vejen.

    Nu har jeg i mit korte liv ikke kørt på mange cykler, og da kun 2 i adventure klassen( V strom 650 og F750GS), men jeg har en drøm om at tage nogle længere ture rundt i europa på en kommende MC.


  • #16   3. maj 2021 De store adventuremaskiner, som jeg hellere vil kalde rejsemaskiner, er supergode til de lange stræk. Især på grund af den afslappede siddestilling. Men de lidt mindre kan helt sikkert også klare det.

  • #17   3. maj 2021 Jeg er helt enig i at det meste kan klare det, men jeg søger noget der også kan give lidt komfort og "luksus" på vejen.

    @Matthias, hvad har du måtte smide for din Himalayan? Og har den kasser og varme i håndtagene?


  • #18   3. maj 2021 Den er købt ny til små 60.000 kr. Der er så monteret sidetasker og styrtbøjle + et par andre småting. Ingen varme i håndtag.

  • #20   4. maj 2021 Du skal sateme værne om den XT350'er, jeg havde en som min aller første motorcykel i 91.
    Den smed desværre gearkassen allerede ved godt 10.000 km. ved ikke om det var mig der var slem ved den.
    Har igennem årene haft kig på adskillige brugte til salg, har faktisk også haft købe en svensker der skulle have været på plader. Men den kom trods en masse fin pillere aldrig rigtigt til at gå "som lyn og torden", og selvom den kosmetisk så godt ud havde den bare alt muligt der burde kigges på.
    Men fandme fin når vejen ender, en sådan har jo trods alderen alt man kunne ønske sig, lige på når el start, kunne være en bandit at få i gang i gen stor svedende og forslået.



  • #21   6. maj 2021 der er mange muligheder i adventure segmentet. min erfaring med ture til de steder der er sjove at køre ture som feks TET, så skal der køres lidt km på asfalt før du kommer frem. Derfor ville jeg vælge en cykel med en del komfort, men samtidig undgå vægten bliver alt for høj, da det ødelægger en del af glæden når du kører på små stier. men det er selvfølgelig hvad du vælger at prioritere. og som du skriver det bliver sgu ikke så mange offroad km som man håber. Det næste du skal overveje er hvilke dæk du vil bruge til dit eventyr. det er næsten vigtigere end cyklen. jeg har en ktm 990 adventure, den er sjov on og offroad.

Kommentér på:
Ny Adventure MC

Annonce